سفارش تبلیغ
صبا ویژن

... ، وَالْعَادِیاتِ ... .

دید و بازدید عید فرصتی نداد که برویم سر بحث ذخیره کردن اطلاعات که گفتیم کامپیوتر هم همین کار را می کند ، حالا کدام رایانه ؟ این مسئله ی بحث ماست !

پیش از عید در شبکه ی سه سیما برنامه ای دیدم که در آن مدرس دانشگاه امام صادق (ع ) در پاسخ پرسش از نیاز  به تآسیس این گونه دانشگاهها در کنار حوزه و دانشگاه ، بعنوان مثال تفاوت اقتصاد اسلامی را عنوان کرد ، خلاصه اش اینکه هرچند علاوه بر دانشگاه حوزه هم بحث اقتصادی دارد خصوصا بعد از انفلاب ، ولی متولی امور اقتصادی از خروجی دانشگاهها به جامعه وارد می شود و دانشگاهی لازم است که مثلا به بانکداری اسلامی بپردازد تابانکداری ما مثل بانکداری غربی نباشد که در آن ربا حرف اول را  بزند .

این را برای آن عرض نکردم که حالا ما هم داریم کامپیوتر دینی را مطرح می کنیم ! البته رایانه ی ملی که با سرمایه و کار ملی تولید شود بحث دیگریست ، هرچند سرمایه گذاری برای تولید کامپیوتری با علوم انسانی غربی که در مراکز علمی ما هنوز که هنوزه بقوت خود باقیست مقصودم نیست .

مقصود سرمایه و کاری صرف تولیدی با اطلاعات دینی است که فعلا بحث از ذخیره کردن آنست و کامپیوتر هم این کار را می کند ، البته در حد وسع سرمایه ای که برای آن صرف شده ، منجمله سرمایه ی اطلاعاتی که برای تولیدش بکار رفته ، که هزینه ی ز گهواره تا گورش همچین کم هزینه ای هم نیست ، خصوصا وقتی تولید تولیدی دینی محسوب شود ، هرچند تولید ملی با علم یا دانش وارداتی هم عاقلانه بحساب نمی آید چه رسد به اینکه بقول آن مؤسس دانشگاه اسلامی ما بیاییم مثل شکل حکومت شکل اقتصاد غربی را با فرض حذف ربا در آن بکار گیریم و نامش را بگذاریم بانکداری اسلامی ! چراکه مثل دانشگاه بانک غربی هم بر اساس اطلاعاتی تأسیس شده که موضوع بحث ماست یعنی ذخیره کردنش که تولید چیزی هم برای انجام این کار بجای ما پس از اطلاعات ما از این کار است و بر اساس آن اطلاعات .

بعبارتی کلمات کلیدی اینکار اطلاعات سرمایه گذاری شده برای این کار تولیدی است و در هر تولیدی این سرمایه لازم است ، همانطور که برای ذخیره کردن اطلاعات این سرمایه گذاری شده و مسئله این سرمایه گذاری در کامپیوتر است ؟ که گفته می شود سرمایه اش برای این کار : "صفریک" است !؟

خب از آنجا که گفته می شود شبیه انسان ساخته شده پس لابد انسان هم : آنگونه ذخیره می کند !؟ بعبارتی حافظه اش آنگونه ساخته شده !؟ حالا چه از بدو تولد تا گور بدست خودش !؟ که بقول مفسری در بدو تولد هم بقول استاد شهید مرتضی مطهری فاقد آن بوده و سرمایه اش سمع و ابصار و افئده ای بوده !؟ و چه بدست سازنده ای مثل سازنده ی کامپیوتر ، رایانه و ... 
--------------------- 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، ... .


ارسال : توسط مریم یزدی ، دانشجوی رشته ی آی تی

سلام علیکم 

نگفته نمونه که این "سرمایه > کار > تولید" حمایت داره ، آخه بی مایه فتیره ! 

إِنَّا أَعْطَینَاکَ الْکَوْثَرَ ، فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ، إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :480
بازدید دیروز :591
کل بازدید : 1305891
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ