سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، ...

گفتیم مسئله سرمایه هم نیست که لنگ آن بود و مثلا گوشی برای این نداشت که پرسیده شده باشد : ... ، أَرَأَیتَ الَّذِی یکَذِّبُ بِالدِّینِ ؟ ...

مسئله حتی دیدن این یا آن نیست که وزیر اقتصادی ما گفته باشد : ما در این نوسانات ارزی مردم را بحال خود رها نمی کنیم ، بعبارت دیگر بی سرپرست نیستند مردم ، حالا بقول امام حسن ثانی علیه السلام : بماند یتیم سیاسی که بد تر از حتی یتیم علمی است ، چه رسد به آنکه نیاز به سیرکردن شکم خود داشته باشد و بحال خود رها شده باشد .

مسئله : ... ، فَوَیلٌ لِلْمُصَلِّینَ ، ... ، است ، آنکه غافل از کاری است که می کند ، مثل دیدن ، شنیدن ووو ، منجمله دانستن که محل بحث ماست .

حالا کاری نداریم که این دانستن دانستنی هایی از غرب باشد که در مراکز علمی ما دایر است و وقتی گفته می شود : پیشرفت علمی داشته ایم ، مقصود پیشرفت در این دانستنی هاست ، و یا دانستنی از دین باشد و بقول مدرس و شایدهم موسس دانشگاهی اسلامی که ذکر خیرش گذشت ، علاوه بر مدارس وپژه ی علوم دینی ، در این دانشگاهها هم دایر باشد .

پس مسئله این است که این کار یعنی دانستن یعنی چه ؟ آیا طلبه ی ما در حوزه و یا دانشجوی ما در دانشگاه دولتی و آزادش و بشرح ایضا اسلامیش پاسخی برای این پرسش دارد ؟ یا : شاخص تعداد طلبه یا دانشجوی بحال خود رها شده است !؟

فقط امیدوارم که اگر استاید آنها برای یافتن پاسخ این پرسش شاگرادان خود را بحال خود رها هم کرده باشند !؟ دیگر از مصادیق : ... ، وَیمْنَعُونَ الْمَاعُونَ . نباشند .

نیتجه این غفلت می شود مثل همین پیامدهای اقتصاد غربی که ...


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :28
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1304848
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ