سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جستجو ، سرچ و یا ... ی پایانی :

سلام علیکم

خب جستجو به کجا رسید ؟

بقول درسهایی از قرآن شبکه ی یک سیمای جمهوری اسلامی ایران جستجوگری که تازه موتور جستجوش روشن شده عرض کنم که دارم جستجو ، سرچ و یا آمریکایی اونو جستجو می کنم ، و بعبارتی که عنوان شد به پایان جستجو رسیده ، به اونجاش که پرسشی داشتم و گفتم :"مسئلة" ؟

چرا!؟ خب :

... ، مَا وَدَّعَکَ رَبُّکَ وَمَا قَلَى !؟ ... .

مگه اینکه رییس جمهور آمریکا که در جستجوی :"احترام" ه منظورش این نباشه ، حتی :

وَدَّعَکَ رَبُّکَ وَ قَلَى

هم نباشه ! بلکه در جستجوی :

وَدَّعَکَ  وَ قَلَى

باشه ! صرف نظر از اینم که احترامو به همکاری ، باهم و در کنار همم سرچ یا بقول ما جستجو نکرده باشه ! وقتی که گفت : ایران به ما احترام نمیذاره !

و صرف نظرم از اینکه بقولی(1) : آقای خمینی ، یعنی امام خمینیم فرموده باشنم این جستجو :"وقوع و لا وقوع" نداره ! یعنی مثل خبر قابل صدق و کذب نیست !

ووو ، هم بمونه و برم سر احترامات وارده ! و بقول ما ترکا لازم نیست که دور و دورم رفت ، و : باغچه نزدیک" و همین :"مرگ برشاه " قبل از زنده باد رییس جمهور؟ و بعد مرگ بر اینم و زنده باد آمریکایی اون !؟

که اگرم گفته شده باشه مرگ بر شاه آمریکایی !؟ خب چرا آمریکا ولش نکرد و بحال خودش نذاشت !؟

و اگرم جمهوری بعد شاهنشاهیم گفته بشه آمریکایی نبوده ! خب بعدش چی ؟ صرف نظر از اینم که همین جمهوریم تو جمع چهار بعلاوه یک آمریکایی بوده باشه !

خب بله قبول دارم که هنوز :

مرگ بر اسرائیل

براش مسئلة ؟

خب حالا از دوحال خارج نیست ، یا اسرائیلم مثل شاه قمر یا ماهواره آمریکا در خاورمیانه یا بقول مقام معظم رهبری غرب آسیا ، و یا شرق اروپا و شایدم آفریقاس ؟ یعنی تو یه جایی مثل همچین جاییه ؟ که مثل قضیه :"مرگ بر شاه" آخر عاقبتشم قابل سرچ بین المللی و جستجوی ماس ، و بقول پیامبر صل الله علیه و اله و سلم : از یه سوراخ دو دفعه گزیده شدن !؟

و یا اینکه ( ببخشن برادران عزیز و خواهران گرامی در آمریکا ) ، آمریکا قمرمصنوعی (2) ، اونم نه در آمریکا ! چه رسه به در آمریکای شمالی و ایالات متحده ی آمریکا!؟ بلکه در دنیاس !

قمر کدوم خورشید !؟ مثل " وَدَّعَ  وَ قَلَى " ، کی ؟ جستجو گری ؟ بین المللیش؟ و یا امریکاییش ؟

مگه اینکه مسئله :"اسلامی" باشه ! که انتظارشو نداره ، خصوصا پایانیش !

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ !؟ ... .

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته .

زیر نویس : بعد نوشت ، بعد اخبار ساعت دوی بعد از ظهر .

1 – استاد شهید مرتضی مطهری ، در اثر "نقدی بر مارکسیسم" .

2 – مثل آدم مصنوعی و دیگر صنایع بشری ، خصوصا بعد انقلاب صنعتی یا رنسانس ، که پشتوانه فرهنگی و علمی اون علوم انسانی رایج اون در مراکز علمی دیناس ، منجمله در مراکز علمی ایران و جمهوری اسلامی ایرانم ، چراکه هنوز به بقوت خود باقیست و انقلابی ، یعنی تغییری در آن رخ نداده ، منجمله در نرم افزار و سخت افزار موتور های جستجو ، سرچ و یا آمریکایی اونم .

موتور های جستجویی که بعنوان ایرانی از آنها نامبرده شود ، یا عین اوناس و یا برگرفته از اوناس و اگرم پیشترفته تر از اونا هم بشود پیشرفته ی اونا ، مانند مثلا کتاب منطق ابوعلی سینا ، که پیشرفته ی منطق ارسطوییه و خودش در همون کتاب گفته که رو دست منطق ارسطو نیامده ، که در قرون وسطی با انقلاب صنعتی در اروپا مورد نقد قرار گرفت و مانند دستورات چهارگانه دکارت فرانسوی در قرن شانزدهم میلادی دستورالعمل علوم شد و در نهایت در پایانی قرنی که پشت سر گذاشته شد منطق ریاضی بکلی منطق ارسطویی رو نفی کرد و تا امروز جایگزین اونه ، چراکه بناش بر همون مبنای منطق ارسطویی در جستجوی علمی ، که بعنوان مثال همون دستورات چهار گانه ی دکارت دستورالعملی فراگیر در همه ی زمینه های علمی نبود و قضیه یا گزاره هاش محدود به جستجوهای اعضای حسی شد ، و گزاره های مابعد حواس ، که در قرون وسطی گزاره های دینی رو هم شامل میشد نیز ، موضوع جستجوی علمی قرار داده نشد ، ولی مسئله فقط گزاره های دینی قرون وسطایی نبود ، که منطق ریاضی یا منطق کامپیوتر و بتبع موتورهای جستجوش این مشکل رو حل کرد ، یعنی بعنوان جایگزین منطق قدیم ارسطویی ، نه مشکل منطق قدیم ! چراکه منطق فازی پس از اون مدعی رفع اون مشکله ، البته با پاک کردن صورت مسئله !

چراکه مسئله جستجو ، و منجمله جستجوی علمیم بنای جستجو بر دوس ، مثل همون جستجوی احترام که آمریکا پس از جستجوی عدم احترام بهش ، در جستجوی اونه ! که این در منطق قدیمم مبنای جستجو بوده و هنوزم هست ، در مراکزی جستجویی با این منطق دارن ، اونم بعنوان مراکز علمی علوم انسانی ! و منطق جدیدم نه تنها به این مسئله پاسخی نداده ، بلکه مشکل اساسی تر منطق قبلی رو هم نه تنها عیان کرده ، بلکه اگه از دین چیزیم مانده بود بکل از صحنه خارج کرده ! بعبارت دیگه چیزی به نام خدا در این منطق چیز بحساب نمیاد ، چراکه مشکل قدیمیش این بود که مثبت منفی رو وقتی منفی مثبتم بکار می برد این مشکل بچشم نمیومد ، برا اینکه این دو در صنعت بکار برده نشده بود ، واگر منطق جدید جایگزین اونم در صنعت بکار برده نمیشد ، مثلا باهاش ماشین حساب درست نمیشد ، بجای صفریکش یک صفرم که ( می گوید !) فقط بگوش می رسید و فقط جستجوگر گفته متوجه ی این جابجایی گفتنش میشد ، ولی ماشین چی ؟ البته نه ماشین ! و حتی ماشین حسابهای اولیه ی جایگزین چتکه های قدیم که نمی تونستن بگن ! ولی نشون میدادن که مثل ماشین حسابای امروزی ساخته شده ان ! یعنی یه صفرو تو چهارچوبش ، یا دورن ، شکم و یا بطنش قرار دادن ! و در اون میله هایی یا مهرهایی ده تایی قرار دادن ! فرقش با برقیای امروزیش دستی بودن اونروزیاشه ، در اصل ، و پیشرفتای امروزیا هم مثل همون پیشرفتای منطق قدیمه و صنعت برق و دیگر صنایع بکار رفته در اینا ، نه اینکه سیاه و سفید اونروزیاش سفید و سیاه نبوده !

خب اینم گفتم که با خاکستری کردن مسئله ، صورت مسئله تغییر نمی کنه که انقلابی ، یا رنسانسی رخ داده شده باشه ، چراکه مسئله اونجاییه که اینم توش گذاشته بشه ! بعبارت دیگه مسئله جوینده یا جستجو گره ! به تعبیر پیامبرصل الله علیه و اله و سلم که عربی فرمودن : طالب این داده ی چه سیاه و سفید و چه سفید و سیاه و چه خاکستری ایندو و بی نهایتشم ! چه مرد و چه زن ، که بر مسلمانشون واجبه ! نه اینکه بر فقط مثلا آمریکایی مسلمان ! و به اصطلاح غیر مسلمانش جستجویی نداره ! بلکه ای بشر ، چه در جمهوری اسلامی ایران و شیش کشور دیگه ، و چه در آمریکا ببین که چی در تو جاسازی میشه ! مثل اون ماشینی که توش جاسازی شده و در مقابل این کارم تسلیمه ! یعنی ماشین مسلمونه ! و به اصطلاح غیر مسلمونم نداره ! 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :209
بازدید دیروز :269
کل بازدید : 1300614
کل یاداشته ها : 1753


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ