سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم 

ضمن عرض تسلیت که بروایتی امروز سالروز شهادت امام علی ثانی زین العابدین علیه السلام بود ، عرض کنم که نقل است در مراسم حجی وقتی زائران خانه ی خدا وقعی به حاکم نمی گذاشتند مهمان خارجی حاکم علت را جویا شد حاکم گفت در این مراسم همه یکسان هستند و به تعبیر بنده شاه و گدا یکی هستند در این مراسم ، در همین وقت امام سجاد علیه السلام در مراسم حضور یافت و مردم راه را برایشان باز کردند تا رفت حجر الاسود را بوسید و رفت .
همان مهمان به حاکم گفت شما که گفتید همه یکسانند ! پس او که بود که مردم چنین رفتاری با ایشان داشتند و با شما ندارند ؟ حاکم گفت : من او را نمی شناسم !
در این هنگام شاعری که آنجا بود گفت : او را نمی شناسی !؟ و شروع کرد به سروده هایی در معرفی امام ، و از جمله یکی اینکه گفت : او کسی است که فقط در لا اله الا الله نه می گوید .
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، أَلَمْ تَرَ کَیفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحَابِ الْفِیلِ ؟ ... .
حالا ما کاری با سروده های شاعر و افق دیدش نداریم و مثلا خراب شدن حاکم پیش مهمانش ، فقط با حرف "نه" و در "لا اله الا الله " کار داریم که در نوشته ی قبلی گفتیم حرف با حرف فرق دارد .
بسم الله الرحمن الرحیم ، قل اعوذ برب ... .
شهید مطهری در اثری از آثار خوبشان یک حرف خوبی دارند آنهم اینکه حرف "نه" بر سر یک کلمه ، یک جمله و حتی یک سطر ، یک صفحه و یک کتاب هم که باشد بیاید آن "نه" تسری دارد بر تمام آن کلمه ، جمله ، سطر و صفحه ووو .
مثلا وقتی گفته شود " نمی آیم " یا " نمی آیم با برادرم " و یا " نمی آیم با برادر و خواهرم " نیامدن " شامل برادر و خواهر گوینده اش هم می شود ، همانطور که در " می آیم با برادر و خواهرم " آمدن شامل فقط گوینده اش نمی شود .
منتها این دوحرف یعنی " آمدن" با "نیامدن" فرق دارد و این فرق در "فناوری اطلاعات" ی که گفته می شود گذاشته نمی شود بلکه گفته می شود در این حالت ما اطلاعاتی بدست می آوریم و به فناوری آن می پردازیم که عبارت باشد از مدیریتش ، جمع آوری آن و آنچه که در تعریف فناوری اطلاعات گفته می شود .
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، وَالنَّجْمِ ...
پاسخ به یک نظر :
می نوای گرامی در اظهار نظری که برای نوشته قبلی گذاشته اند گویا برایشان مسئله بوده تعبیر "فناوری اطلاعات دینی" ، حالا منظور نظر فناوری دینی بوده ؟ یا اطلاعات دینی ؟ ویا فناوری اطلاعات دینی که موضوع بحث ماست ؟ بماند .
در پاسخ عرض شود که علاوه بر فرقی که در مثال آمدن و نیامدن گفته شد ، اطلاعات دینی هم فرق دارد با اطلاعاتی که تحت عنوان فناوری اطلاعات گفته می شود ، چراکه مقصود فقط اطلاعاتی نیست که دو حالت دارد ، بعبارت دیگر صفریک است ، بلکه افول پذیر هم هست ، در حالیکه اطلاعات دینی به اسم " الله" محدود به اطلاعات بدست آمده ی ما هم نیست بقول شاعر که گفت : او فقط در لا اله الا الله "نه" می گوید .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :166
بازدید دیروز :170
کل بازدید : 1303528
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ