سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم

اول اینکه خبرها حاکی از حرکت جهان عرب است که   دامنه اش از غرب دارد به مغرب می رسد و از شرق بحرین را هم فراگرفته آنهم چه فراگرفتنی ! چراکه همین بس که با خبر شدیم برای از حرکت انداختنش عربستان و امارات هم همدست شده اند با سد سازان جهانی این حرکت !؟ خب این در رابطه با بحث ما بود که رصد می کنیم ، چراکه گفتیم مقصد ما هم اول حکم عقل است و بحکم عقل بفکر علم هستیم ، البته روشن است که بقول پارسی سرای ما فردوسی پاکزاد ، البته به تعبیر بنده : بنام خداوندِ جانِ خِرَد ، که اندیشه هم رهبَرَد با خِرَد .

در ضمن بد نیست پیش از ادامه ی بحث این را هم عرض کنم که این حرکت چون زبان حالش استقلال ، آزادی و حکومتی است پس شباهتی به حرکت عجم و بشرح ایضا فارس و حتی ایرانی آن هم دارد و مانعی هم ندارد که ادعا شود ملهم از انقلاب اسلامی ایران است و همانطور که پیشتر عرض شد در نهایت شبیه جمهوری اسلامی ایران هم از آب در بیاید ، هرچند که تفاوتهایی هم با حرکت مردم ایران داشته باشد ، مثلا اینکه مردم در ایران اکثرا به پیروی از رهبر انقلاب حرکت کردند ولی در مثلا مصر حرکت شبیه این نیست مگر اینکه ادعا شود که مردم آنجا پیرو امام خامنه ای هستند؟ یا یک چیزی مثل حزب الله لبنان؟

پس در واقع حرکت مردم در کشورهای عربی یک شباهتی دارد با تمام استقلال طلبان و آزادی خواهان عجم و منجمله فارس و ایران هم که می خواهند حکومتی زیر سلطه ی بیگانه نداشته باشند ، حالا چه شبیه جمهوری اسلامی ایران و چه شبیه دیگر اشکال حکومت رایج در عصر حاضر ، این را برای این عرض کردم که اگر یکی این حرکت عرب را شبیه حرکت خود و الهام گرفته از حرکت خود بداند مانعی ندارد چراکه هدف همان حیات عقلیست که مقصد اصلی ماست و گویا از یاد رفته ! گویا بحافظه سپرده نشده!؟ مگر اینکه شبیه آن باشد که بقول مثلا مرحوم علامه بعنوان مثال چشم جهان عرب افتاده باشد به مثلا انقلاب اسلامی ایران و نهایتش هم اینکه بحافظه سپرده و حالا هم دارد شبیه سازی می کند!

در حالیکه گویا یادمان نمی آید که مرحوم مطهری در توضیح فرمایشات مرحوم علامه فرموده اند: ما اصلا فاقد ذهن یعنی بقول ایشان حافظه ! بوده ایم و این دیگری است ! یعنی بیگانه ای از مثلا عجم دارد برای منِ عرب ذهن سازی می کند شبیه ذهن خودش !؟ نه اینکه خودروی عربی در کار باشد مثل خودرو ایرانی که شبیه خودروهای بیگانه نبوده و اگرهم بوده شبیه حرکت انبیاء بوده و از این دست . 

یاد چه افتادیم؟! یاد شبیه سازی انسان ، این چیه نت که مدیرمان مشتاق آنست!؟ که موضوع بحث ماست .

خب بحث ما به کجا رسیده بود؟! بنده که فکر نمی کنم بی شباهت به حرکت مثلا مردم مصر و دیگر کشورهای عربی نباشد!؟ آخه گویا حرف اینست که ما هم شبیه مثلا مرحوم علامه ، استاد مطهری ووو فکر می کنیم؟! و الهام گرفته از دیگری؟! نه مستقل و آزاد! خلاصه فکر کردنمان نشات گرفته از خارج است نه بقول ما بحکم عقل !

حالا ای کاش کار به این نرسیده باشد که شبیه همان بیگانه ای فکر کنیم که می گوییم : مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و ... ! هرچند در حرکت برای علم و دانش تفاوتی بین مثلا : " فاقد ذهن " و مثلا : "مجموعه ی تهی" ی این بیگانگان نیست ! پس فرقی نمی کند که مثلا مدیرمان بیشتر مشتاق تحفه های فرنگی باشند یا راهکار خودی ؟ چراکه فرقی بین شبیه : " ایجاب و سلب " قدیم فکر کردن نیست با تفکری شبیه : " صفر یک " بیگانه و جدیدش این چیه فازی آن ، که این مشاقی ها کار را به آنجا کشانیده که ادعا شده منطق قرآن منطق فازی است!!؟؟ 

در حالیکه خدمت شما عزیزان عرض کردم بشر هنوز پا را از حافظه فراتر نگذاشته و این "صفریک" و "ایجاب سلب" قدیمش و همچنین نوزادشان فازی ایندو که برای فرار از بن بست دو رقمی بودن حافظه سفید و سیاه و یا سیاه و سفید اجدادش فضای حافظه را : " خاکستری " کرده ! نشان از آرزوی دست یافتن بشر به حافظه ی انسان را دارد! حالا بماند که میان حس و حافظه هم دست کمی از فضای خاکستری ندارد که گفتیم راه حل مثلا مرحوم علامه " تجرید از حس " در این میان است در حالیکه باب دانش علیه السلام در این زمینه فرموده : ... ، القلوب ائمة الحواس ، ... ، و یا کافی بوده که یک نگاهی انداخته باشیم به داستان یکی از شاگردان امام صادق علیه السلام در مثلا اصول کافی که از آنکه در بصره بر منبر رفته بود پرسشی ساده داشته که : برای جمع کردن حواس مختلف خدا بتو چه داده؟ و او پاسخ داده : قلب یا بقول خودمان دل .

آری ! همه جمع شده اند در میدان تحریر ، ببخشید میدان آزادی ، ووو ، ببخشید میدان حافظه و ما رسیده ایم به این میدان و محل بحث اینجاست که گفتیم بقول قرآن : " دو طرف دارد " یک طرفش و بلکه طرف اولش بقول پارسی سرای ما ، البته به تعبیر بنده : " ذکر فکر خداوند جان خرد است " نه فقط حتی ذکر آنچه که از جهان خارج مثلا چشممان به آن افتاده باشد و دیده باشیم و در نهایت هم به بایگانی یا حافظه سپرده باشیم و باز روز از نو و حرکتی برای بار دوم شبیه نخستین بار ، البته نه شبیه شبیه نخستین بار !؟ که مقصد میدانی خالی ، صفر و تهی بود و نه شبیه بار دیگر که تا دو نشه بازی نشه ! که پیشتر از این گفته ایم بقول قرآن علیها ، یعنی برای این دو شدنها ، تسعة عشر و ان شاءالله در فرصتی دیگر بیشتر هم خواهیم گفت که چرا هرگز شدنی نیست .

پیش از خدا حافظی بازهم جمعه را خدمت شما تبریک عرض می کنم .

-----

بعد از تحریر هم اینکه هرچند بازهم این نوشته بیرون از خانه ارسال می شود ، ولی امیداست ارسال از جایی باشد شبیه میدان حافظه ای که یک طرفش قلب عالم است و پیامبران از آدم ابوالبشر روی زمین در جهان خارج گرفته تا نوح نبی ، عیسی روح الله ، موسی کلیم الله و ابراهیم خلیل الله و پیروانشان و طرف دیگرش هم شیعه یا پیرو علی و حسنین و فی زمان هذا پیروان نایب امامی که منتظر قیام حسینی آن هستیم .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :138
بازدید دیروز :38
کل بازدید : 1304096
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ