سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادامه ی موضوع اندیشه در قرآن (3) :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، حم (1) ، ... .

سلام علیکم .

قدم یا گام نخست در اقدام به عملی به اسم تفکّر یا به نام اندیشیدن :

... ، تَنْزِیلُ الْکِتَابِ

مِنَ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ ، ... .

یادآوری :

ضمن تسلیت (2) در این فرصت خدا دادی می خوام بگم که وقتی یکی بعنوان مثال مانند من یه حرفی رو بیادت بیاره ، ولو مسمومشو ! ولو بعنوان مثال بقول مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران برا :"تهاجم" م ، حالا بهر عنوان ، بازم بعنوان مثال همون :"فرهنگی" مثلا ، خب نخستین چیزی ک مورد قبول یا پذیرشه چیه !؟

آیا جز اینه که نازله از یه :"فرهنگ"ه ؟ حالا بعنوان مثال بقول استاد شهید مرتضی مطهری ، که به نقل ایشون در اینجا هم گفته ام ، یادآوریشم :"زاینده" باشه ، و فراموش شده تو هم نباشه ، که بهش فکر یا اندیشه گفته نشه ! یعنی به مرحله ی فکر یا اندیشه نرسیده که نه ، قدم یا گامیم در نیمه دومت ! نذاشته بحافظه سپرده شده ! و یادی ازش نکرده باشی که نیاز به یادآوری دیگری شده تا بیادآورده بحساب بیاد در حافظه ! و مشمول :

فبشّر عباد ، ... !

که این بهتره ؟ یا اون که در حافظه بود ؟ بعبارت دیگه مورد قبول یا پذیرش حافظه بود ! حالا بقول قلب یا دل ؟ و یا حواس مختلف !؟ پس از پذیرششون از اعضاشون که پذیرشی داشتن از جهان خارج مثلا ؟

خب ! در جهان خارج مثلا ، چه خبر ؟! خبر از پذیرش ؟ فکر یا اندیشه ؟ یادآوری ؟ قلب یا دل ؟ حواس مختلف و اعضای پذیرنده هم ؟ هست !؟ (5)

زیرنویس :

1 - نخستین :"حم" از هفت سوره ای که بعد بسم الله سوره "حم" دارن .

2 – نه تنها تو ، بلکه منم یادم نمیاد ، روز شهادت (3) باب الحوائج آقا امام موسی بن جعفر الکاظم علیه السلامو ، منم بحسب نقل ، که خونده یا شنیده باشم میگم ، و این اختصاص به منم نداره امروز ، مگه اینکه یکی پیدا بشه که اون روزم تو دنیا بوده باشه و تازه دیده باشه از دنیا رفتن ایشونو ! در چنین روزی ، که نقله در زندان ، آخرش هارون خلیفه ی عباسی دستور مسموم کردنشونو داده .

3 – بنابر نقلی از پیامبر صل الله علیه و اله و سلم ، که خبر به شهادت رسیدن امامان را داده اند ، چه به قتل رساندشونو ، چه حکومتی ، و مثلا آمریکایی ، سعودی ووو ی اون ، مثل کشتار حسین بن علی بن ابیطالب و حتی علی اصغرشونم بجرم ! خروج در مقابل امیرالمومنین یزیدبن معاویه ! و یا مثلا داعشی ! ش ، مثل قتل آخرین خلیفه از خلفای راشدین بجرم کفر مثلا ! ، و چه مسموم کردن ، مثل مسموم شده در چنین روزی (4) .

4 – بد نیست اینم بگم که سم یه وقت در ظرف خوردنی ریخته می شود ، و یه وقتم در ظرف نوشیدنی که بهش :"جام زهر " م گفته شده ، چه خورنده یا نوشنده اطلاع از زهر داشته باشه ، و چه مجبور به خوردن یا نوشیدن بشه !

اینو برا این گفتم که سم یا زهر رو یه وقت در مثلا دیدنی ، شنیدنی و حتی دلخواهشم ریخته میشه ، و زهر تو اینام هرچند مناسبت با مثلا دیدنی ، شنیدنی ووو هم داره ، ولی نه تنها می تونه دیده ، شنیده ووو بشه ! بلکه می تونه تنها گزینه ی دیدنی ، شنیدنی ووو هم عنوان بشه ! و بقولی اینه که هه ، و تازه می خوای بخوای و نمیخوای نخوایم نداره ! مثل چی !؟

مثل همون که در قسمت قبلی گفتم که من و خدای نخواسته تو یا شما دوتا هم مثل من ، که بگم حرف فقط حرف منه ! و حتی نیمی از حرف و حتی شیش به چهار ، یا شصت به چهل و یا ... ، بعبارت دیگه دو به سه ی حرفم نیست ، چه رسه به نه دهم ، نود و نه صدم و یا ... ی حرف ، در حالیکه از کجا معلوم که یه دهم حرف بهتر از حرف من نباشه !؟ و :

فبشّر عباد ، ... ؟

که امام شهید همچین روزی فرموده ان این در باره ی عقلا نازل شده ! که در پاسخ به پرسش از عقلا ، فرموده ان مگه در نخوندی اینو !؟ و یادآوری فرمود نازله ی :

فبشّر عباد ، الذّین ... ، لغایت اولو الباب .  

5 – به نقلی آقا امام هفتم علیه السلام هفت سال ، و به نقلی چهارده سال در زندان هارون الرّشید ! خلیفه ی عباسی بوده ان ! ! حالا به نقلی یه جا ، یا دو تا هفت سالش ؟ گفتم که منکه یادم نمیاد ! 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :170
بازدید دیروز :200
کل بازدید : 1303732
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ