سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا مسیحی نیستم ؟ (5) :

... ، وَعَلَّمَ آدَمَ ... . (زیرنویس)

سلام علیکم

گفتم که دیندار یا مسلمون ، منجمله پیرو حضرت عیسی بن مریم علیه السلامم می دونه که دنبال چیه ، البته گفتم وقتیکه بعنوان مثال گوش میده به چیزی ، نه وقتی که یه چیزی بگوشش میرسه .

و این اختصاص به آدم داره و حتی ملائکه یا فرشته ها هم از این دونسته برخوردار نیستن ، نه اینکه ندونسته کاری رو می کنن ، بلکه بنا بر اونچه که می دونن عمل می کنن ، ولی آدم چنین نیست ، یه مثال بزنم تا روشنتر بشه .

بعنوان مثال یه سنگ ، یا فلز و مثلا فلزی که با اون یه چیزی ساخته میشه ، یه چیزی داره که رو اون داشته کاری صورت میگیره تا اون چیزی از اون ساخته بشه ، مثلا ماشین و حتی آدم آهنی یا آدم ماشینی ، و یا بقولی روبات !

و برا همینه که هر برنامه ای که رو اون می خوان پیاده کننو گفته میشه که باید به زبون اون باشه ، یعنی بعنوان مثال به زبون فلز یا آهن باشه .

بعبارت دیگه بنا بر ساختار یا آفرینشش باشه ، و این شامل همه ی آفریده ها میشه بجز آدم !

برا اینکه آموخته ی آدم با آموخته ی آفریده های دیگه فرق داره ! و آدم آفریننده آفریده شده ! یعنی چیزی بهش داده شده ، مثل داده ی مثلا همون فلز ، ولی فلز و مثلا آهن و حتی آدم آهنی آفریننده آفریده نشده ! که گفته میشه مثلا کامپیوتر یا رایانه هم مثل آدم یا شبیه آدمه ! چراکه بر اساس داده و به اندازه ی داده می تونه کاری رو به انجام برسونه و مثل یا شبیه آدم نمی تونه رو داده کار بکنه و چیزی علاوه بر داده انجام بده .

در حالیکه به آدم چیزی داده شده که رو داده ! هم می تونه کار بکنه ! و این اون چیزیه که مثلا هنگام گوش داده دارای اونه و وفقط بعنوان مثال مانند ضبط صوت عمل نمی کنه که یه چیزی بهش برسه و اونو حفظ کنه و نهایتشم پخش کنه ، مو به مو ، که از محاسنشم بحساب میاد ! که مثل آدم نیست ! و یه واوم از قلم نمیندازه .

چرا ؟ خب برا اینکه :

... عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا ... .

ولی حتی به فرشته هم چی ؟

... لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا ... .

بعبارت دیگه حتی فرشته هم بهش آموخته نشه که بعنوان مثال گوش بده ! تا بشنوه ، چه رسه به اینکه مثل آدم ! تماسی بدنی یا فیزیکی بگیره تا لمس کنه ! زمینو ، که خلافت یا جانشینی خدا رو زمین محل بحثه :

... إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً ... .

حالا بمونه که برا مثلا گوش دادنم فرشته که گوشی نداره ! گوشی زمینی یا فیزیکی ! بعبارت دیگه اندامی زمینی ،که مقصود خلافت یا جانشینی در زمینه ، و در دنیایی بقول مرحوم علامه :" اندام" داری که فرموده اند : برا نخستین بار که چشم ما به اندام جهان خارج افتاد و ... .

که گفتم این فرق داره با اندام جهان خارج که بچشم بیاد و نخستین بارشم ، و دیده شدنشم و حالا به حافظه سپردنشم ! چراکه گفتم برفرضم که الخوارزمی یا الگوریتمشم ختم به یادآوری از حافظه هم بشه ، بقول مانیتور مانیتور بچشم اومده خواهد بود و این تازه اول نمیه ی دوم آدمه ! و بعبارت دیگه امام اوله !

خب ، در آستانه شب اول قدر هستیم و ضربت خوردن امام اول !

راستی از :"چرا مسیحی نیستم ؟ " چه خبر ؟ که گویا بقول ملای رومی هفت شهر علم یا دانشو گشته و ما اندر خم کوچه ی گوش دادن به اون هستیم ! چراکه خب کی گوش داد !؟ حس شنوایی !؟ بعدش کی حس کرد !؟ ووو !؟ امیدوارم الگو ریتمش ختم به خدا نشه ! بقول مسیحیت پیرو حضرت عیسی بن مریم علیه السلام و دور تسلسل پیش بیاد و باطل !

چراکه کافیه فقط و فقط نام ببره از اونی که گوش داده ! الباقی پیشکش ! یعنی کافیه نامبرده ای بنام گوش خلیفه یا جانشین یکی باشه که گوش داده ! تا بدونه ایشون یه حرف علمی زده !

مگه اینکه اون جانشین گوش باشه ! و علم یا دانشی رو که ایشون داره به اون :

... عَلَّمَ ... .

حالا ختم ریتمش و بدور تسلسل نکشیدنشم بمونه !

:"بشرح ایضا" اجتماع نفیضین !  

زیرنویس :

تفسیر شریف المیزان : این یه بار در قرآن اومده و اونم در این سوره .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :169
بازدید دیروز :235
کل بازدید : 1304501
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ