سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم

پیش از ورود به بحث حیات علمی یکی دو نکته را تا یادم نرفته بعرض برسانم ، اولم راجع به آنچه که بعنوان صدای پای انقلاب در خبر این چیه تلویزیون دیدم ، که امیدوارم تونس ، مصر و بعدش چنان نشوند که مثل ما بشوند که بعد سه دهه که از انقلاب می گذرد همانطور که عرض شد مثلا علم یا دانش را در انحصار غرب می دانیم ! که با این وضعی که می بینیم در آنجاها هم دارند همان راهی را می روند که ما رفتیم ، یعنی یک دولتی را برمی دارند و جایش باز دولت می گذارند و هنر کنند مثل ما جمهوری اسلامی راه می اندازند .

ای کاش بجای شکل شمایل غربی شکل جمع ، جمعه ، جماعت و فرادی خانه ها را پیش می گرفتند که در خبرها دیدم امروز در مصر بعد نماز جمعه برنامه دارند ، خدا کند که مثل ما که پیش از پیروزی انقلاب دست بدامن مساجد شده بودیم آنها هم پس از پیروزی مساجد را ول نکنند و برود یکی از اشکال غربی را فراروی خود قرار دهند و بسرشان همان بیاید که الان دامنگیر ماست و گویا دارد بجایی می رسد که نه راه پس داریم و نه راه پیش .

چرا گویا ؟ برای اینکه گفتیم هنوز زنده ایم و عرض نکردم که زنده ام که مثل مثلا دیدن در انحصار من باشد ، که حضرت امام می فرمودند این من ها شیطان است .

این همان نکته ی دیگر است که عرض شد و بد نیست در این زمینه فعلا همینقدر و سر بسته عرض شود که ما در مقدمه ی قرآن در سوره حمد داریم : ... ، الْـحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ، ... و این فرق دارد با رَبِّکَ که در اول قرآن آمده که : ... ، اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ ... ، رب من ، تو و دیگری . 

لابد دیدید که مثلا سلاطین می گویند : ما چنین و چنان می کنیم ، میگوییم ووو ، و نمی گویند : من چنین و چنان ، حالا کاری با اراده شاهان نداریم ، ولی گویش در جمع ، جمعه ، جماعت و حتی فرادای ما چنین است ، و این اختصاص دارد به شکل حکومت دینی و حکومت های بشری محروم از این هستند ، چراکه اینها که بعنوان مجموعه ای در جامعه ی مدنی علوم اجتماعی از آن نام برده می شود واقعیتی ندارند جز خانه و خانواده که هنوز زنده است و امید است که یک جماعتی از آن پیدا شود تا این چیه الگوی پیشرفتی باشد دینی و بومی ان شاءالله تعالی ، وگرنه در مثلا ظرف جمهوری ولو اسلامی آنهم که مجموعه ای یافت نخواهد شد که نمونه باشد برای دیگران .

پس ضمن اینکه امیدوارم این آیه شامل حال ما نشود که : ذَرْنِی وَمَنْ خَلَقْتُ وَحِیدًا ، که پیشتر گفته ایم که چنین آدمی وقتی فکر کرد که بداند ، آیات خدا را منکر شد که آیات خداست و حرف پیامبر را منحصر کرد به دانسته های خودش که یک قلمش سحر و جادو بود در حالیکه دانسته های ما حداکثرش دو قلم هم نیست مثل نطق سلب و ایجابی منطق قدیم و صفر یک جدیدش چه رسد به بی نهایت فازی این دو رقم که خواسته بقول خودش با : "خاکستری" کردن فضای سخن مشکل سیاه و سفید و سفید و سیاه قدیمش را حل کرده باشد .

چراکه روشن است هر حرفی چه قدیم و چه جدیدش و چه فازی ایندو که زده شود یک حرف بیشتر و کمتر هم نیست ، یعنی بقول قرآن : ... ، قل هو ... احد ، ... ، و این حرف هم جز خدا نیست حتی برای تفکر یا بقول خودمان اندیشیدن که بیندیشیم تا بدانیم آنچه را که نمی دانیم ، حالا چه بصورت جمعی و چه فرادی ، فرادایی که از من رها و ما شده ، همو که در فرادای خانه هم می گوید : ... نَعْبُدُ و ...  نَسْتَعِینُ ، ... .

با آرزوی حیات جمعی برای انقلابیون تونسی ، مصری ووو هم ، که مقدمه ی حیات علمی ایشان هم هست ، امیدوارم که فرصتی دست دهد که تا وارد بحث حیات علمی شویم ان شاءالله تعالی ، چراکه مقصود که حرف در فرادای خانه که نیست ، که بگوییم الحمد لله در خانه زنده ایم ، بلکه مثل ایران حرف در مجموعه ای مثل مثلا تونس ، مصر و دیگر است و مقصد حکومت جهانیست که آقایمان با تکیه بخانه ی کعبه بانگش را سردهند ، پس بقول ما ترکها بیر بیر و فعلا در انتظار تکیه دهنده به مسجد محل خانه ی خود هستیم ، البته بقول بنده زاده : اگر از مسجد چیزی باقیمانده باشد ! که برای قیام امام جماعت محل دعاکرد : اللهم عجل لولی ... .

راستی تا یادم نرفته جمعه مبارکتان ! و فعلا خدا نگهدار .

-----------------------------------------

بازم بقول همان دوست منتقدمان : بعد از تحریر :

ضمن عرض ادب و سلام مخصوص خدمت برادر عزیزم استاد جباری که لطفشان شامل حال ما شده و می شود و خواهد شد ان شاءالله تعالی عرض شود که می شود بازم هم لطف کنند و شماره را برایمان بفرمایند ؟ که باز نروم این چیه کافی نت و این چیه آرشیو یا بقول مرحوم علامه بایگانی و خلاصه بقول خودمان حافظه را جستجو نکنم تا خراب شویم سرشان ! البته نه با قوم مغول یزدی ها ، بلکه شاید با سلطان بانو و نهایتش برابر با آقازادهایشان ، البته اگر برای یارانه ی بیشتر به جمع افزوده نشده باشد ! که اگر خدای خواسته چنین شده باشد سلام ما را به ایشان هم برسانند و منتظر زیارتشان ان شاءالله   

 

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :116
بازدید دیروز :322
کل بازدید : 1300252
کل یاداشته ها : 1753


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ