سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقطه ی آغاز شناخت یا معرفت علمی (2) :

سلام علیکم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، قُلْ (پ) أُوحِی إِلَی أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِنَ الْجِنِّ فَقَالُوا ... ، قُلْ ... .

اشاره :

نقله که پیامبر خدا (پ2) حضرت محمد بن عبدالله صل الله علیه واله وسلم آنچه را به ایشان وحی می شد ، و شده بود ! (پ3) دستور داده ان که نوشته شود ، و نقله که کتّاب یا نویسندگان هفده (17) نفربودن بعنوان مثال یکی معاویة بن ابی سفیان بوده ، و یا یکیم مثلا علی بن ابیطالب ، و دیگر .

نقله که در زمان خلیفه ی اول که دستور جمع نوشته ها رو داد ، نوشته ای رو که پیامبر به دخترشان ، حضرت فاطمه سلام الله ، سپرده بودن ، داده نشده ، حالا این نوشته کدامیک از آن نوشته ها بوده !؟ مسلما همه ی آن هفده نوشته نبوده !

بد نیست اینم بگم که نقله بعد از پیامبر ، در زمان خلیفه ی اول ، آقا امیرالمومنین علیه السلام نوشته ای را که نقله شش (6) ماه بطول انجامیده ، بعنوان کتاب خدا ، کتاب وحی را عرضه داشت که مورد پذیرش واقع نشد ، خب روشنه که این نوشته یکی از آن هفده (17) نسخه ی نوشته شده از وحی نبوده ، و ناگفته نمونه که نقله چون همراه با توضیح هم بوده ، برای این و یا اینم پذیرفته نشده .

خب ، اینم لازم به گفتنه که مکتوب یا نوشته شده ی فعلی که بعنوان کتاب آسمانی وحی شده به پیامبر خاتم صل الله علیه و اله و سلم در دسته عموم مسلمینه ، که خلیفه سوم :"رحمت الله علیه " موفق به جمع آوری و یکی کردن آن در زمان خودش شد ، به اتفاق رای مسلمین همونه که از طرف خدا وحی شده .

چرا "می نویسم ، پس هستم" !؟ :

خب چرا صبح گفتم "می نویسم ، پس هستم" ؟ در حالیکه اونیم که حرف می زنه هم میگه : حرف می زنم ، پس هستم .

آیا مثلا برا اینکه آقا اباعبدالله صادق علیه السلام فرموده اند !؟

خب امروزه که گفته هم مثل نوشته ضبط ، بایگانی و پایدار میشه چی !؟ و بردشم می تونه از اون ور دنیا به این ور دنیا هم باشه چی !؟ ووو .

خب بعنوان مثال در زیرنویسم گفته شد که با گفته آیا مثلا طرح یه مدرسه رو زمین پیاده میشه !؟ یا مثلا طرح یه خونه !؟ چه برا نخستین بار ، و چه برا بازسازی ، مثلا تخریب یا آسیب دیده ، مثلا در اثر زلزله .

اونم در حالیکه امروزه وسایلی مانند ماشین ، ماشین حساب ، گوشی و مثلا همین کامپیوتر یا رایانه هم هست که در اونا نوشته میشه ! حالا به زبون ماشین و الفبای نوشتن در اون بحثش جداس !

راستی زلزله گفتم یادم رفت ! از کرمانشاه تا مرز خسرویش چه خبر !؟ که برا خودش زیرساختی بود برا رفتن به عراق و ... .

خب بی جهت نبوده که کرمونشاهیا مذهبی هستن ، خدا بهشون صبر بده این روزا ! صبری جمیل ان شاءالله تعالی ، خصوصا به مادرا و دختراشون .  

 

 

پ – این سوره پنجمین سوره است که بعد از نقطه ی آغازین بسم الله آن با :"قل" شروع شده .

ناگفته نمونه ، گفتم پیش از این ، منتها به مناسبت بحث بد نیست گفته بشه ، البته ان شاءالله در جای خودش بازم گفته خواهد شد در مورد نقطه ی آغازین ، فعلا همینقدر و به مناسبت بگم که تمام سوره ها بدون استثناء ! بدون آن آغاز نشده ! منتها در یکی مکتوب یا نوشته ی اونه ! حالا ان شاءالله به اون که رسیدم ، و زمانشم بود بیشتر میگم که چرا فقط خواندنیست !  

در مورد چهار سوره ی قبلیم که که با "قل" شروع شده هم که معروف به :"چهار قل" ه . 

پ2 – در این سوره ، در آخرین حرفی که جنّا گفتن چنین آمده :

... ، وَأَنَّهُ لَمَّا قَامَ عَبْدُ اللَّهِ ... .

پ3 – در مکه و در آغازین وحی هم ، که هنوز نویسنده ای نداشتن ، خودشان هم که نقله چیزی ننوشتن ، بعبارت دیگه نوشته ای از ایشان در دست نیست ، بعنوان مکتوب یا نوشته شده ای منسوب به ایشان ! حتی به شکل طرحی برا مثلا مدرسه ای ! که ایشان طرحش را داده باشن ، که در طراحی مدرسه که گفته شد ، بعنوان مثال ، مستند به ایشان باشه !

البته نقله که در آخرین روزها که در بستر بودن فرموده اند که :"قلم و دوات" بیارن تا چیزی بنویسن ، ولی چنین نشد ! 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :41
بازدید دیروز :322
کل بازدید : 1300177
کل یاداشته ها : 1753


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ