سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، الرَّحْمَنُ(1) ...

سلام علیکم .

ضمن اینکه هنوز منتظر اطلاع رسانی شما هستیم ، شما که در کتاب خدا دارید دنبال نیامدن عشق می گردید ، که پرسیده شده بود : در کجایش عشق نیامده ؟ عرض شود که در کتاب خدا و مثلا سوره ی یاد شده ،  سی و یک بار پرسشی مطرح شده به این صورت :


... ، فَبِأَی آلَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ ؟ (18) ...


و نخست بعنوان مثال آمده : 

 

... ، رَبُّ الْمَشْرِقَینِ وَرَبُّ الْمَغْرِبَینِ(17) ...

 

و سپس در این زمینه آن پرسش یاد شده مطرح شده ، همینطور بعد دو دریا و مابینش پس از آن ، یعنی بعد آیات :  


... ، مَرَجَ الْبَحْرَینِ یلْتَقِیانِ (19) بَینَهُمَا بَرْزَخٌ لَا یبْغِیانِ (20) ...


باز پرسیده شده  :


... ، فَبِأَی آلَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ ؟ (21) ...


خب کدامیک از آن دو دریا و مابینش دریای عشق است ؟ تازه چرا دریا ی عشق بگیم و نگیم : عشق عشق ؟

و خلاصه زمینه عشق باشد و جستجو در آن باشد ، چراکه حرف این بود : کجایش عشق نیامده ؟

حالا چرا فقط مابین : کجایش ... نیامده ؟ عشق ؟ که بماند ، و بشرح ایضا علامت ؟ هم بماند ، ووو

آخر هفته ی خوبی داشته باشین و جمعه رو هم بهتون تبریک میگم .

-----------------------------------------

ویرایش : جمعه 7 تیر 1392 ، بیش از 7 ساعت بعد نوشتن مطلب و نزدیک به 40 بازدید کننده از آن و علی القاعده بازدید دبیری برای انتخاب یا عدم انتخاب نوشته برای مجله ی پارسی نامه ، که گویا مثل ما شب را از نعمت خواب بهره مند بوده اند و انگار نه انگار این مطلب در پارسی بلاگ ذکر شده است ، خب شایدم بنده خدا ها امروز مثلا کنکور داشتن و شب بیداری که نمی توانستند بکنند .


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، هَلْ أَتَى عَلَى الْإِنْسَانِ حِینٌ ؟ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ یکُنْ شَیئًا مَذْکُورًا (1) ...


با سلام مجدد و صبح بخیر

و عرض تبریک مجدد بمناسبت امروز جمعه ، جمعه ای که طرف دیگر خانه هاست ، خانه های مساجدی ما بین ایندو ، یعنی ما بین نماز خانه و نماز جمعه است ، و مابین ایندو دریاست ، نماز جماعت را عرض می کنم .

فیمابین مثل "حِینٌ" در آیه ی یاد شده در زمینه ی "دَهر" .

نه بقول آقای اسماعیل شفیعی سروستانی در برنامه ی استراژدی انتظار رادیو معارف صدای جمهوری اسلامی ایران تا ساعت 15 و 25 دقیقه ی امروز جمعه 7 تیر 1392 : جوانی ، یعنی زمانی از عمر ، که بقول ایشان پای کارن ، بعنوان نمونه هم جوانان 57 ی را مثال زدند ! که بقول ایشان با ده تایش می شود کوه را هم کند !

چراکه نفرمودند : برای چه کار ؟ و کارفرمایش که باشد ؟ در ثانی بقول ایشان که با آنها کار فرهنگی دارند ، و با آب و نانشان کار ندارند ، چراکه مثل میانسالانی نیستند که خورد و خوراک همین جوانان را می دهند و چنان نیست که ایشان فرمودند که : جوانان چون فرشتگانی هستند که نیاز به غذای جسمانی ندارند  و فقط نیازمند غذای روحی هستند !

در حالیکه انسان چه کودک و چه میان سال و چه پیرش بی نیاز از غذا جسمی و روحی آفریده نشده ، پس مقصود زمان پیدایش است در زمینه ی پیدایشش ، چه برای پیدایش شکل و شمایل جسمانی و منجمله همان جوانیش ، و چه  شکل و شمایل مثلا بقول ایشان فرهنگی و زمینه ی پیدایش اینهم .

پیدایش انسان منتظر ، و همچنین جامعه ی منتظر هم زمینه ی خاص خودش را دارد ، همانطور که هر آفرینشی زمینه ای برای آفریده شدن دارد ، و پیدایش علم و دانش هم همینطورست ، پیدا شدن یک فکر و یک اندیشه هم زمینه دارد ، و در "آن" نطفه اش بسته می شود ، چه کوچک و چه میانه و یا بقول ایشان جوان و جوانه ، و چه بزرگش .





خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :193
بازدید دیروز :170
کل بازدید : 1303555
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ