سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

    بسم الله الرحمن الرحیم ، الحمد لله رب العالمین ، ... .

سلام علیکم .

    ضمن عرض تبریک بمناسبت امروز و آرزوی هفته ای پربارتر برایتان اول شهادت پیامبر اعظم صل الله علیه و اله و سلم و سبت اکبرشان امام حسن علیه السلام و همچنین امام علی ثالث علیه السلام را خدمت شما تسلیت عرض می کنم و درثانی هم فرارسیدن سال نو را تبریک عرض می کنم .

    خب دیدیم که بنده زاده هم مثل مثلا مرحوم علامه و همچنین استادشهید مطهری برای بیان حرفش بی زبان نبود ، همانطور که ولید هم وقتی بقول مرحوم علامه : گوشش افتاد به آیات الهی بی زبان نبود .

    فرق هم این بود که بنده زاده به زبان دینش حرف زده و مثلا مرحوم علامه به زبان ارسطویی و فقط در اینجا یعنی کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم هم با این زبان نیست ، چراکه مثلا فقه و اصولش را هم در حوزه پس از مثلا منطق کبری یا مثلا حاشیه ی ملاعبدالله و امروزه مثلا منطق مظفر می خوانند .

    البته متفکران اسلامی که شرحش به نقل از استاد شهید گذشت همگی به این زبان حرف نزده اند و بعضا پای این زبان را ( چوبین ) هم گفته اند ، ولی ایشان هم زبانی برای بیان حرفشان داشته اند .

    همانطور که امروزه مثلا زبان ریاضی برای بیان مطلب و بعبارت دیگر فکر کردن یا بقول خودمان اندیشیدن یکه تازی می کند حتی در ایران اسلامی ما ، ولی آیا زبان دینی هم جایگاهی دارد ؟ حتی در ایران اسلامی ما و خصوصا در به اصطلاح علوم انسانی ؟ 

    چراکه وقتی که مقام معظم رهبری جنبش نرم افزاری ،‏ تولید علم و فکر را مطرح فرمودند برای تحقق این امر نیازی به زبان اندیشه و اندیشه ی دینی را نداریم ؟    

    برای پاسخ به این پرسش چه کرده ایم ؟ آیا با زبانی از زبانهای رایج به اصطلاح علوم این امر اتفاق می افتد ؟ به نظر بنده خیر ، چراکه زبان اصلی همه ی آنها چیزی علاوه بر همان دو رقمی ( ایجابی و سلبی ) نیست که در نوشته ی قبلی بعرض رسید در حالیکه این حتی زبان اندیشه هم نیست چه رسد به زبان اندیشه در قرآن که موضوع ما در اینجاست .

    بسم الله الرحمن الرحیم ، الرحمن ، علم القران ، خلق الانسان ، علمه البیان ، ... .

    پیداست که مهتاب هربیانی در پرتو زبان ماست ، و اندیشه ی ما هم زیر سایه زبان فکری ما ، همانطور که اندیشه ی ولید هم ناشی از زبان فکری او ست و انشاءالله ما مثل او فکر نکنیم که : فقتل کیف قدر ، ثم ... ، شامل حال ما هم بشود ، حالا چطور ؟ کافیست ببینیم او چگونه فکر کرد ، یک رقمی ؟ یا مثل زبانهای رایج به اصطلاح علوم در مراکز علمی ایران اسلامی هم دو رقمی ؟

    روز ، هفته ، ماه و سال بهتری را پیش رو داشته باشید و التماس دعا و فعلا خدا نگهدار .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :476
بازدید دیروز :235
کل بازدید : 1304808
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ