تاریخ و جغرافیا (پ) ی اندیشه و اندیشه ی دینی یا اسلامی :
سلام علیکم ، شب بخیر .
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، عَبَسَ وَتَوَلَّى ، أَنْ جَاءَهُ الْأَعْمَى ، ... .
متونی که از :"متن سخنان ترامپ" منتشر شده ، حکایت از این داره که این "متن" فقط با مثلا چشم خوانده نشده ، چراکه با "متن سخنان ترامپ" فرق داره ، مگه اینکه متنی منتشر شده باشه ، که هنوزم به چشم من نرسیده باشه ، همونطور که به چشم رسانه اش رسیده .
چرا !؟ (پ2) خب برا اینکه صرف نظر از اختلافی که این متون با هم داشته باشن (پ3) اختلافیم که در بقولی :"هنر" ، "تفسیر" ووو ی متن خوانی و بقولی :"هرمنوتیک" ش بکار بردنم ، حکایت از این داره که متن فقط با مثلا چشم خونده نمیشه !
البته نه اینکه همون متنی که با مثلا چشم خونده میشه ! بلکه مثلا متنی که رسانه ی اون دیگه چشمه ! مثلا .
حالا بعدش بینایی !؟ مثلا بمونه ! و برا اونی که می خواد ببینه !؟ هم .
کی نمی خواد ببینه !؟ خب بله !
ولی نمی خوادم بشنوه !؟ با گوش !؟
دیگه !؟ یه باره بگو نمی خوادم لمس کنه و فاتحه ! خدا بیامرزه !
امکان داره مگه !؟ بله ! هنوز بدنیا نیومده ! یا پا بدنیا نذاشته ! که زیر پاشم خونده باشه ! متنشو !
چرا ! در :"عالم امکان" ، البته عالم :"خواص" ش ممکنه ! ولی در منسوب به :"عوام" ش ، بله می تونه هم نباشه ! البته به "هرمنوتیک" خواص !
پ – زمان و مکان اندیشه و اندیشه ی دینی یا اسلامی .
پ2 – منظورم از چرا این نیست که دلیلش می تونه این باشه که این متون از طرف دیگری خوانده شده ، و خدا کنه که به نیابت از طرف ناتوانی نباشه که توانایی خواندن متن رو نداره ! نه اینکه چشمی برا خوندنش نداشته ! یا کور ی نابینا بوده ! یا سواد خوندن نداشته ! یا زبون انگلیسی رو بلد نبوده !
و نه اینم که دلش نمی خواسته بخوانه ! که خب هیچکدوم از این متونم دلش نمی خواد بخونه !
چرا ! به نیابت ، یا به نمایندگی از طرفو نمیگم ! البته در حد نمایندگی مثلا چشم ، بینایی و حتی دلم نمیگم ! حالا یادآوریشم نمیگم ! دیگه !؟ خب چی می مونه !؟ از طرف بنده خدا ! یه بارکی بنیابت فکرم بکنه دیگه ! بعدش حکمم صادر کنه دیگه ! اونوقت اون مثلا صحیح است احسنت رو هم بگه و بنده خدا رو خلاص کنه دیگه ، اگه چیزی از بنده خدا مونده باشه !
پ3 – خب برا اینکه متون یعنی چی !؟ یعنی بقول علم یا دانش ریاضی حداقل دوتا متن از متن اصلی .