سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکتب یا مدرسه ی دین یا اسلام (2) :

با سلام مجدد خدمت بچه های گلم .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، الْحَمْدُ لِلَّهِ ... . (1)

مکتب یا مدرسه :

خب امروز صبح که سرکار نرفتیم که غروبم خسته و کوفته اومده باشیم و پشت کامپیوتر یا رایانه نشه نشست ، یا ننشسته همون پشتش خوابم بگیره ، برا همین گفتم از فرصت داده شده استفاده کنم .

پیش از نکته ی دیگه ای که در این فرصت می خوام بگم ، یه چیزی در رابطه با مکان ، محل و جایی به عنوان مکتبخونه ، مدرسه ووو ، که در قسمت قبلی گفتم بگم ، آخه این چیزی که می خوام بگم اختصاص به جایی به اسم مکتب ، مدرسه ووویی که گفتم نداره و در رابطه با نکته ایم که در این فرصت می خوام بگم داره .

اونم اینکه هر جایی که بنام مکتب ، مدرسه و ... ، که تا الان باز شده و منبعد یا پس از اینم باز بشه بسته شدن داره و همینقد گفته باشم که سرآمدشم بستگی داره به باز شدنش ! و ای بسا که اصلا بازگشایی نداشته باشه که درشم بسته بشه ! حالا چه از طرف اونی که باز کرده و چه از طرف دیگه !

آخه یه طرفه نیست ! که مثلا آموزش و پرورش (2) برا چیزی که می خواد مدرسه بذاره ، مگه اینکه خواسته ی اون فقط خواسته ی خودش نباشه ، البته اگه خواسته اش اجباری نباشه .

همین دیشب در خبر دیداری که  رییس صدا و سیما با مراجعی در قم داشت ، اومده بود که صدا و سیما هفتاد میلیون بچه مدرسه ای داره ، در حالیکه بشقابایی که بچشم میاد حکایت از چیز دیگه ای هم می تونه داشته باشه ! حتی اون وقتیم که می ریختن برا جمع کردنش !

حالا بمونه که بازم بعنوان مثال گفته میشه زندانم دانشگاهه ! البته نه اینکه نیست ! ولی کیه که برا رفتن به اونجا ، مثل رفتن به مدرسه  بره ثبت نام کنه ؟

خب ، درستکه امروز از کار خسته و کوفته نیستم ، ولی فردا صبح زود چی ؟ پس برم سر نکته ای که امشب می خوام ! بگم .

حالا زندون که گفتم بمونه ، ولی بعنوان مثال شنیدین که :

"بسیج مدرسه ی ... ه " ؟

یا مثلا مرحوم علامه کتابی دارن بعنوان :

"اصول فلسفه و روش رئالیسم " ؟

که در مقابل مکتب :"مارکسیسم" هم نوشته شده باشه ؟

چی می خوام بگم ؟ می خوام بگم که مکتب یا مدرسه ووو ، که گفتم ، فقط به یه مکان ، محل و جایی گفته نمیشه ، بلکه نه تنها گوینده حرفی مکتب یا بقولی کلاس گذاشته ، یا مدرسه باز کرده ، بلکه ، اونم در این عصر و زمان ! هر حرفی حکایت از مکتب یا مدرسه ای داره که بچه مدرسه ی اونم گوشه ، چه اون حرف بگوش برسه و چه گوش بهش داده بشه .

همینطور مکتوب یا نوشته شدش ، چه بچشم بیاد و چه مثلا بقول مرحوم علامه : چشم به اون بیفته .

بعبارت دیگه چه حرفی برا چشم ، گوش و اعضای حسی دیگه باشه ، و چه چشم ، گوش و اعضای حسی دیگه برا اون باشه ، بعبارت دیگه چه اون مکتب ، مدرسه ووو ی چشم و گوش و اعضای حسی دیگه باشه ، و چه چشم ، گوش و اعضای حسی دیگه مکتب ، مدرسه ووو ی اون باشه ، حالا مکتب و مدرسه ووو ی حس اعضای حسی و مدارس بعدیشم بمونه .

شب بخیر

------------------------------------------

(1)    - قرآن عظیم ، سوره ی فاطر

(2)   آموزش و پرورش بعنوان مثال گفته شده و مقصودم فقط آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیست . 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :322
بازدید دیروز :235
کل بازدید : 1304654
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ