سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم

آنچه گذشت :

یادی داشتیم از نوشته ی صدق عزیز که در آن آمده بود : از کودکی به ما یاد داده اند که اول کارها بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، ... .

که نظیرش برای ما نیز رخ داده ، مثلا هنگام خواندن تنها کتاب آسمانی که از پیام آورش در دسترس است وبعنوان مثال در صدر سوره ی : ... ، أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ (1) وَوَضَعْنَا عَنْکَ وِزْرَکَ (2) الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ (3) وَرَفَعْنَا لَکَ ذِکْرَکَ (4) ... .

و نظایر دیگر از جمله مثل همان که در قسمت قبلی به نقل از "سریال" ی گفته شد که در آن حتی گفته نشد رایانه بر پایه ی دو کار می کند ، بلکه گفت : کامپیوتر هم آنگونه کار می کند .

البته بد نیست این را هم از متفکر انقلاب ، که در پاورقیهای "اصول فلسفه وروش رئالیسم" مرحوم علامه ، نقل شده از "تفسیرکبیر" امام فخر رازی در ذیل آیه ی 78 سوره نحل ، به بحث مطرح شده در قسمت قبلی بیفزاییم که نظیرش قدر مسلما پس از بدنیا آمدن ما دستکم برای چیزی مثل جسم خاکی مرتبط ما با چیزی دیگر چه در ما و چه در جهان خارج رخداده .

حالا بماند که تمام رشد و نموش در این دنیا را پس از چیزی خواهد داشت که پیش از بدنیا آمدنش داشته و بی ارتباط با چیزی هم در آنجا نبوده ، و اینهم که آیا چیزی مثل چشمش برای افتادن به رخداد خاکسپاریش داریم ؟ مثلا درخواب ؟

ولی علی ای حال چه بیدار و چه خواب ، چه در روز و چه درشب ، همانطور که گفته شد قدر مسلم در این دنیا یک روزی را پشت سر گذاشته و ...

فناوری اطلاعات :

چند وقتی آنتن ایرانسل شهرک ما خط نمی داد و نوشته ی قبلی را بنده زاده برد از شهر فرستاد ، از جمعه به این طرف مشکل نداشتیم و ان شاءالله نخواهیم داشت برای ارسال ، البته پس از نوشتن ، مثل نوشته ی قبل و مثلا از روزی که گذشت ، آن روزهنگامی که خورشید در آن زمان بیشترین درخشش را برای مثلا چشم ما داشت ، و این فقط خورشید نبود که به چشم ما رسیده بود و به شرح ایضا ما هم "خورشید" ی داشتیم ، که منطق سلیمانی برایش نوشته شود ، آنهم نه فقط برای چشم اندازی برتر از "خورشید" ی که در آسمان درخششی دارد ، بلکه چشم ما هم برتر از ما نبود .

پس مشکل نوشتن نیست چراکه امروز هم مثل سابق در چیزی نوشته می شود و مثلا در رایانه و این کار در آن هم مثل نوشتن "خورشید" در آسمان ، در گوش ، چشم ووو ی ما و یا این در دل صفحه ای مثل اینکه در آن می نویسم ، پس سازوکار هر فرقی کرده باشد و مثلا الکترنیکی هم شده باشد باز دارد می گوید : آنگونه کار می کند .

چگونه ؟ خب گفتیم که مثل نوشتن نامه ، مثلا برای ملکه ی سبا ، که اگر مثلا در صفحه ی کاغذی بوده باشد ، نوشتن در آن همان و نه تنها پیدایی بلکه ذخیره اش هم همان .

پس مشکل چه بود ؟ مشکل همین ذخیره بود که گذشت ، چراکه امروز پس از نوشتن می توان وصل شد و ارسالش کرد ، ولی نوشته ی قبلی را پس از نوشتن حتی در لب تاب هم که قابل حمل به شهر هم بود ، در آن ذخیره کردم و دادم به بنده زاده که ببرد بفرستد .

فرقی هم نمی کرد که نوشته را در چیز دیگری ذخیره کرد و از آن در رایانه ای دیگر نوشته می شد و ارسال میشد ، چراکه اگر مقصود این باشد که نوشته ام را بنده زاده در رایانه می نوشت ، این سابقه دارد ، ولی اگر مقصود این باشد که "یادداشت" خود را که از بنده یادگرفته بنویسد ، بله از طرف بنده نوشته آنچه را که برایش گفته یا نوشته باشم .

بله : "کامپیوتر هم آنگونه کار می کند" ، ولی آیا چیزی در آن نوشته نشده که چگونه ذخیره کند ؟ نویسنده اش شرقی و کره ای بوده ؟ که در آن "سریال" گفته شد ؟ یا غربی که در کره هم نوشته !؟

داستان نوشتن علوم انسانی برای ما در ایران هم که در نوشته ی صدق عریز آمده اینگونه است ، که متاسفانه شامل علوم اسلامی ما هم می شود ، یعنی علوم دینی در علوم انسانی گفته می شود که مثل خورشید در آسمان بر دل و جان ما می تابد متاسفانه ! والسلام .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :78
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1304898
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ