سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولد امام و امام زمان (پایانی) :

بسم الله الرّحمن الرّحیم ، الم ، غُلِبَتِ الرُّومُ ، ... .

سلام علیکم

هرچند استاد شهید به نقل از کتاب :"چرا مسیحی نیستم؟" دلیل بر مسیحی نبودن نویسنده را همان دانسته اند که نویسنده گفته ، ولی من فکر نمی کنم مقصود نویسنده به دلیل ناکارامدی علمی دین (2) باشه .

بلکه همانست که در نوشته ی قبلی گفتم ، ولو اینکه خود نویسنده هم به مقصودسش علم نداشته باشه .

چراکه اون در واقع می خواد بگه که دین در سیاست کارامدی نداره .

البته بنا رو بر این گذاشته که ابتدا علمی بودن دینو زیر سوال ببره ، با طرح مسئله تولد و بقول خودش آفریده بودن بشر ، و بعد هم با علمی بودن سیاست ، برفرض اینکه خدایی باشه ، پیامبری باشه و همینطور امام و امام زمانی به عقیده ی ما ، دنیا و تدبیر اون در حوزه دین نبودنو به خواننده منتقل کنه .

منتها علاوه بر اینکه تولد و تولد پیامبر و امام و امام زمان به عقیده ما ، با آفرینش حتی این دنیا و بشر در آن ، که شامل پیامبران و امامان و امام زمانم میشه ، فرق داره ، همونطور که آفرینشهای علمی با آفرینشهای فیزیکی یا بدنی فرق داره ، و بعبارت دیگه دنیایی که بدن ما در آن قرار داره ، با دنیای علمی فرق داره ، در نام کتاب نویسنده ی کتاب :"چرا مسیحی نیستم ؟" تعبیر :"چرا" هم مابه ازای دنیایی نداره !

صرف نظر از اینم که تعبیر :"مسیحی نیستم" م گفتم که از طرف نویسنده روشن نیست که مقصودش چیه ؟ بعنوان مثال آیا فرضیه !؟

خلاصه نویسنده می خواد بگه که برای این مسیحی نیستم که مسیحی کاری به کار قیصر ، شاه ، سلطان و مثلا مَلک و بعنوان مثال ملک سلمان سعودی نداره ! بلکه کاری به قیصری ، شاهی ، سلطانی و اشکال دیگش ، منجمله رییس جمهوریم نداره !

چرا ؟ این همون چراییه که می خواد ، ولو ناخودآگاه بگه ! برا اینکه اینا در حوزه ی دین نیست ! چراکه اینا دنیاییه و آخرتی نیست ، تازه اگه فرضم کنیم آخرتی در کار باشه !

خب چرا !؟ خب روشنه دیگه !؟ دین در این زمینه چی داره ؟ هیچی ! نهایتش تایید حرفی که علم سیاست میگه ! مثلا :" مردم سالاری دینی" یعنی :"جمهوری اسلامی" یا :"جمهوری دینی" .

بعبارت دیگه واگذاری دنیا به عالم یا دانشمند سیاسی و تدبیری که اون داره ! برای دنیا و اهل دنیا که تو اون زندگی می کنن !

که گفتم این حرف مثل نام کتاب :"چرا مسیحی نیستم؟" ش مابه ازایی جز بگوش رسیده . بچشم اومده نداره ! و برا حتی شنیدن و یا دیدنش نیاز به تولد امام گوش و چشمه ! که بدنیا بیاد ، که بدنیا اومدن ! منتها بقول مرحوم علامه محمد تقی جعفری که قبلنم ازشون نقل کردم اینجا ، تو تاریخ علم نیومده ! همونطور علم یا دانش سیاسی پیامبرا و اماما هم در تاریخ علم بدنیا نیومدن ! و در مراکز علمی حتی جمهوری اسلامی ایرانم ، مثل کتاب خدا محترمانه باز و بسته میشه نهایتش ! و اونی که بهش نمره داده میشه و مدرکش گرفته میشه همونه که در مراکز علمی دنیا رایجه ! و مدرک گرفته از اونجاهاس که بر مصدر کاره و برا مصدر کار گزینش میشه ! بعناوین دکتر ، متخصص ، ووو ! تازه بعد انقلاب آیة الله ، ثقة الاسلام ، حجت الاسلام ووو هم مدارکشون با اون عناوین معادل سازی میشه ! نه اونا با اینا !

اونوقت گفته نشه و نوشته نشه : چرا دیندار نیستم !؟

یادش بخیر ! در برنامه ی سمت خدا گفت : خمس برا حفظ دینه ! ربطی به زندگی دنیا نداره ! دنیا به مالیات بگیر مربوطه !

بعبارت دیگه می گفت : دین به من مربوطه ! دنیا به رییس جمهور !  

بگذریم پسرم ، مگه اینکه نویسنده ی کتاب :"چرا مسیحی نیستم؟" گوش و چشمی علاوه بر چشم و گوش بشر داشته باشه ! یا بعنوان مثال به نیابت یا جانشینی شنوایی و بینایی ! هم ! بخواد حرف بزنه ! که از قضا ما همینو می خوایم !

یعنی خلیفه یا جانشینی مجموعه جامع شنوایی و بینایی ! حالا دم مسیحایی پیشکش ایشون ! بقول آقا صادق ال محمد علیه السلام ادریسی صحف ابراهیم و موسی کفایت می کنه !

بله ایشون و مانند ایشون می تونن به گوش و چشم ما برسونن حرفشونو ، ولی آیا بر شنوایی و بینایی موسوی و ابراهیمی ما هم می تونن غلبه کنن ؟ چه رسه به قلب یا دل محمدی ما ! و یادآوری علوی ما !

اونم از کجا !؟ حافظه ی فاطمی ما ! که حتی فیزیکی اونم پنهانه ! از چشم اونا !

خب ، ماه شعبانم داره به پایان میرسه و ... ، خدا کنه که در ماه رمضان چیزی دستگیرمون بشه ! خصوصا بازم نیمه ی ماه و تولد امام ! آقا کریم ال محمد علیه السلام ، که دست خالی به شب قدر نرسیم !

 

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته ، شب بخیر پسرم داداش محسن – پدر . 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :104
بازدید دیروز :322
کل بازدید : 1300240
کل یاداشته ها : 1753


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ