مقدمه ای بر نکته ی ظریف دو (دو) :
... الرّحمن الرحیم ، ... . (الف)
السلام علیک یا خلیفة الرّحمن ، یا شریک القرآن و یا ... . (ب)
سلام علیکم
اول امروزو تبریک بگم و بعد برم دنباله ی بحثو پیگیر بشم ، که حاج خانوم صدام کرد و موند ، البته اگه هوا آفتابی که نه ! بارون قطع نشه و نریم سر کار ! البته پیش از ظهر ! چراکه بعد ازظهر که دیگه صرف نمیکنه !
البته طبق قراردادمون با صابکار ، ما حق داریم جمعه ها و ایام تعطیل رسمی نریم سرکار .
خب ! چی گفتم !؟
حاج خانوم صدام کرد ! حالا بمونه که بقول مثلا برادر حسن رحیم پور اذغدی در یکی از برنامه های تلویزونیش میگم :
چشم !
یا بله مثلا ، ولی بعدش که رفتیم چی !؟
آیا یکی که مثلا ما رو صدا میکنه ، و میریم ، میریم که تو زمین اون بازی کنیم !؟ یا زمین خودمون !؟ و به تعبیر معروف :"بشرح ایضا" اون چی !؟ آیا بریم تو زمینش بازی کنیم !؟ یا تو زمین زمین ما ! ( یعنی صدا شده) بازی کنه !؟
و آیا شق سومیم داره !؟
البته اگه دوتای قبلی باشه ! وگرنه پرسش از محل بازیه !؟ که کجا بازی میشه !؟ اونم نه اینکه مثلا :"اون ج.ا" ؟ یا :"این ج.ا" ش !؟ و "بشرح ایضا" اینجا ؟ یا اونجا ؟
--------------------------------
زیرنویس :
الف :
بسم الله الرّحمن الرّحیم ، ... . (پ)
ب :
از سلام های سه گانه ی بعد نماز ، بعد از سلام بر آقا اباعبدالله علیه السلام و آقا علی بن موسی علیه السلام ، که شیعه ی آقا امام هشتم علیه السلام میده !
خب قبلا گفتم که ما شیعه ی هشت امامی که نداریم ! که مثل بعضیا که :"توقّف" کرده اند در مثلا امام هفتم هم ! یکیم "توقف" کرده باشه در امام هشتم ! و به اینم مانند مثلا :"هفت امامی" گفته شده باشه "هشت امامی" !
خب حالا شاید این سئوال پیش بیاد که دیگه چه نیازی به :"سلام" به امام :"حاضر" !؟
که هرچند پاسخ در صورت مسئله اومده ! ولی آیا مگه مثلا آقا امام هشتم علیه السلام :"خلیفه ی رحمان" ، "شریک قرآن" و حتی :"صاحب الزمان" خودش نیست !؟
همینطور و یا "به تعبیر معروف" بشرح ایضا : دیگر امامان !؟ در زمان خودشون !؟
که بقول آقا اباعبدالله ثانی علیه السلام هر شب قدر :"قرآن" العظیم براشون چی میگن !؟ رفلش میشد ! یا به تعبیر :"بومی شدش" بروز میشد ! حتی سوره ی قدرشم !
پ :
این با :
... بسم الله الرّحمن الرّحیم ، ... .
فرق داره (ت) ، استاد شهید مرتضی مطهری در اثری از آثار بدون استثناء خوبشون ، که بعنوان :"آشنایی با قرآن" چاپ و منتشر شده دارن :
اگه ما بسم الله اول سوره ها در قرآن رو بحساب نیاریم (ث) ، اونوقت این عبارت رو فقط در سوره ی :"نمل" خواهیم داشت و اونم نه بعنوان یه :"آیه" .
بعبارت دیگه فرمایش استاد شهید اینه که ما ، نه تنها در :"قرآن" العظیم ، بلکه در :"سبعا من المثانی" نازل شده بر پیامبر صل الله علیه ، اونم پیش از نزول :"قران العظیم" آیه با اون عبارت رو نخواهیم داشت !
ت :
همچنین و یا :"به تعبیر معروف " بشرح ایضا :
... الرّحمن الرّحیم ، ... .
م ، با :
... ، الرّحمن الرّحیم ، ... .
که بعنوان یه "آیه" در :"کتاب الله" و :"سبعا من المثانی" ش اومده فرق داره ، حالا علاوه بر این ، آیا فرق دیگه ای هم داره !؟ بمونه ! ان شاءالله فرصت شد میگم که بله داره ! اونم نه یکی دوتا ! بلکه الی ماشاءالله !
ث :
یا بقول آقا امام باقرالعلوم ال محمد علیه السلام مثل اونایی ! که :"حذف" کردن ، "حذف" کنیم ، اونوقت :"بزرگترین" آیه ی "کتاب الله" ی که پیامبر صل الله علیه و اله و سلم بعد خودش بجا گذاشته رو حذف کردیم !
حالا این یعنی چی !؟ در متن به این نکته اشاره می کنم ان شاءالله !