سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الْبُرُوجِ ، ... .

سلام علیکم

در این فرصت می خواهیم این برایمان روشن بشود که چرا می نوای گرامی فرمودند فناوری اطلاعات دینی برایشان تازگی داشته ؟ و با مراجعه به نوشته های قبلی مقصود از آن را متوجه شده اند .

خب با توجه به یکی دو نکته ای که در نوشته ی قبلی بعرض رسید موضوع اطلاعات ما نیست ، چراکه سرمایه اطلاعاتی ما تاریخی پیش از مثلا این چیه رنسانس یا انقلاب صنعتی در غرب دارد و اطلاعات صنعتی و صنعت ماشین و برق و شاهکارش انسان ماشینی یا این چیه کامپیوتر و شبکه ای از آن یا جامعه ی مجازی .  

پس تازگی ناشی از اطلاعات نمی تواند باشد ، هرچند معنای این حرف آن باشد که به محض تابش دانش فناوری اطلاعات به مراکز علمی ما این مراکز هم مانند مراکز علمی غرب شبیه رایانه اش باشد که نیاز به اطلاعاتی برای کار دارد ! و مثل اصحاب اخلود آتش به مال نه تنها دینی بلکه ملی خود هم زده باشد ! و دارو ندارش را بپای این دانش فناوری اطلاعات غربی ریخته باشد ! حالا با کدام اطلاعات ؟ خب لابد با اطلاعاتی که در جمع آوری ، پردازش  و مدیریتش ، غرب کلمه ی جامعی جز مجموعه ی تهی برایش ندارد ! که در ظرف آن اطلاعات ملی خود را هم فناوری کند !؟ همانطور که در ظرف دانشگاهی که ذکر خیرش گذشت ، که چون اطلاعات دینی مثل اقتصاد اسلامی هم در آن بحث و بررسی می شود پس اسلامیست ، مثل احکام اسلامی در ظرف جمهوری ، پس جمهوری اسلامی .

بگذریم ، در قسمت قبلی این هم روشن شد که این تازگی ناشی از فناوری هم نیست که تبرج برج دانش غرب چشم را خیره به آن کرده باشد ، شاهد انا مدینة العلم پیامبر اعظم صل الله علیه واله و سلم که در نوشته ای به صدا و سیمای جمهوری اسلامی و به مجله ی حوزه ویژه مدارس علوم دینی در بهار 1372 گفته ام که در نماز جمعه 13 فروردین همان سال گفته شده که در اطلاعات دینی کم و کسری نداریم جزاینکه به فناوریش بپردازیم ! البته به تعبیر بنده .

حالا با کدام دانش ؟ و چگونه آن اطلاعات جمع آوری شده ؟ ووو ؟ آیا با فناوری اطلاعات غربی ؟ که بقول مقام معظم رهبری دانش فناوری هم در انحصار غرب است !؟ آنهم در حد فعال لما یرید که هروقت حرفی زد ما هم آنرا بازهم طبق فرموده دربست به حافظه بسپاریم ، آنهم در همان حافظه ای که درمباحث قبلی گفتیم مثل عرش خدا دو طرف دارد و محض اطلاع غرب و خصوصا شیطان بزرگش گفته باشیم که حتی پیش کشیدن اطلاعات ایشان هم تحت کلمه ی جامعی است که نه تنها تهی نیست بلکه صمد است که بقول آقا امام باقر العلوم علیه السلام همه ی علوم منجمله دانش فناوری اطلاعات هم از آن شکافته می شود ، البته اگر گوشی برایش باشد !

یعنی اگر مثل تحریم اقتصادی ما را تحریم اطلاعاتی و اطلاعات علمی هم بفرمایند ؟ هیچ مانعی ندارد که دل خوش دارند به اینکه در حافظه ی سیاه و سفید و یا خاکستری خود ما جزو جهان چندمی یا عقب مانده بحساب آمده و آنها پیشرفته اش و بعبارت دلخواهشان یک مجموعه ی : "صفریک" شان باشند . 

خب خدا را شکر که یکی پیدا شد و بنده این حرفها را زدم ، بازهم تشکر می کنم از ایشان ، ممنون می نوای گرامی ، والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، وَالتِّینِ وَالزَّیتُونِ ، ... 

 

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :139
کل بازدید : 1304100
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ