سفارش تبلیغ
صبا ویژن

   

    بسم الله الرحمن الرحیم ، الحمد لله رب العالمین ، الرحمن الرحیم ، مالک یوم الدین ، ... .

سلام علیکم .

    اما بعد : نظریه پردازی

بسم الله الرحمن الرحیم ، ن والقلم وما یسطرون ، ... .

    پیش از پرداختن به ادامه ی مطلب برادرمان آقا محمدعلی صاحب وبلاگ وزین ایران اسلام که امیدوارم بعد این مانعی برای ورودشان به بازی نباشد انشاءالله ، بله داشتم عرض می کردم که بنده زاده که چشمش به جهان خارج از خانه افتاد ما شاید گفته باشیم بگذار برود ببیند : از مسجدچی باقیمانده ؟ که در خانه از قلم افتاده و بقول مرحوم علامه مثلا آیا سفیدش  در حافظه ننبشه شده است ؟ یا اول سیاهش ننوشته شده است ؟

    آخه آقارضای عزیز گرامی در این چیه وبلاگ هایشان با استناد به فرمایش حضرت سلمان علیه السلام فرموده اند : قرآن که بر قلب پیامبر اعظم صل الله علیه و اله و سلم نازل شده بفارسی ( نپی ) گفته می شود و ما یاد ( نبی ) ی نبشته یا همین نوشته ی خودمان افتادیم که به دلمان هم بقول مرحوم علامه : می افتد ، همینطور تنبیه و تنبه ( نبی ) .  

: ... ، وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ کَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ ﴿122 توبه ﴾ ... .

    بعلاوه حالا ما پیر شدیم و دیگه اون شور حال دوران طلبگی و دانشجویی را نداریم ، خب چرا جوونا نرن دنبال مثلا شکل حکمتشان ؟ حالا اگه هم نتونسته بره از مسجد محل جویا بشه ؟ خب اینو دیگه از مسجد محلمان که نداریم میشه پرسید !

    خلاصه ما جلوی بنده زاده را نگرفتیم که نه ، بلکه هر چی هم که یادمون می اومد هم در این چیه وبلاگش مضایقه نکردیم و هم تا اینجا که در خدمت شما عزیزان هستیم .  

بسم الله الرحمن الرحیم ، اقرا ب ... ، اقرا وربک الاکرام ، الذی علم بالقلم ، علم الانسان ما لم یعلم ، کلا ... .

    خب بریم سر اصل مطلب و فرمایش برادرمان آقامحمدعلی ایران اسلام که چشممان تا آن جا افتاده که فرموده بودند :
    سلام ... ادامه مطلب رو نخوندم اما بقیه رو فکر کنم چندین بار مطالعه کردم تا ... .  

    ایشان در ادامه فرموده بودند :

    وقتی به نظر خودم به اون رسیدم دیدم دیگه نظری نمونده!!!

    بله ، همانطور که در نوشته ی قبلی عرض شد یک ( وقت ) مطلبی را که می خوانیم برای اینست که می خواهیم به حافظه بسپاریم ، و این با افتادن چشم به آنست تا یادآوریش .

    یک بارهم دیگه این چشم ما نیست که به آن می افتد بلکه بقول مرحوم علامه این یاد است که : افتاده .

در این ( وقت ) هم نه چنین است که بقول مرحوم علامه محفوظ را هم مثل اندام جهان خارج بشود بیش از یک بار بیادآورد و مثلا اول محفوظ سیاهی یا نه اول محفوظ سفیدی را ، مگر اینکه مثل مثلا سیاهی از اندام جهان خارج حالا هم یکی از محفوظ را پیش کشید تا بقول برادرمان در باره آن اظهار ( نظر ) کرد .

 

    ولی این بار هم باز لازم به تذکر است که این در صورتی است که محفوظ هم مثل همان جهان خارج دو رقمی باشد ، مثل همینکه در منطق جدید یا منطق ریاضی گفته می شود که حافظه عبارت از : ( صفریک ) است ، در حالیکه : ... ، الم یعلم بان الله یری ؟

کَلَّا لَئِن لَّمْ یَنتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِیَةِ ، نَاصِیَةٍ کَاذِبَةٍ خَاطِئَةٍ ، ... . صدق الله العلی العظیم و صدق رسوله ... ، والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :133
بازدید دیروز :200
کل بازدید : 1303695
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ