سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرحی برای فردا (4) :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، ... ، وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِینَ (1) ، وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ .

رسمیت طرح :

:"مبادی رسمی" (2)

بعد از ظهر خوب خوابیدم ، خسته از کار روزانه هم نبودم نبودم که در خبرا شنیدم که داعش دوتا مدرسه ی قرون وسطایی رو تخریب کرده ، اونم بعد موشک انداختن قهرمان فاتح جنگ جهانی دوم ، از یه جایی ، نه از قاره ی آمریکا ! به فرودگاهی در سوریه ، خب لابد برا اینکه بگن بچه مدرسه ی :

من فکر می کنم ، پس هستم !

هستن دیگه ! و هنوز مدرسه اش رسمیت داره دیگه !

مدارس رسمی :

در مطالعه ی طرح مدرسه برای خونه ، یا بقول مدرسه ای اون خانه ، مسئله ی دیگه ای که مطرحه همین مدارس یا مدرسه ها و سپس (3) رسمی بودنشونه ، که ان شاءالله در این فرصت می خوام نگاهی به این داشته باشم .

خب رسم بوده که خونواده ها بچه هاشونو به مدرسه می فرستادن ، حالا چه بعنوان مدرسه ، و چه بعنوان مثال مکتب یا مکتب خونه ، و چه اینکه بخونه استادی ، یا آوردن استاد به خونه ، مثلا نقله که معلم اول (4) معلم سرخونه ی اسکندر شاهزاده ی یونانی بوده ، که نقله وقتی به حکومت رسید مدرسه ها رو خراب کرد !

حالا با چه منطقی !؟ مسئله جالبتر میشه وقتی که منطق ارسطویی برا این شاهزاده نوشته شده ! و از قضا در کتب منطقی به :"میراث" اون نامگذاریم شده !

خب ، یه رسم این شد که در خونواده ها رسم بوده ، یه رسمم شد منطقی اون .

اما مبادی رسمی فقط این و مانند اینا نیست ، که من فعلا کاری به اینا ندارم ، اونچه که ان شاءالله می خوام بگم یکی از این مبادیه که بی ربط به موشک انداختن قهرمان نیست !

که می تونه شامل حتی همون رسم خونوادگیم بشه ! خب یکی مثلا موشک داره ، یکیم تو خونه یه چیزی داره و با اون بچه رو میفرسته مدرسه ! خب بچه چیکار کنه !؟ نره !؟ نمیشه که ! اونم وقتی فرستادنش به مدرسه جبری باشه ! و اوم جبر منطقی !

مثل :"جبر گزاره های بول" در منطق جدید ، و همینطور :"ضروری" منطق قرون وسطایی ، البته بقول منطق جدید بعد قرون وسطی در غرب ، اروپا و فرانسه اش ، نه در هرجایی بقول مقام معظم رهبری در فرمایشاتی از ایشون که امشب زیر نویس شبکه ی خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران بود ، مثلا در بحث بدهی هایی که دولت و دولتهای قبلی ببار آوردن ، البته منطقی ! ک آیا بحساب حسابی که در آن :" بدهکار و بستانکار" ه ؟ حالا :"بدهکار – بستانکار" یا بدهکار پس بستانکار (5) ؟ بمونه ! ان شاءالله برا فرصت دیگه ، که بچه مدرسه ای به مدرسه بدهکاره ؟ یا بستانکار ازش !؟

و از طرف دیگه استاد از شاگردش طلبکاره ؟ یا بهش بدهکاره ؟ خب برا اینکه وقتی خونه به مدرسه بدهکار باشه ، خب تا دم در نیومده ، بعنوان مثال مانند صابخونه ، حالا شرکت گاز ، تلفن و بقیه ی طلبکارای خونه ، نسبت به طلب اون یا بدهی خود :"اقدام و عمل" ی نکنه !؟ خونه دیگه !

بشینه تا ارتش ، سپاه ، نیروی انتظامی و شایدم بسیجشو بفرسته در خونه !؟ اونم با مثلا موشک ! و مواد منفجره !؟ ی آمورش دیده !؟ در مدرسه !؟

جالب بود ! حرفی که در :"گفتگوی خبری" امشب سیمای جمهوری اسلامی ایران زده شد ! که آیا هردو تیم فوتبال از ده بازی کن ، یه دروازه بان برخوردان و تو یه زمین بازی می کنن !؟ یا یکی قبل از شروع بازی 23 تا گل از تیم دیگه عقبه !؟  

زیرنویس :

1 – منجمله سلام بر حضرت عیسی بن مریم علیه السلام .

2 – آمده در فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی اول سال اقتصاد مقاومتی ، تولید – اشتغال ، در مشهد .

3 – پس از آن ، ثُمَّ .

4 – ارسطوی یونانی ، صاحب منطقی که به معروف به منطق ارسطویی یا منطق قدیمه ، که منطق ریاضی یا منطق جدید از زمان انقلاب صنعتی یا رنساس غرب در اروپا و فرانسه اش ، در مقابل این منطق بوده ، تا حدی که بعنوان مثال در همین ایران وقتی به یکی می خواستن بگن عقب افتاده هست گفته میشد که :"قرون وسطایی" فکر میکنه ، هرچندم که گوینده و شنوده هم اصلا خبری از منطق ارسطویی نداشته باشن ! بلکه از منطق فکرم ! چه قدیم و چه جدیدشم !  


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :19
بازدید دیروز :269
کل بازدید : 1300424
کل یاداشته ها : 1753


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ