سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 

سلام علیکم

علاوه بر سردی بحمدالله باریدن هوا هم ما را امروز خانه نشین کرد که در خدمت شما عزیزان باشم و از مطلبی بگوییم که تنها مطالبه ی صدق عزیز بود که نوشته اش را در اینجا نقل کردیم .

بیان مطلب :

مطلب از این قرار است که  کنگره ی علوم انسانی مورد اشاره در آن نوشته مسلما موضوعی در دستور کار خود دارد ، که در بحث نقطه ی آغاز کار و منجمله کار این کنگره هم گفتیم در عین داشتن موضوعات ، مثل اسناد بالادستی که سند بالادستی دارند ، "یک" موضوع در دستور کار منجمله کار ایشان است ، حالا چه این موضوع همان باشد که موضوع علوم انسانی در مراکز علمی ما هم می باشد ، و چه بقول صدق عزیز بنا باشد یک اتفاقی هم در کشور ما بیفتد مثل آنچه که گویا تاکنون فقط در غرب رخ داده و موجب تحولی در آنجا و در دیگر نقاط منجمله در کشور ما شده بدنباله روی از غرب !

سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الْأَعْلَى ، الَّذِی خَلَقَ فَسَوَّى ، وَالَّذِی قَدَّرَ فَهَدَى ، وَالَّذِی أَخْرَجَ الْمَرْعَى ، فَجَعَلَهُ غُثَاءً أَحْوَى ، ... .

خب این چه ربطی داشت به مطالبه ی جوینده ی دانشی مثل صدق عزیز !؟ از کجا که مثل مثلا دولت هفتاد میلیونی کنگره ی هفتاد میلیونی هم برگزار نشود !؟ که طلبه و دانشجو هم فقط دنباله رو نباشد ؟  بلکه نقشی در پیدایش موضوع هم داشته باشد ، حالا در حد اعلی که نه ، که به عهده ی عالی مقام این کنگره ی هفتاد میلیونی باشد .

ربطش اینکه نه تنها "یک" موضوعی بعنوان علم یا بقول خودمان دانش برای جوینده ی دانش پیدا شده که در جستجوی آنست ، بلکه نهایت کارش هم فقط پیدا کردن موضوع نیست ، که مثلا بقول مرحوم علامه بعنوان مثال چشمش به آن افتاده باشد و کاری به تا سپردنش به بایگانی نداشته باشد ، که در نهایت بقول ایشان مثلا "یک سفیدی " در حافظه داشته باشد .

سَنُقْرِئُکَ فَلَا تَنْسَى ، ِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ إِنَّهُ یعْلَمُ الْجَهْرَ وَمَا یخْفَى ، وَنُیسِّرُکَ لِلْیسْرَى ، ... .

البته ما فعلا با طلبه و دانشجوی مراکز علمی اینجا کار داریم و کاری به این نداریم که حرف از مطالبه ی جوینده ی دانش فقط شامل مثلا صدق عزیز نمی شود ، چراکه از کجا معلوم کنگره ی علوم انسانی ، فقط مثلا علوم انسانی اسلامی ایرانی باشد ؟ و اسلامی جهانی نباشد ؟ که این چیه : "الگوی" فقط مثلا بیداری جهان عرب نشود ، بشرح ایضا جهان غرب ! که صدایش بگوش می رسد و مثلا در انگلیستان شاهد تسخیر لانه های اقصادی آن هستیم ، که مثل شوروی سابق دارد پایه های اقتصاد جهانی غرب که برای دیگر نقاط این چیه الگو شده بود فرومی ریزد و لابد متأثر از مثلا جهان عرب است و در بالادست هم از تأثیر بیداری ما بر آن !

چراکه لانه ی اصلی تر از مراکز اقتصادی غرب مراکز علمی آن است که در جهان هنوز برپاست ! و این چیه الگوی جهانی ! حالا لانه مخفی ترش بماند !

فعلا با آنجایی کار داریم که به آسانی به اشغال در می آید ! هرچند که در دو بحث قبلی گفتیم که به آسانی هم تسخیر پذیرست ، چراکه نقطه ی آغاز کارست و جای جمع آوری اطلاعات ، حتی اگر گفته شده باشد : " تخمین زده می شود تا سال 2013 هر یازده ساعت یکبار، اطلاعات دوبرابر شود. " .

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :178
بازدید دیروز :200
کل بازدید : 1303740
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ