سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اندیشه هراسی (3) و (4) :

سلام علیکم ، شب بخیر .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَینَ یدَی اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ، ... ، إِنَّ اللَّهَ یعْلَمُ غَیبَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاللَّهُ بَصِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ . بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ یا أَیهَا النَّبِی لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَکَ ؟ ... ، ... وَاللَّهُ مَوْلَاکُمْ وَهُوَ الْعَلِیمُ الْحَکِیمُ ، ... .

خب امروز خانه بودم خبر بیست شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران را نگاه می کردم که در خبر اجلاسی وزیر نفت گفت از دانشگاه ! (1) :"یه" چیز می خوایم ، حالا کاری ندارم که بعدش گفت چیزای دیگه :"فرعی" و اینم که اونا :" انحرافی" هست !

چراکه :"یک" یعنی چه !؟ آیا مثلا اصلی و در مقابل فرعی !؟ و آنهم فرعی ها ! و مثلا بقول علم یا دانش ریاضی دانشگاهها :"دستکم" دو فرعی !؟ و هیچکدام این دو هم مولا یا حاکم بر دیگری نباشه !؟

چراکه گویا آن یک چیز مورد نیاز آقای وزیر (2) هم مولا یا حاکم بر چیزای دیگش ، که گویا آنها را از دانشگاه نمی خواهد نیست ! که دانشگاهها بهش فکر کنند یا بیندیشند !

خب این یعنی چی ؟ جز اینکه آقای وزیر (3) به ما بفرمایند یک یعنی چی !؟ و بماند یک یک فرعی های ایشان ! حالا بقول دانش ریاضی دانشگاهها : دو ، سه ، چهار ووو ش بماند ! و بقولی :"إن" (4) تای آنها هم ! حالا :"یه" إن !؟ یا فرعیاتی هم داره !؟ و انحرافیش هم بماند !

خب ، در مباحث فبلی به نقل از مرحوم علامه (5) به مناسبتهایی گفتم که فرمایش ایشان که دارند :

برای نخستین بار که چشم ما به اندام جهان خارج افتاد و ... .

البته چشم را بعنوان مثال فرموده اند ، گوش و اعضای دیگر بدن هم همینطور است .

این گفته با اینکه بعنوان مثال از شبکه ی چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران بگوش رسید فرق دارد .

حالا بقول استاد شهید که در قسمت دوم این بحث بازم یادآور شدم ، زاینده و ... شان ، زاینده و ... ی ایندو بماند !

چراکه دانشگاه گوش بدهد به این حرف آقای وزیر ؟ یا به حرف آقای وزیر گوش بدهد دانشگاه !؟ حالا مثلا حوزه خودش می داند ! ولی ما چی !؟

یعنی بعنوان مثال من گوش بدهم به این درخواست ؟ و من مثلا دانشجو !؟ مثل افتادن چشم بقول مرحوم علامه ؟ یا این درخواست به گوش من رسید !؟

مثل همان که بنا بر آن ، یعنی حسب الامر آن ، بفرمان آن ، به مولوی یا بحکم آن مرحوم علامه فرموده :

چشم افتاد

ولی وقتی آن بعنوان مثال بگوششان رسید ، یا در اثر (6) ی بچشمشان رسید ، حس کردن ؟ و ... !

نه اینکه بحکم حس ، و بعنوان مثال حس بینایی چشمشان افتاد ؟ و بقول مولا که گفتم :

... ، الحواس ائمة الاعضاء .

که فرق دارد با این که :

الحواس ائمة الحواس ، ... .

چراکه مولا فرموده :

... ، القلوب ائمة الحواس ، ... .

هم در نزولی و هم در صعودی .

یعنی در خواست آقای وزیر ، پس از رسیدن به مثلا گوش ، حس شنوایی ، تازه میرسد به قلب یا دل دانشگاه ! البته اگر این فرمایش مولا هم در تاریخ علم یا دانش دانشگاه آمده باشد ! و تازه بقول فیلسوف ، فیزکدان و ریاضی دان (7) نویسنده ی کتاب :"چرا مسیحی نیستم ؟" حرف علمی هم بحساب نیاید !

و این فرق دارد با اینکه دانشگاه بحکم قلب یا دلش مثلا بخواهد بشنود و گوش بدهد به درخواستی که ازش می شود ! ولو اینکه درخواست هم درخواست آقای وزیر (8) باشد ، مگر اینکه ایشان منتخب خودش ، یعنی تا اینجا دلخواه خودش باشد ، چراکه :

... ائمة القلوب ، ... .

مولا علی علیه السلام فرموده ، هم در نزول ، و حتی نزول عضو حسی ، مثل همن افتادن چشم بقول مرحوم علامه ، و هم در صعود و بقول قرآن :

یقُومُ الرُّوحُ وَالْمَلَائِکَةُ

که با :

تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ

فرق دارد .

راستی از برمه یا میانمار خبر تازه ای بگوش رسیده ؟ که بهش گوش نداده باشه !؟ حس شنوایی رو میگم ؟ حالا بحکم قلب یا دل بمونه !

زیرنویس :

1 – راستی چرا آقای وزیر این درخواست را از دانشگاه دارد !؟ از حوزه در خواست ندارد !؟ و حوزه چرا صدایش در نمی آید !؟ آیا بقول مثلا نویسنده کتاب :"چرا مسیحی نیستم ؟" حوزه حرف علمی نداره !؟

یا همانطور که در گذشته به نقل از مرحوم علامه محمد تقی جعفری گفتم آنچه که مثلا در مدینه ی پیامبر گفته ، و در کوفه خلیفه ی چهارم گفته در تاریخ علم جایی ندارد !؟ و حرف علمی مثلا در یونان باستان زده شده !؟ و در غرب بعد انقلاب صنعتی یا رنسانسش !؟

2 – وزیر نفت دولت جمهوری اسلامی ایران ! ایران ولایی ولایت فقیهی !

مگر اینکه خواسته ی آقای وزیر خواسته ی دولت ، و در نهایتم ولی فقیه نباشد ! و برای خودش :"یه" خواسته ای باشد ، آنهم مثلا اصلی ! حالا انحرافیش هم بماند !

یا بقول :"مردم سالاری دینی" خواسته ی مردم نباشد ! یعنی مولا یا حاکم مردم نباشند ! که از مثلا دانشگاه این خواسته را داشته باشند !

یعنی حرف آقای وزیر حرف مولایشان یا حاکمشان نباشد ! و حسب الامر ایشانم خب دانشگاهها هم بفکر یا اندیشه ی خواسته ی ایشانم حسب الامر یا بفرمان مولا یا حاکمشان فکر نکنند ! یا نیندیشند ! و همانطور که گفتم در تاریخ علم یا دانشم نیامده باشد که مولا علی علیه السلام فرموده باشند :

العقول ائمة الافکار ، ... .

حتی صعودی آنرا هم :

... ، العقول ائمة الافکار .

3 – زیرنویس 2

4 – بی نهایت ! نه یکی ، دوتا ووو ! و بقول علم یا دانش ریاضی دانشگاهها بیشتر از یک ، دو ووو !

5 – که در اثر ، البته بدون استثناء خوب ! اصول فلسفه و روش رئالیسم ، در بحث :"پیدایش کثرت در ادراکات و علم های حصولی" ، مثل همین مثلا اصل و فرع ، و بقول علم و دانش دانشگاهها دستکم دو تا !

6 – از آثار علمی ، که در تاریخ علم یا دانش آمده ! مثل منطق ارسطویی که بگوش یا چشم ایشان رسیده ! و از پیروان آن هستند ! و این فرق دارد که چشمشان به آن افتاده باشد ! بحکم حس بینایی ، و حسم بحکم قلب یا دل ، و ... .

7 – بقول کتب درسی تهیه شده برای آموزش و پرورش آموزش عالی یا دانشگاه ! بحکم دانشگاه دبیرستان و ... ! مثلا وزیری که در غرب و مثلا آمریکا تحصیل کرده ، یا در مانند آنهم حتی در جمهوری اسلامی ایران !

8 – زیر نویس 3


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :347
بازدید دیروز :269
کل بازدید : 1300752
کل یاداشته ها : 1753


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ