سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بنام خداوند جان خرد
واندیشه هم رهبرد با خرد

وبعد

یعنی پس از عرض ادب و سلامی دوباره خدمت شما عزیزان که نگاهی به نوشته ی قبلی انداخته اید اول امروز را خدمت شما تبریک عرض کنم خصوصا خدمت ساکنین در ایران که امروزشان روز تولد پیامبر اعظم صل الله علیه واله وسلم است و همچنین روز تولد آقا صادق ال محمد علیه السلام .

خب عرض بنده این شد که ما فقط پس از حرف دیگری حرفی نداریم ، که نقشمان مثل نقش آقا امام صادق علیه السلام باشد ، بلکه نقشی هم مثل نقش پیامبران داریم و بعبارت دیگر فقط نوآوری تحت حرفی که به چشم ، گوش و دیگر اعضای حسی ما رسیده نداریم .
مثل علما یا بقول خودمان داشمندان که می خواهند بگویند حرفی برای چشم ، گوش وووی ما دارند که تاکنون به عضوی از اعضای حسی ما هم نرسیده .
اینجا عرض کرده باشم که مراد از دانشمند فقط به اصطلاح امروزیش نیست که مثلا در دانشگاه ها بعنوان دانشمند در شاخه ای برایمان حرف می زنند که آن شاخه ها را علوم می گویند مثل مثلا علوم تجربی ووو ، بلکه آنهم که مثلا بعنوان فیلسوف ، عارف ووو ، و بهر عنوانی ، حتی پیامبر هم حرفی برایمان دارد مقصود است .
چراکه حرف نوی دارد که سابقه ندارد برای عضوی از اعضای حسی ما هم که به آن حرف افتاده باشد بقول مرحوم علامه که فرموده بودند : برای نخستین بار که چشم ما به اندام جهان خارج افتاد ... .

باز هم یادآور شوم که نه فقط افتادن مثلا چشم ما به حرفی که جهان خارج برایمان دارد و ما پیش از آن حتی حرفی برای گفتن این هم که چشم بیفتد به آن نداشتیم ، چه رسد به اینکه با نطقی ایجابی و سلبی یا جدیدش صفریک و یا حالا هم گویا نه ایندو یا مثل امکان عام گفتمان منطق قدیم ایندو رقمی رویکردی به جهان خارج داشته باشد چشم ما بعنوان مثالی که مرحوم علامه زده اند .
بعبارت دیگر همان پیش حرفی مقصود عرایض بنده است و امیدوار بودم که بحول و قوه الهی پیش از فرارسیدن سال نو عرض کرده باشم .

امابعد

امیدوارم شما هم به این نکته رسیده باشید که حتی پیامبر هم ، چه رسد به دانشمندانی که مثل پیامبران حرفی برایمان داشته باشند ، بله پیامبر هم پیامبر خداست و فقط امام نیست که پیروش ولی الله باشد و مدیریت الهی کند حرفی را که پیامبر آورده ، بلکه در نماز هم می گو ییم اشهد ان محمد عبده و رسوله ، که بقول استاد شهید مرتضی مطهری البته به تعبیر بنده : فهمیده ایم او بنده ی خداست و درثانی فرستاده اش ،  یعنی حرفی نوتر از کلمه ی الله یا بقول خودمان خدا زده نشده و نخواهد شد پس از رسیدن این کلمه به عضو حسی ، قلبی وووی ما .
چرا که جز اینست که : ما در حرف هم انا لله و انا الیه راجعون ؟

یاعلی

یعنی حالا دیگه گویا سال نو را پیشاپیش تبریک عرض می کنم و برایتان سالی بهتر از سالی که پشت سر می گذاریم آرزومندم ، والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته .

---------------------------------------------

کلمه ی کلیدی : عبده ، بنده ی او


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :209
بازدید دیروز :139
کل بازدید : 1304306
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ