سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داستان تمدن اسلامی ب :

... ، عَلَّمَ الْقُرْآنَ ، خَلَقَ الْإِنْسَانَ ، ... .

سلام علیکم .

بعد یاد(الف)آوری :

ضمن تبریک جمعه ی آخر ماه مبارک رمضان ، که وارد شب اون شده ایم ، البته به افق ما ، در آذربایجان شرقی ، بعنوان مثال در همین ماه مبارک بود که دبیرکل حزب الله لبنان ، البته به روایت تلویزیون یا سیمای این :

ج.ا

یعنی جمهوری اسلامی ، گفته ای داشت به این مضمون که :

ایران ، البته یعنی جمهوری اسلامی ایران ، در سوریه نقش مستشاری داشته و نه اونی که بعضیا به ایران نسبت میدن که اونو مستمسک قرار بدن ، مثلا در سازمان ملل !

خب ! من کاری به این ندارم که مثلا بقولی :

آمریکا تو چه فکریه !؟

یا مثلا دوی ، و حتی چهار بعلاوه یکشم !؟ به نمایندگی دنیا ! یا بقولی :"ملل" !

بحثم این نیست که با این یادآوری ، نه تنها مثلا :"مدافعان حرم" ایرانی ، بلکه مثلا افغانی و پاکستانی و ... یعنی چی !؟ خودشم به شهادت شهدای اونا !؟

یاد!م میاد وقتی حرف از کمک ، حالا مثلا مومنانه !؟ یا ... !؟ ایران به یمن زده شده ، مقام معظم رهبری پاسخی داشتن به این معنا :  اول اینکه راه کمک به اونجا مگه بازه !؟ در ثانی اگه بشه کمک کرد که ما به تعبیر معروف :"دولّا دولّا" نمی کنیم و هرچی از دستمون بر بیاد میکنیم .

یعنی تو قضیه بقولی :"خط مقدّم مقاومت"م همینطوره ! و داستانش مثل داستان فلسطین و قدسه ! و این سازمان ملله که به تعبیر معروف :"شتر سواری"شو قایمکی میکنه ! و گویا هیشکی خبر نداره که مثلا یمن یکی از "ملل" نیست ! ولی اشغالگر قبله ی اول مسلمین هم نه ! پایتخت فلسطین ! یکی از ملل که نه ! بلکه بقولی آقازاده ی اربابشه ! یا ارباباشه ! پنج بعلاوه یکشو میگم !

خب ! مسئله چیه !؟ بحث یا کاوشو میگم !؟

همونطور که در عنوان گفته شده ، بعد یادآوریه !

خب ! بعد یادآوری چیه !؟

آیا مثلا حسه !؟ یا مثلا دوست داشتن دله !؟ و مثلا دوست دارم یا دلم می خواد سوریه رو هم اشغال کنم !؟ عراقم همیطور !؟ خودشم بسم :"داعش" !؟ یعنی حکومت اسلامی عراق و شام !؟ و سازمان مللم مشغول "شترسواری"ش ! خب ! دیگه کُ :

ج.ا !؟

رو دوست داری آقازاده !؟ که اشغال کنی ! و بقولی ، تو تلویزیون ، بگی : اینجا خونه ی منه !

خودشم بوده ! و هیشکیم :"یاد"شم نیاد که خونه ی اون ! بوده ! یا اونم بوده ! و بعدشم ! بهش فکرم نکنه !

البه اگه بعدش فکر یا اندیشه باشه !

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، یا أَیهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیءٌ عَظِیمٌ ، ... .

این داستان ادامه دارد ! ان شاءالله ، منتها مسئله اینه که کجای داستانه !؟ و اشغالگر تا کجا رو اشغال کرده ! و ! بله و ما رو بیرون کرده !؟ و ! بله و از کجا به کجا !؟ به مثلا صحرای سینا !؟ یا به :"صفر" :

صفر یک

دهکده ی جهانیش !؟ البته اگه خودش تکیه نزده باشه بر تخت "صفر" :

صفریک

دهکده ی جهانی !

آخه این صفری که گفته میشه که :"صفر" نیست ! مثل :"أحَد"یه که تو نماز گفته میشه ! "أحد"ی که صمده و بقول آقا اباعبدالله علیه السلام یعنی : لم یلد و لم یولد ، ولم یکن له کفوا :"أحد" .

شب بخیر و به امید ادامه ی داستان ان شاءالله  

-----------------------------------------------

زیرنویس (دم اذان مغرب به افق ایران ، آذر بایجان شرقی ، شهر جدید سهند ) :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، إِذَا جَاءَکَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَ(ب)شْهَدُ ! ... .

الف :

ذِکر

در قرآن یکی از مواردی که :"ذکر" اومده ایه زیره :

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ "بَعْدِ الذِّکْرِ" : أَنَّ الْأَرْضَ یرِثُهَا عِبَادِی الصَّالِحُونَ

تفسیر کوتاه :

پرسشی در برنامه ی :"درسهایی از قرآن" آقای قرائتی در تلویزیون ، که باز بخشیم داشت در این ماه مبارک ، مطرح شده بود !

چرا !؟ خب برا اینکه پاسخ پرسشم داده شده شده دیگه !

یعنی با پاسخ دیگه اون پرسش مطرح نیست که :

در سلام نماز که گفته میشه :

عبادالله الصالحین

کی یا کیا هستن ؟

خب چرا !؟ برا اینکه :

... أَنَّ الْأَرْضَ یرِثُهَا عِبَادِی الصَّالِحُونَ

وچون مثلا علما یا دانشمندا وارث پیامبران هستن

پی عبادالله الصالحین علما یا دانشمندا هستن .

خب ! ضمن اینکه یه پرسش دیگه هم تو همون درسها مطرح شده ، ولی گویا هنوزم بقوت خود باقیست که :

... مَغْضُوبِ عَلَیهِمْ وَلَا الضَّالِّینَ .

هم تو نماز گفته میشه کیا ! هستن !؟

و بمونه ، پرسشی که مطرحه اینه که عباد و علما یا دانشمندا هم مثل :"منافقون" جمع بکار برده شده !

حالا در ثانیشم بمونه ! مثلا نعلمشون بر وزن :"نَشهَدُ" ! بقول طلبه ها !

ب :

بر وزن :"نَ"عبُدُ در :

... ، إِیاکَ :"نَعْبُدُ" وَإِیاکَ نَسْتَعِینُ ، ... .

پ :

در نهج البلاغه ، در خطبه ی اول اومده :

اونکه توصیف کنه (ت) خدا رو ، برا خدا قرین قرار داده و در نهایتم اشاره کرده به خدا و اونی که اشاره کنه بخدا جاهله بهش ! حالا چه در مقابل عالم یا دانشمند ، و چه بقولی عاقل !

ت :

توصیف شامل "أحد"م میشه !

با این حساب :

... ، ولم یکن له کفوا احد .

به این معنا نمیشه که أحدی کفو، یا در کنار خدا نیست ! بلکه معناش این میشه که خدا کفوی بعنوان :"أحَد"م نداره ! و بعبارت دیگه نمیشه گفت : ألله أحد !

بله :"گفته" ی :"الله" ، مثل هر"گفته" ی ما یه گفته هست ! ولی آیا گفته!ی ما :أحَده !؟  

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :160
بازدید دیروز :322
کل بازدید : 1300296
کل یاداشته ها : 1753


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ