سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سلام علیکم

پیش از ادامه ی بحث یا کاوشمان عرض کنم که هنوز هم دست بکار نشده ایم که وسط هفته خدمت رسیده ام ، چراکه عرض کردم برنامه هفتگی بود و جمعه ها که روز تعطیلی است .

خب رسیدیم به : ... این چیه الگوی مصرف ، و با این حساب حالا لابد حرف می رسد به : اصلاح این چیه الگوی مصرف .

خب بله اولین یا نخستین حرف در این عبارت تعبیر اصلاح است و از قضا این کلمه هم دستکمی از تعبیر این چیه الگو ندارد ، بلکه مثل کلمه ی مصرف در این عبارت فارسی فارسی نیست هرچند که در زبان ما نهادینه هم شده باشد .

عزیزان دقت می فرمایند که بحث ما این نیست که چرا مثلا گفته شده : " اصلاح الگوی مصرف " ؟ چراکه زبان مادری ما هم مثل همین عبارت بوده وقتی که بگوش ما رسیده و معرفتی نسبت به آن پیدا کرده ایم ، بلکه مسئله اینست که حالا این که گفته شد ، مثل آنچه از مادر بگوش می رسد یعنی چه ؟ و بعبارت دقیقتر مقصود گوینده اش چیست ؟ خصوصا وقتی که بعنوان دستورالعملی باشد .

خب حالا اگر مقصود هم معرفت یا شناخت هم باشد بازهم برای پاسخجویی مسئله اینست که چه می کنیم ؟ آیا بقول بعضی ها منتظر می مانیم تا مثل آقا امام زمان مقام معظم رهبری قیام بفرمایند برای معرفی منظور نظرشان ؟! خب کی گفته این کار را بکنیم ؟ منتظر ماندن را عرض می کنم ؟

بله همانطور که بعرض رسید هرچند نمی توان قدمی نوتر برداشت ولی نمی توان نشست و قدمی برنداشت مگر اینکه این را هم مثل این چیه الگوی مثلا مرحوم علامه ، یعنی مثل : " عدم الحکم " شان کاری پنداشت .

بعبارت دیگر همانطور که مرحوم مطهری در پاورقی همین این چیه الگوی مرحوم علامه توضیح داده اند این چیه الگوی کارمان این باشد که در تصدیق فرمایش مقام معظم رهبری تصدیقش تکذیبش هم باشد ، یعنی اگر مثلا بقول باب دانش علیه السلام : کمال معرفت ، مثلا شناخت همین دستورالعمل : " اصلاح این چیه الگوی مصرف " هم ، تصدیق آنست ، مراد تکذیب آنهم باشد !؟

خب این بعنوان مثال عرض شد که در این دهه و امسالش در سر داریم ، در سر و نوتر از این و روز روز امسال هم مسئله این است که در عمل مواجه با آنیم حتی در حد معرفت یا شناخت چیزی چه رسد به علم یا دانش آن وقتی هم که : من علم عمل و من عمل علم ، که مقصود هم عمل و مثلا همین اصلاحی که دستورالعمل امسال است .

به امید عمل در محدوده ی خویش ، چراکه هرچند خارج از محدوده نمی توان ساخت و سازی کرد ولی در حد و اندازه ی خود می توان گامی برداشت و : اقترب . صدق الله ... .

لا اله الا الله حقا حقا ، ... .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :266
بازدید دیروز :200
کل بازدید : 1303828
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ