سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم .

شنیدیم که ولید بن مغیره فکر کرد  ، آنوقتی که : (همفکرانش درباره قرآن از او داوری خواستند) فکری کرد و اندازه‏ای گرفت (18) .

این را در تفسیری از آیه ی  ( انه فکر و قدر ) دیدیم .

مثل همین کار را هم شنیده ایم که مثلا دکارت فرانسوی هم کرده  ، در قرن شانزدهم میلادی  و بقول شهید مطهری در پاورقی اصول فلسفه و روش رئالیسم مرحوم علامه طبا طبایی  : ( همزمان با ملا صدرای شیرازی ) .  

یعنی  در حالیکه یکی از ایندو در کوههای فنلاند انزوا گزیده بود ـ مثل الآن که شما و بنده به طور و شایدم حرای اندیشه آمده ایم ـ و مثلا وقتی هم از او داوری خواستند که مثلا ( من کیست )  ؟ گفت  : ( من فکر میکنم  ، ... ) ، یکی هم همزمانش ( در قرن یازدهم هجری قمری )  در کوههای کهک قم فکر می کرد و می سنجید یا اندازه گیری می کرد .

امروز بنده کاری به این ندارم که  مثلا گفته شده : ای برادر ـ یا خواهر ـ تو همه اندیشه ای  ، و مابقی هم اگر دارم ( استخوان و ریشه ) است .

فعلا حرف اینست که آیا مثلا همین را که ملای رومی گفته برای بنده و شما و همینطور ، بلکه اول هم برای خود ، چه فرقی دارد با حرف ولید که فکر کرده و گفته گفته های پیامبر چیست ؟ مگر قرآن نگفته بنده یا شما کیسیتم ؟

آیا مثلا دکارت فکر نکرده و نسنجیده ( من ) را ؟ 

یا او هم بعنوان مثال ، مثل ولید فکر کرده و سنجیده ، ولی مثلا آیه شامل حال او نمی شود ؟

ممنون از همفکری شما در این : ( داوری ) هم .

نا گفته نماند که بنده امروز ـ که هوا برفیست ـ سر کار نرفتم و فرصتی داشتم برای نوشتن این  ، ولی همه که مثل من این فرصت را شاید نداشته باشند و از کار و زندگیشان بزنند تا فرصتی برای همفکری داشته باشند .

پس از ایشان بابت اینهم ممنونم و آنچه هزینه می کنند برایش .

امیدوارم ( قدر ) دانش باشم انشاءالله تعالی .  


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :47
بازدید دیروز :139
کل بازدید : 1304144
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ