سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون رویارویی 2 :

سلام علیکم  

بِسْمِ ... الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، الرَّحْمَنُ ، ... .

اول بگم چرا ؟ خب برا اینکه امروزم ، هرچند بعد سه روز ، بعد بقول پیامبر صل الله علیه و اله و سلم ستون بدن ، یعنی لقمه ای ، و بعد دورکعت نماز صبح رفتم سراغ ماشین و شکر خدا روشن شد ، ولی باهاش که رفتم نون بگیرم و داشت برفم نم نم می بارید ، دیدم نمیشه براحتی کنترلش کرد و باهاش رفت سرکار .

هرچند که مثل این چند روز ، کمی بعد هوا صاف شد و داداش محمد زنگ زد که بریم که صابکار مثل هوای این چند روزه ، حرف دیشبشو تغییر نده با نرفتنمون ، که گفتم حالا صبحونه رو بخوریم ببینیم چی میشه ؟ که صبحونه رو نخورده از پنجره که نیگا می کردم وسطای کوچه هم دیده نمیشد و الانم که دارم می نویسم یه دست سفیده .

خاور میانه ی 2 :

... ، عَلَّمَ الْقُرْآنَ ، خَلَقَ ( زیر نویس ) الْإِنْسَانَ ، عَلَّمَهُ ( زیر نویس ) الْبَیانَ ، ... .

خب تو آسمون یه دستم که خورشیدو نمیشه دید ، چی رو نمیشه دید !؟

بازی قایم موشک :

بچه که بودیم یکی از ما چشمشو میگرفت و بقیه میرفتن یه جایی مخفی می شدن و بعد اون یکی چشمشو باز میکرد و دنبال اونا می گشت ، دنبال کیا می گشت ؟

شبیه همین بازی رو یادم میاد در طول تدریسم در آموزش و پرورش در محدوده چهار دیواری محل درس با دانش آموزا داشتیم ، مثلا پای تخته که گچ دستم بود بهشون نشون می دادم و بعد یا تو مشتم و یا مثلا پشتم قایم می کردم و می گفتم اونی که بهتون نشون دادم چی بود ؟ همه می گفتن چی بود ، ولی یادم نمیاد که در مقابل پرسش بعدی پاسخ داده شده باشه : از مثلا حافظه ، بایگانی و یا ...

چرا ، اشاره ای به سر ، نه پشت سر ! یا پس سری ! بعضا به پیشانیم بوده ! حالا بعنوان همون سر ؟ یا پیشانی ؟ رو نمی تونم بگم و منم جویا نمی شدم .

خب برا اینکه مقصود من از این بازی جلب توجه دانش آموزان به همون جایی بود که تو بازی قایم موشک بقیه میرفتن خودشونو اونجا مخفی می کردن ، یعنی خاور میانه ی این بازی !

هدفم از این بازی خب معلوم بود که چی بود ، چی بود !؟

همین بود که موضوع بحثه ، یعنی کانون رویارویی ، چرا !؟

خب یه وقت این کانون در بیرون و دانش آموز یه روزی در مثلا درس فیزیک شاید با اون روبرو بشه ، یه وقتم مثلا شاید بهش گفته بشه فاقد مثلا چشم فاقد بیناییه یا علمه ، ووو

ولی گفته شده که همه چی رو کجا قایم می کنه !؟ و آیا همشم رو میکنه !؟ یا پیدا می کنه !؟ آخر بازی قایم موشک ؟ و ... ؟

تا بعد انشاءالله ، فعلا خدا نگهدار .

زیرنویس :

صاحب تفسیر شریف المیزان ، ذیل آیه ای ، نه آیات یاد شده در این نوشته ، یه حرفی دارن ، اونم اینکه "أمر" پیش از "خلق" ه ، و بعد خلقم أمری نیست .

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :591
کل بازدید : 1305416
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ