سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ(البلد/4) 3 :

با سلام مجدد در این فرصتی که بحمد الله دست داد .

آنچه گذشت :  

لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/1) وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/2) وَوَالِدٍ وَمَا وَلَدَ(البلد/3)

اول روز جمعه را که وارد آن شده ایم تبریک بگم بعد بریم سر بحثی که داریم .

از وقتی که ازخواب بیدار شدم و قرارداد با خدا بستم ، با رب العالمین ، نه تنها در حوزه ی علمیه ی جانشین استاد شهید ، بلکه در بقول ایشان دانشگاه ، و برای دانش ریاضی ایشان هم ایاک نعبد و ... ، تا الان فرصت نشد که برای ثبت و ظبط در اینجا دست بکار بشم و خدارو شکر که فرصت داد تا دست به قلم بشم و بنویسم ، البته بعد اقربسم ... ، که اختصاص به حوزه ی علمیه ی ایشانم نداره ، و بقول استاد جوادی آملی ، مفسر بنام قرآن : بشرح ایضا ایشان هم در این حوزه ، و بشرح ایضا هم طالبان علم و جویندگان ایشانم ، اقرا وربک الاکرم، علم ... ، را که علم الانسان مالم یعلم ، که بحثش مانده بود .

آخه هرچند بقول آقا امام حسن ثانی علیه السلام ، پدر بزرگوار آقا امام عصرمان ، که روزتولدشونو در آغاز این بحث در یکی دوجمعه ی قبل ، بفرموده ی مادر جشن گرفتیم با شیرینی ، وقتی فرمود پول بدم شیرینی بگیریم و منم که جز چشم حرف دیگری نداشتم ، در حالیکه به علم و دانش رویت ماه در جمهوری اسلامی ایران فرداش یعنی شنبه روز تولدشون بود ، و ایشون می فرمایند : بدترین یتیمی یتیمی سیاسیه ، ولی والد وما ولد علمی هم داریم .

بااجازه میرم و برمی گردم ان شاءالله تعالی 

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ(البلد/4) پایانی :

درستکه بهنگام نماز جمعه هم میریم پای قرارداد ، ولی خدا که مثل اون بنده خدا یه طرفه قرار دادو لغو نمیکنه ! و قراردادمون تا بانگ اذان ظهر برقراره .

و آنچه می گذرد :

لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/1) وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/2) وَوَالِدٍ وَمَا وَلَدَ(البلد/3)

الانم که دارم بحول و قوه اش می نوسیم نیز همونطوره و اختصاص به خانه ما و مثلا حوزه ی علمیه ی ایشونم نداره ، بشرح ایضا ما و ایشون ، و بشرح ایضانم شما بچه های گل مقاومم و طلاب و دانشجویان و دانش آموزان ایشونم .  

بله آنچه نازل شده چهارده واندی قرن پیش بوده ، ولی پیروان آقا امام ششم علیه السلام به چی استناد می کنن ؟ به شب قدری که همین امسالم داشتیم و الانم تحت اون بحساب میاد تا شب قدر ماه مبارکی که ان شاءالله پیش رو داریم ، مثل مابین نماز صبح و ظهرمون ان شاءالله تعالی ، حالا چه اینکه در خانه بپا شود ، و چه در مسجد محل سکونتمون ان شاءالله ، و چه در مسجد جامع شهر و دیارمون ایران ، وچه در خانه ی خدا که علم و دانش جغرافیای آن را مثلا آقا امام هفتم علیه السلام دارند ، که در پاسخ پرسش هارون الرشید خلیفه ی عباسی گفته ام که چه پاسخی داده اند ، اندازه ی باغچه ی خانم فاطمه که درود خدا براو و پدرش ، و همسرش و فرندانش ... ، را عرض می کنم .

بازم اجازه بفرمایید بروم ، ان شاءالله برمی گردم   

أَیحْسَبُ أَنْ لَنْ یقْدِرَ عَلَیهِ أَحَدٌ؟(البلد/5) یقُولُ أَهْلَکْتُ مَالًا لُبَدًا؟(البلد/6) أَیحْسَبُ أَنْ لَمْ یرَهُ أَحَدٌ؟(البلد/7)

بقول درسهایی از قرآن آقای قرائتی از شبکه ی یک تلویزیون : حالا ...

حالا بقول علما و دانشمندان یا مهندسان رادیوجوانم :

و آنچه خواهد گذشت :

حالا ما کاری با مثلا دانشگاه مورد نظر جانشین استاد شهید کاری نداریم که در آن مانند آقای راسل نه تنها بعنوان یک دانشمند و ریاضی دان به مثلا دانش آموزان سال اول دبیرستانی در کتاب منطق ریاضی معرفی می شود ، بلکه ایشان معرف مثلا جبر گزاره های ژرژ بول هم می شود !

ما در مباحث ماه مبارک گفتیم که گیریم بقول ایشون خدا نداریم ، به تعبیر ایشون مجموعه ی جامع نداریم و برای اینکه آب در هاون نکوبن ، قبول که مجموعه تهی را بندگی کنیم ! حالا در حافظه و با جغرافیای شرق و غربش !؟ یا در بلدی مثل همون مجموعه ی تهی که شربتش را سرکشیدیم ، که بقول استاد شهید : فاقد آنیم ؟ بماند !

بلکه با آنچه که در حوزه ی علمیه ی ایشان بر طلابشان هم گذشته ، می گذرد و خواهد گذشت کاری نداریم ، بما ربطی نداره مهندسی علمی بلد علمی ایشان عزیزانم ، در داستان اصحاب فیل از قول جد پیامبر گفتیم که ما هنر کنیم کلاه خودمان را نگه داریم که باد نبرد و نگن : کلات کو ؟

سرمایه ی کار علمی :

ولی برایمان مسئله است !؟ سرمایه گذاری ایشان بعنوان مثال ، جانشین استاد شهید را عرض می کنم ، برای کاری علمی هم ، حالا برای بندگی و عبودیت که فبهاالمراد !

أَلَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَینَینِ؟(البلد/8)

آیا مثل ما چشم ، گوش و دیگر اعضای حسی خود را در این کار سرمایه گذاری فرموده اند ؟ یا مثل اون بنده خدایند که با سرمایه ای که دارن می تونن یه طرفه قرار دادو لغو کنند و ... ، تازه وقتی پرسیدیم چرا : شمس ؟ در حالیکه اسم شما آقای ... است ، گفتن : با قرآن مشورت کردم و شمس آمد و گذاشتم روی مجموعه ی ساخت و سازهایم !

وَلِسَانًا وَشَفَتَینِ؟(البلد/9)

در پاسخگویی به پرسش ؟

حالا ، وَهَدَینَاهُ النَّجْدَینِ؟(البلد/10) بمونه !

تا فرصتی دیگر ان شاءالله فعلا خدا نگهدارتان عزیزینم

---------------------

اصلاح : پسر خونه

نشر : دختر خونه 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :139
کل بازدید : 1304113
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ