سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

دین و آیین علم و دانش 2 (قسمت پایانی) :

سلام علیکم

إِنَّا نَحْنُ نُحْیی الْمَوْتَى وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَکُلَّ شَیءٍ أَحْصَینَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ(یس/12)... .

خب وارد آخرین روز سال شده ایم و از نقشه ی راه ، نقشه ی راه مادر ما هنوز که خبری نیست ! البته بقول معروف از این ستون به اون ستون فرجه ، حالا تا غروب امروزم !؟

نقشه ی مرجع :

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

تَبَارَکَ الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِیکُونَ لِلْعَالَمِینَ نَذِیرًا(الفرقان/1)الَّذِی لَهُ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَمْ یتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ یکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ وَخَلَقَ کُلَّ شَیءٍ فَقَدَّرَهُ تَقْدِیرًا(الفرقان/2)وَاتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ آلِهَةً لَا یخْلُقُونَ شَیئًا وَهُمْ یخْلَقُونَ وَلَا یمْلِکُونَ لِأَنْفُسِهِمْ ضَرًّا وَلَا نَفْعًا وَلَا یمْلِکُونَ مَوْتًا وَلَا حَیاةً وَلَا نُشُورًا(الفرقان/3)وَقَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا إِنْ هَذَا إِلَّا إِفْکٌ افْتَرَاهُ وَأَعَانَهُ عَلَیهِ قَوْمٌ آخَرُونَ فَقَدْ جَاءُوا ظُلْمًا وَزُورًا(الفرقان/4)وَقَالُوا...قُلْ أَنْزَلَهُ الَّذِی یعْلَمُ السِّرَّ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ إِنَّهُ کَانَ غَفُورًا رَحِیمًا(الفرقان/6)وَقَالُوا...انْظُرْ کَیفَ ضَرَبُوا لَکَ الْأَمْثَالَ فَضَلُّوا فَلَا یسْتَطِیعُونَ سَبِیلًا(الفرقان/9)تَبَارَکَ الَّذِی إِنْ شَاءَ جَعَلَ لَکَ خَیرًا مِنْ ذَلِکَ... . 

بله امروز روز آخر سال و آخرین هفته ی سالم هست ، ولی هنوز به سال نو و اولین هفته و نخستین روزش مونده ، پس بازم صبر می کنیم .

چراکه هرچند آقا باقرالعلوم ( منجمله علم و دانش اقتصاد) علیه السلام فرموده اند : وقتی چیزی رو در نقشه مادر کتاب ، یکی از دو ثقلی مادر که پیامبر صل الله و علیه و اله و سلم فرمود : من ترک می کنم شمارو و در شما آندو را می گذارم ، نمی یافتیم ، به کتاب مادرمون مراجعه می کردیم و در آن می یافتیم ، ولی هنوز وقت داریم تا آخر سال ، چراکه رادیو جوان خبر کشیدن نقشه ی راهو تا آخر سال داده .

و عجله ای نداریم که ما هم مثل اون بنده ی خدا برای مردم که نه ! برای خودمون به نقشه راه مادری مراجعه کنیم که نقشه راه مادر مثلا دولت و قوه ی مجریه هست و نه زیر مجموعه های مثلا همین دولت و قوه ی مجریه و مردمش ! 

امام نقشه ی راه :

حالا نقشه کش بمونه ! چه برای کشیدن نقشه ی راه مادر برای مردم مثل اون بنده خدا ، و چه برای زیرمجموعه ی و مردم مثلا همون دولت و قوه ی مجریه که تا آخر سال وعده ی کشیدنشو داده ، مثل همون بعضیا که گفتیم نقشه ی راهشون "اقتصادمقاومتی" ابلاغ شده از طرف مقام معظم رهبری به ایشانست !

البته با این فرق که مثلا دولت یا قوه ی مجریه برای مردمش هم وعده ی نقشه ی راه مادری رو داده ، ولی یکی هم اعلام کرده که نقشه ی راهش همونه که مقام معظم رهبری ترسیم فرموده و شاید اون بنده خدا که نقشه ی راه برای مردم ! داده زیر مجموعه یا از مردم این یکی باشه !؟

هرچند در آیین به دولت و قوه ی مجریه می ماند ، چراکه علی القاعده ی امام ، رهبر ووو یش ایشان هم برای مردم ! ش می فرمود : نقشه نقشه ی مقام معظم رهبریست .

 

هرچند تا غروب امروز زمان مونده و اگر بقول پیامبر نخفه ای بوزد و خودمونو در معرض اون قرار بدیم ، ولی مادر میگه پاشو بریم ماهی بگیریم برای شام شب عید ، خب اگر تا ساعت تحویل فرصتی دست نداد پیشاپیش سال نورو بهتون تبریک میگم .  


  

دین و آیین علم و دانش 2 :

سلام علیکم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ أُوحِی إِلَی... .

بحثی که پیش رو داریم در ادامه ی بحث قبلی خواهد بود ، حالا فرقش چیست عرض می کنم .

نقشه ی مادر :  

جونم برا خانواده ی خودم بگه بحث این بود که ما بعنوان مثال یه نقشه ی راه داشتیم بعنوان "اقتصادمقاومتی" و بعد مثلا رادیو جوان خبر از کشیدن "نقشه ی راه" تا آخر سالو داد ، که هنوز منتظر رسیدنش بدست ما هستیم و امروز آخرین دوشنبه ی ساله .

قُلْ إِنَّمَا أَدْعُو رَبِّی وَلَا أُشْرِکُ بِهِ أَحَدًا(الجن/20)  قُلْ إِنِّی لَا أَمْلِکُ لَکُمْ ضَرًّا وَلَا رَشَدًا(الجن/21) قُلْ إِنِّی لَنْ یجِیرَنِی مِنَ اللَّهِ أَحَدٌ وَلَنْ أَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَدًا(الجن/22) إِلَّا... .

خب بعضی نقشه ی راهو همون که مقام معظم رهبری فرموده اند اعلام کرده اند ، ولی بعضی مثل دولت یا قوه ی مجریه هم که می خوان نقشه راهو برا خودشون بکشن نیز نقشه ی مادرشون همونه .

نکته ی قابل ذکر دیگه اینکه اگر بنا هم باشه که یه نقشه ی راه کلی برای همه کشیده بشه نیز این هم بناش بر همون نقشه ی راه مادر "اقتصادمقاومتی" است .

ولی این با اون نقشه ی راه دسته ی اول فرق داره ، چراکه نقشه کشش فرق داره ، یعنی بخشی از مجموعه که نمی تونه برای مجموعه ی فرا گیر خودش نقشه بکشه ، مگر اینکه مثل غرب غرور ورش داشته باشه و خودشو مجموعه ی برتر که نه بلکه خود مجموعه و کل مجموعه بدونه . نوشته شده درشب چهارشنبه سوری ، پیش از نماز عشا :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

یس(یس/1) وَالْقُرْآنِ الْحَکِیمِ(یس/2) وَجَعَلْنَا مِنْ بَینِ أَیدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَینَاهُمْ فَهُمْ لَا یبْصِرُونَ(یس/9)إِنَّمَا تُنْذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّکْرَ وَخَشِی الرَّحْمَنَ بِالْغَیبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ کَرِیمٍ(یس/11)... .

خب هردو نقشه ی راه مادرو دارن ، ولی یکی از ایندو زیرمجموعه داره ! و نقشه راه مجموعه ی خودشو می خواد ترسیم کنه ، مثل خانواده ی خانه ی ما که زیر مجموعه مسجد محلمونیم ، حالا در این راستا مسجد محلمون زیر مجموعه کدوم مجموعه هست بمونه ، که نقشه ی راهشو بر اساس نقشه ی ابلاغ شده از آن ترسیم کرده ، و ما هم بر اساس نقشه راه ابلاغی مسجد محلمون برای خودمون برنامه ریزی کنیم .

البته این فعلا در نقشه ی مادر "جمهوری اسلامی ایران" مطرح نیست ، و ما زیر مجموعه ی یکی از همانها هستیم که نقشه ی راه " اقتصادمقاومتی" از طرف مقام معظم رهبری به آنها ابلاغ شد ، در همان جلسه ای که خبرش را از تلویزیون دیدم و در آغاز بحث قبلی نقلش گذشت .

پس در عین حالی که ما هم نقشه ی مادر همه رو در دست داریم ، البته بنا بر خبر تلویزیون و گزیده هایی که به ما رسانده باشد ، ولی ما که مثل بعضی ها مستقیما زیر مجموعه مقام معظم رهبری نیستیم ، حتی در نهادهای مدنی رسم شده در نقشه ی مادر "جمهوری اسلامی ایران" ، مثل کیا؟ بعنوان مثال مانند همون که در قسمت پایانی بحث قبلی تحت عنوان : "نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی" نقشه ی راه مردمو داده بود .

یعنی نظام آمده در نقشه ی راه مادر "جمهوری اسلامی ایران" گویا به او ابلاغ نشده هنوز ! در حالیکه در (12) دوازده فروردین 1382 نقشه ی راه مادر شاهنشاهی به جمهوری اسلامی تغییر یافته در ایران !

و در این نقشه ایشان مردم یکی از نهادهای مدنی تحت مقام معظم رهبری بحساب میان ! و فکر نمی کنم ایشون یکی از حضار جسله ای بوده باشن که نقشه ی مادر "اقتصادمقاومتی" در آن جلسه به آنان ابلاغ شد !

ضمن اینکه در اظهار نظری که به نوشته ی ایشون داشتم یادآور شده ام که مقصود ایشون از مردم روشن نیست که طبق نقشه ی ایشون عمل کنیم ! چراکه مردم مثلا دولت یا قوه ی مجریه با مردم دیگر قوای تحت امر مقام معظم رهبری فرق دارن و یه نقشه ی راه مردم این قوا با هم فرق داره ، حتی نقشه راه مادرشان ! چراکه گفتیم بعنوان مثال نقشه ی راه مادر ما نقشه راهی است که مسجد محلمون به ما ابلاغ کنه ، البته نه در نقشه ی مادر "جمهوری اسلامی ایران" ، که ما در این نقشه ی مادر ما زیر مجموعه ی مسجد محلمون بحساب نمیایم ، اصلا بعنوان یه مجموعه در این نقشه ی مارد ترسیم نشدیم ! بلکه هرکدام از ما مثلا شهروند یکی از نهادهای مدنی این نقشه ی مادر "نقش" داریم و نقش آفرینی می توانیم داشته باشیم در مثلا نقشه ی مادر "اقتصادمقاومتی" هم ، حالا نقشه ی راه مادرمونو کدوم نهاد می خواد ابلاغ کنه ؟ هنوز که ابلاغ نکرده تا برای یه بارم شده زیارتشون کنیم در این سه دهه و اندی که نقشه ی جمهوری اسلامی برای ایران کشیده شده !

منکه فکر نمی کنیم چنین اتفاقی در جمهوری اسلامی ایران بیفته ! اونم تا آخر امسال ! در حالیکه طبق معمول سال های گذشته در ساعت تحویل نقشه مادری برای سال جدید نیز از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ خواهد شد و ... 


  

دین و آیین علم و دانش ( قسمت پایانی ) : 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

المص(الأعراف/1)... . 

با سلام و صبح بخیر و عرض تسلیت مجدد خدمت اهل بیت و خانواده ی خودم . 

بعد سلام نماز صبح امروز که اولین روز آخرین هفته ی ساله ، یعنی سلام بر پیام آور ، مثل همون اطلاع رسان موضوع بحث ما ، منجمله خواس پنجگانه ی شما هم ، همچنین خاتمشان محل اختلاف ما با علما و دانشمندان در نقشه ی راه اطلاع رسانیست ، و محل اطلاع رسانی یعنی حافظه ی منجمله شما ، گفتیم خبر بگیرم ، هرچند امروز هنوز اول هفته ی و تا پایان سال وقت هست برای رسوندن نقشه ی راه به دستمون .

خب خبرقابل ذکری براتون ندارم ، تا شب فعلا خدا نگهدار .


  

دین و آیین علم و دانش (قسمت سوم) :

... وَلَقَدْ یسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّکِرٍ(القمر/17)... .

سلام علیکم

اول امروز را که آخرین جمعه ی ساله به اهل بیت و خانواده ی خودم تبریک بگم و بعد بریم دنبال بقیه ی نقشه ی راه اقتصاد مقاومتی که از طریق رادیو جوان و گوش و حسش مطلع شدیم در این هفته ی باقی مانده از سال حماسه ی سیاسی و اقتصادی ، که در فرمایشات مقام معظم رهبری برای دست اندرکاران اقصتاد مقاومتی ، این را هم مطلع شدیم که اقتصادیش باقیمانده ، شاید برای اینکه نیاز به اقتصادی مقاومتی داشت و نقشه ی راهش ، که مطلع شدیم در این هفته ی باقیمانده از سال ان شاءالله آنرا خواهیم داشت ، که بنده فکر می کنم اگر نقشه ی راه و فقطم نقشه ی راه اطلاع رسانیش را هم داشته باشیم بقول مداح یزدی : دگرکار تمام است ! چراکه : برلب آبیم ! 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

ص وَالْقُرْآنِ ذِی الذِّکْرِ(ص/1)... .  

الحمدلله پیش از پایان سال رسیدیم به (38) سی و هشتمین سوره ی قرآن ، البته با این پیش فرض که سوره ی الحمد نخستین سوره اش بحساب آید ، چراکه یادمون باشه وعده ی توضیح بیشتر را داده بودم براتون ، که امروز می خوام سر کار نرم برای همین ، فعلا نون تازه رسید و بریم سر سفره ! برا صبحونه ، صبحونه ی دسته جمعی سر یه سفره ! 

توضیحی که وعده اش را داده بودم  مثلا در سفره ی اطلاع رسانی نقشه ی راهی که در این هفته ان شاءالله بدستم رسید سهمی در رسوندن آن به شما دارم ، همونطور که در رسوندنش چشم و گوش شما سهم دارن و بدون آن نمی توانم اطلاع رسانی داشته باشم براتون ، درست مثل کار پیامبران در اطلاع رسانی دین و آیین از طرف خدا بعقیده ما ، که رسالت اطلاع رسانی آنها وقتی به انجام رسیده که مثل من آنچه را که مثلا از صبح امروز تا الان که دیگر وقت خواب است بعنوان مثال از روند کار اقتصاد مقاومتی که مطلع شده ام به شما رسونده باشم ، وگرنه نه تنها شما سهمی در اقتصاد مقاومتی نخواهید داشت بلکه مثل پیامبران رسالت خود را به انجام نرسانده ام اگر شما هم سهمی نداشته باشید در این اطلاع رسانی .

ناگفته نمونه که بعدشم دیگه من هیچکاره ام و همه کاره شمایید ، البته طبق نقشه ی راه که زحمتش در این هفته خواهند کشید ان شاءالله و شروع بکار ما بعد آن خواهد بود در این طرح ان شاءالله ، طرح اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح فرموده اند . 

اینم ناگفته نمونه که امروز خبر قابل ذکری بدستم نرسید که به اطلاعتون برسونم ، البته در تازه نوشته های برگزیده ی پارسی بلاگ یه نوشته ای در این زمینه با عنوان "نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی" بود . 


  

دین و آیین علم و دانش (قسمت دوم) : 

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اقْتَرَبَتِ السَّاعَةُ وَانْشَقَّ الْقَمَرُ(القمر/1) وَإِنْ یرَوْا آیةً یعْرِضُوا وَیقُولُوا ... وَلَقَدْ تَرَکْنَاهَا آیةً فَهَلْ مِنْ مُدَّکِرٍ(القمر/15)... .

دین و آیین اطلاع رسانی :

سلام علیکم

اول دهه ی فاطمیه ی اولو که در آستانه ی آن هستیم پیشاپیش تسلیت میگم با سلام درودی بر خانم فاطمه ی زهرا که درود خدا براو و پدر و همسر و فرزندانشان ، بعد هم جونم براتون بگه بازم کما فی السابق ، مثلا از طریق رادیوی خونمون که صبح امروز رو موج رایوجوان بود ، مطلع شدیم که تا آخر امسال که یه هفته ای مونده به سال نو ، نقشه راه اقتصاد مقاومتی رو خواهیم داشت .

البته اگه مثلا رادیو داشته باشیم ! یا مانند اونو که وسیله ی اطلاع رسانی باشه ! و ... 

نقشه ی راه : پیش فرضها

اللهم صل علی محمد و ال محمد  

خب صرف نظر از پیش فرضی که گفته شد ، یعنی مثل رادیو داشتن ما ، که در بحث قبل از این بحثی که داریم از استاد حسن رحیم پور ازغدی پرسشی در این زمینه داشتیم ، چراکه در فرمایشاتشان اثبات پیش فرضها را داشتن ، و صرف نظر از سرآغاز اطلاع رسانی رادیو جوان که از کجا سرریز شده ؟ پیش فرضی هم داشتیم بنام گوش که زمین بارش خبری بود که رادیو جوان بر آن بارید و فرضم این باشه که همه مثل مثلا رادیو مثل گوش هم برای مطلع شدن از مراحل اقتصاد مقاومتی داشته باشن که در مرحله نقشه ی راه است هنوز ، وان شاءالله خدا بخواهد تا سال نو آنرا خواهند داشت ! 

تازه مثلا شما خانواده ی منم دلتون بخواد گوش بدین بحرف من ! همون که قبلا گفته شد به قول یکی از شاگردان آقا صادق ال محمد علیه السلام ، که حواس مختلف پنجگانه ی ما که نه ! بلکه مثلا همین حس شنوایی گوشی که گفتیم نیز ، پس از پیش فرض حس ، پیش فرض دل یا قلب را هم دارد که دل بخواد حسی داشته باشه !

و همینجا بود که در مباحث امسال تا بحث فعلی گفتیم راهمون با راه علما و داننشمندان از هم جدا میشه ! چراکه گفتیم اونا مثلا میگن بعد حس وهم و توهم داریم ! که مثلا مطلع شدیم از اقتصاد مقاومتی که در مرحله ی نقشه ی راهه هنوز و خدا بخواد تا سال نو اونو خواهیم داشت ! 

خلاصه این شد که علاوه بر داشتن مثلا رادیو برای مطلع شدن ، و عضوحسی ، دلمون بخواد به مثلا رادیو جوانم گوش بدیم ، بعد اینکه راهمون با اونی که به مثلا ماهواره و رادیوهای خارجی گوش میده برای مطلع شدن جدا شده باشه ، و ادامه راه و بقیه ی نقشه ی راهمون بمونه برای فرصتی دیگه ان شاءالله 


  

دین و آیین علم و دانش : 


سلام علیکم

دیروز بعد از ظهر که از سر کار برگشتیم یک دل سیر اخبارو دیدم ، آخه مادر و دختر خونه رفته بودن شهر خودمون و دیدن مادر بزرگ خونواده ، که ای کاش سری هم به گلزار شهدا زده بودن ! آخه خیلی وقته نرفتیم سر خاک پاره ی تنمون ! امسالم که فکر نمی کنم کما فی السابق ساعت تحویلو اونجا باشیم !  

 

دین و آیین اطلاع رسانی :

 

بله داشتم می گفتم اهل بیت خونه نبودن که رادیو تلویزیونو اشغال کنن ، آخه پسر خونه هم که از سر کار اومدیم طبق معمول شال و کلا کرد و رفت باشگاه و من موندم رادیو تلویزیون که کدومشو روشن کنم ؟! خیلی دلم برا رادیو معارف تنگ شده بود ولی وقت خبر بود و گفتم اخبار تلویزیونو ببینم بعد . 

ماشالله از اون اخبارای طولانی بود ، که بیشترشم چکیده ی فرمایشات مقام معظم رهبریه و ... ، که بستگی هم داره به دست اندرکار اخبار 

ایشان داشتن برای مثل همین دست اندرکارا ، البته برای اقتصاد مقاومتی مطالبی را می فرمودن ، ولی چیزی که دستگیرمون می شد همون برگزیده ی مطالب بود ، البته به ندرت با صدای اصلی هم یه چیزایی می رسید ، منجمله اطلاع رسانی ... 

 

اطلاع رسانی : 

 

الان که وارد اینجا شدم ، در صفحه ی اول پارسی بلاگو میگم ، طبق معمول یه نگاهی که انداختم ، نه تنها در تازه نوشته ها ، بلکه در برگزیده هاشم مطلبی که در این رابطه باشه به چشمم نخورد که در نوشته از اون بی بهره نمونم ، خب برای اینکه بروز باشه آخرین اطلاعات می تونه کمک حال باشه . 

خب شاید مثل خونواده ی خونه ی ما بقیه هم مشغول کار خودشونن و دست اندرکارای اقتصاد مقاومتی و منجمله اطلاع رسانیشونم مشغول کار خودشون ! 

وفرقیم نمی کنه که اطلاع رسانی مثل سابق نباشه و عصر عصر اطلاعات  و فناوریش باشه ، مثل همین اینترنتی که میشه براحتی رفت و از آخرین اخبار اقتصادمقاومتی مطلع شد که کجای کاره ؟ چراکه به مصداق اون حرفی که میگن ... بینداز صاحبش برمی داره ، در این رابطه هم کافیه چیزی رو انداخت تو اینترنت و صاحبش برداره ! 

البته اگه مثل مشتریان مثلا اخبار رادیو تلویزیون ، یا روزنامه ویا دیگر ابزار اطلاع رسانی مثل همین اینترنت باشه هم ! یعنی در ثانی ! چراکه اولش اون بود که : ... صاحبش برداره . 

یعنی یکی از همون مواردی که در سخنرانی برای صابکارای اقتصادمقاومتی آمده بود ! 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَالسَّمَاءِ وَالطَّارِقِ(الطارق/1)... وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الرَّجْعِ(الطارق/11) وَالْأَرْضِ ذَاتِ الصَّدْعِ(الطارق/12)...فَمَهِّلِ الْکَافِرِینَ أَمْهِلْهُمْ رُوَیدًا(الطارق/17) . 


که مثلا خبر گو هم نگفت اون دست اندرکارای اقتصادمقاومتی سر و تهشون چی بود ؟! بله یه سر داشت ، و تهش که جاری بشه تو حتی نهادهای مدنی غربی ما ! نه نهادهای مقاومتی ! ما ، و همچنین اطلاع رسانی ما !؟ چه عهد بوق و چه در این عصر ، در خبر نیفتاد که صاحبش برداره !

بله تلویزیون یه جمعی رو نشون می داد مثل جماعت مسجد محل که امام جماعت محل بهشون اطلاعی رسانی روزانه ، اونم در پنج نوبت میکنه ، صف اولم داشت و بیشترشونم به چشم آشنا می اومدن ، ولی ... 

 

 


  

فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ(البلد/11)...

سلام علیکم و عرض تبریک ، بمناسبت امروز ، روز جمعه ، روز پایانی هفته ی ما .

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ... (البلد/4) : قسمت پایانی :

در این فرصت خدادادی می خواهم نکته ای را که در قسمت قبلی به آن اشاره کردم پایان بخش باشم ، البته بازم طبق معمول به اشاره ، ولی تا جایی که امکان دارم ناتمام نماند ان شاءالله تعالی .

قبل از یادآوری آن نکته ، که در نوشته ی قبلی گذشت ، اینو عرض کرده باشم ، هرچند که قبلا به آن اشاره کرده ام و کافی باشد برایتان ، ولی آیا پدر بی پدری هم داریم !؟ حالا در هر زمینه ای که وارد آن بشویم و توصیه پذیرم داشته باشه ؟

و مسئله ساز تر اینکه مثلا جانشین استاد شهید ، در منبری که همین هفته در تلویزیون ، شبکه ی قرآن ، رفته بودن فرمودن ، بله نه تنها چنین پدری داریم ، بلکه اینا از پدرشان : " آمریکا هم بدترن " ، چرایش هم اینکه : " آمریکا بدون اینا که کاری نمی تونه بکنه " . 

در حالیکه مثلا جناب آقای راسل که گفتیم با پارادوگس یا تناقض نمایی که پیش کشیده ، آیا خدای نخواسته خواسته والدین خود را زیر سوال ببرد ؟ ایشان که نه ، هر بنی آدمی ، نه تنها جایی را که در آنجا چشم بدنیا گشوده ، بلکه مادر و پدرش هم برایش قابل درک و دریافت است ، ایشان حتی علم و دانش هسته ، نام دیگر موضوع بحث ما ، یعنی علم ودانش دین ، را زیر سئوال نبرده اند ، بلکه بجای تعبد در مقابل هسته ی اولیه کار علمی خود ، یعنی مجموعه ی جامع ، بنام مجموعه ی تهی مثلا علم ودانش خود را خواسته اند که آغاز کنند ، مثلا دانش ریاضی ، فیزیک وووی خود را .

ایشان هم خواسته اند تعبدی در مقابل خدا نداشته باشن در مثلا علم ودانش هسته ای خود ، خب اینکه فقط حرف ایشان نیست ! که در علوم و دانشی مثل ریاضی نیازی به عبودیت و بندگی نداریم ! 

بله او بنام پدررا یا بنام خدا را در علم و دانش ، مثل پدر علم و دانش یا خدای علم و دانش ، را زیر سئوال برده ، از کتاب "چرا مسیحی نیستم ؟" او هم پیداست ، که چنین پدر و خدایی را قبول ندارد ، نه اینکه بی پدری را قبول دارد ! و این را توصیه کرده باشد به فرزندان علمی خودش ! و یکی هم بلند نشده باشد که : آقا اجازه ؟ من نه تنها پدر دارم ، بلکه شما چی استاد راسل ؟! در هذا بلد ؟ در این کلاس درستان ؟ یا بقول شبکه ی قرآن : هذا منبر ؟ یا بقول استاد حسن رحیم پور ازغدی در فرمایشاتی که داشتند و نقلی از آن را در قسمت قبلی داشتیم ؟ هذا کرسی آزاد اندیشی ؟

و آزاد از استاد ، پدر علمی ؟ مگر اینکه من بنده ای ، شاگردی از شاگردان شما نباشم استاد !؟ در این کلاس ، پای منبر ، کرسی ووو ، لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/1) وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/2) وَوَالِدٍ وَمَا وَلَدَ(البلد/3) 

مگر اینکه خدا دوتاچشمم به منم نداده باشه که اینا رو درک و دریافت کنم و ببینم با دو لب مبارکتون چی می فرمایین !؟ برای فرزندان ، شاگرداتون استاد ، پدر !؟

خسته نباشین ! زحمت کشیدن و وقت گذاشتین برامون استاد ! پدر !

پدر علمی ، علی الخصوص علم و دانش اقتصاد !

یه بار در این وبلاگ براتون گفتم و ثبت شده که خدا رحمت کنه ، یکی از امام جمعه های شهر قمو میگم ، که در خطبه ی نماز جمعه فرمود : اقتصاد مملکت ربطی به روحانیت نداره !

در حالیکه علم و دانش اقتصاد از گذرگاه علم و دانش می گذره ، مثل علم ودانش سیاست ، که جدای از دین نیست ! و روحانیت یا پدر دینی که مثل من پدر شماست که اگه چند روز دیگه برادر کوچکترتون بخواد برگرده سرخدمت نظام وظیفه ی اجباریش ، خب خرج برگشتش به من مربوطه ! 

ببخشین ، وارد وقت نماز ظهر امروز به افق خودمون شده بودیم و رفتیم ...

روزی که بعبارتی پدر ایام هفته ی ماست ، در جایی دیدم که آمده بود : حضرت سید المرسلین صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند : اف لکل مسلم لا یجعل فی کل جمعة یوما لیتفقه فیه امر دینه و یسأل عن دینه  
اف بر آن مسلمانی که در هر هفته یک روز را اختصاص نمی‌دهد برای فهم عمیق پرسش از دینش.

حالا کاری نداریم به ترجمه و برگردانش ، ولی جمعه روزیه که در نمازش جماعت خانواده هایی مثل خانواده ی خانه ی ما ، حتی آزادی بهترین عمل و کارشونو در ایام هفته از امام جمعه یا پدر روحانیشون می گیرن ، چه رسه به عمل و کار اقتصادیشون ، مثل همین خرج برگشتی که گفتم ، که گویا ربطی به پدر روحانی ما نداره !؟ بلکه به پدرنظامی هم مربوط نیست !؟ چراکه دانش نظامی رو هم بقول جانشین استاد شهید میشه در مراکز آموزش نظامی فراگرفت و تعبدی هم درکار نیست !

در حالیکه علم و دانشه و بی پدر هم نیست این علم و دانش ، حالا بنیانگذارش همون رضا شاهییه که قطار تهران تبریزو ساخت و بعد از میانه ، مثل جاده ی ماشین رو ، به طرف بستان آباد و تبریز نمیره ، بلکه میره مراغه و تبریز !؟ گفتیم که هدفمنده مثل یارانه ها مثلا .

 

و هدفشو کی میگه ؟ خب پدر علم ودانشش ، همونطور که هدف اینو کی میگه ؟ که بمونه برای بحث بعدی انشاءالله ، حالا چه با عنوان علم و دانش دین 4 ، و چه بعنوان دین علم و دانش ! بعبارت دیگه پدر علم و دانش ، هدفمند کننده ی علم و دانش ، والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته ، پدر .

ثُمَّ کَانَ مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ وَتَوَاصَوْا بِالْمَرْحَمَةِ(البلد/17)... 


  

سلام علیکم

عزیزانم ، ضمن اینکه امیدوارم هفته ی خوبی را پشت گذاشته باشید و بهترش را پیش رو داشته باشید ، جونم براتون بگه که هفته ی گذاشته با تمام سختی و پر کاریش بهتر از هفته ی قبل بود ، یکیش همین که برادر بزرگتون مرخصیشو اومد پیشمون کار کرد و یه پولی درآورد و بی نیاز نه تنها از من پدرش شد این دم عیدی ، بلکه بی نیاز از پدر اقتصادیش هم شد ! والد ماولد اقتصادیو عرض می کنم .

توصیه ام به برادر کوچکترتونم که امروز اومد مرخصی اینه که هرچند زن و بچه نداره ولی بیاد چند روزی پیشمون کار کنه و لازم نشه برای رفتن به سرخدمتش از من پول بگیره ، بلکه بی نیاز از پدرش در پادگانم بشه ! البته از باب اقتصادی ، حالا که مثل یتیم سیاسی که آقا امام حسن ثانی علیه السلام ، پدر بزرگوار پدر دینی ما در عصر حاضر ، که عصر غیبت است و جانشینش ولی فقیه است ، فرمودن پدر اقتصادی نداره !

چراکه پدر علمی ، منجمله پدر علم و دانش اقتصاد نداره ، یا اگه داره بقول برادر حسن رحیم پور ازغدی ، که هفته ی گذشته تو تلویزیون برای دانشگاهیان دانشگاه امام صادق می گفت ، پدر علمی مثلا علوم انسانی دانشگاهشان غربیه ، اونم با "پیش فرض" یا حرفهایی که ثابت نشده !

حالا کدوم حرف ثابت شده داریم !؟ حالا در کجا ؟ ... بهذا البد !؟ ...حل بهذا البد !؟ ش بمونه ! و بشرح ایضا والد و ماولد!؟ ش ! که از پدرعلمی سخن رانده اند ! ولی بقول سرمقاله های دهه ی هفتادشان در روزنامه ی کیهان : "با کدوم منطق ؟" !؟ همون که در آغاز آشنایی با علوم اسلامی استاد شهید آمده ؟! "پیش فرض" فلسفه ، فقه ودیگر علوم اسلامی ؟!

علوم و دانشهایی که بقول استاد شهید پدرانش دو کار می کنند ؟ و ابواب مطنقشانم بسان این دوکاره ؟! ولی وقتی بقول مثلا جانشین استاد شهید میرن سراغ علم دانش مثلا ریاضی تعبدی ندارن ؟ حتی به ابواب منطقشان ؟! ووو ؟ که بمونه ...

چراکه بقول استاد شهید فاقد محل ثبتیم ! حالا ثبتی حرفهای اونور آبی باشه و چه اینور آبی ، چه اون بلد و چه این بلد ، و چه انوریا و چه اینوریا ، و چه

چراکه "پیش فرض" تر از بقول ایشان منطق تجربی اونوریا و منطق عقلی ! ایشون ، محل ثبت فرمایشات ایشونه ، بشرح ایضا ثبت کنده ش و ...      ...     

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ...

آنچه گذشت : 

خب برادر حسن رحیم پور ازغدی رو هم بسان استاد شهید بخودشان وامی گذاریم تا محل ثبت فرمایشلتشونو برامون بفرماین و میریم سر بحثی که در رابطه با فرمایش جانشین استاد شهید داشتیم ، هرچند ایشونم نفرمودن عبودیت و بندگی در کجا و بشرح ایضا عابد و بنده رو و ...

فقط فرمودن در علوم و دانشهایی بسان ریاضی محلش دانشگاهه مثلا ، و استاد و دانشجوی آنجاها هم پدر و فرزندانی هستند بی نیاز از عبودیت و بندگی !؟ در حالیکه بعنوان مثال گفتیم که استاد حسن رحیم پور ازغدی می فرمایند در آنجا ها هم دربست باید پذیرفت "پیش فرض" های پدران یا اساتید علوم و دانشها را و بی طوق بندگی نیست ! اونم علوم نقلی ! یعنی یه چیزی بسان آنچه ایشون و بشرح ایضا جانشین استاد شهید برامون نقل فرمودن ! 

البته اگر بسان ایشان فاقد جایی برای ثبت فرمایشاتشون نداشته باشیم !؟ و قانون ثبت و بایگانیش هم بفرموده ، یعنی "پیش فرض" نباشه !؟ وگرنه ما هم بسان ایشان انسان ! حالا از آغاز ؟ یا بعد انسی با ایشان ؟ بماند ! که نظر استاد شهید را در این زمینه گفته ایم که ایشان انسان را فاقد حافظه و بقول ایشان ذهن می دانن و دستگاه اداراکی و ذهن و حافظه ووو ، به مرور می سازد و دارد ، چراکه در آغاز فاقد آنست ، فقط ناگفته نمونه که این ذهن سازی با ساختنی که ما داریم ! هرچقدرم همسان باشد چون نقطه ی آغازش و بعبارت دیگر نقطه ی ب بسم الله ش با هم فرق دارد هیچ همسانی با هم ندارد ! 

فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ(البلد/11)... 


  

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ(البلد/4) 3 :

با سلام مجدد در این فرصتی که بحمد الله دست داد .

آنچه گذشت :  

لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/1) وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/2) وَوَالِدٍ وَمَا وَلَدَ(البلد/3)

اول روز جمعه را که وارد آن شده ایم تبریک بگم بعد بریم سر بحثی که داریم .

از وقتی که ازخواب بیدار شدم و قرارداد با خدا بستم ، با رب العالمین ، نه تنها در حوزه ی علمیه ی جانشین استاد شهید ، بلکه در بقول ایشان دانشگاه ، و برای دانش ریاضی ایشان هم ایاک نعبد و ... ، تا الان فرصت نشد که برای ثبت و ظبط در اینجا دست بکار بشم و خدارو شکر که فرصت داد تا دست به قلم بشم و بنویسم ، البته بعد اقربسم ... ، که اختصاص به حوزه ی علمیه ی ایشانم نداره ، و بقول استاد جوادی آملی ، مفسر بنام قرآن : بشرح ایضا ایشان هم در این حوزه ، و بشرح ایضا هم طالبان علم و جویندگان ایشانم ، اقرا وربک الاکرم، علم ... ، را که علم الانسان مالم یعلم ، که بحثش مانده بود .

آخه هرچند بقول آقا امام حسن ثانی علیه السلام ، پدر بزرگوار آقا امام عصرمان ، که روزتولدشونو در آغاز این بحث در یکی دوجمعه ی قبل ، بفرموده ی مادر جشن گرفتیم با شیرینی ، وقتی فرمود پول بدم شیرینی بگیریم و منم که جز چشم حرف دیگری نداشتم ، در حالیکه به علم و دانش رویت ماه در جمهوری اسلامی ایران فرداش یعنی شنبه روز تولدشون بود ، و ایشون می فرمایند : بدترین یتیمی یتیمی سیاسیه ، ولی والد وما ولد علمی هم داریم .

بااجازه میرم و برمی گردم ان شاءالله تعالی 

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ(البلد/4) پایانی :

درستکه بهنگام نماز جمعه هم میریم پای قرارداد ، ولی خدا که مثل اون بنده خدا یه طرفه قرار دادو لغو نمیکنه ! و قراردادمون تا بانگ اذان ظهر برقراره .

و آنچه می گذرد :

لَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/1) وَأَنْتَ حِلٌّ بِهَذَا الْبَلَدِ(البلد/2) وَوَالِدٍ وَمَا وَلَدَ(البلد/3)

الانم که دارم بحول و قوه اش می نوسیم نیز همونطوره و اختصاص به خانه ما و مثلا حوزه ی علمیه ی ایشونم نداره ، بشرح ایضا ما و ایشون ، و بشرح ایضانم شما بچه های گل مقاومم و طلاب و دانشجویان و دانش آموزان ایشونم .  

بله آنچه نازل شده چهارده واندی قرن پیش بوده ، ولی پیروان آقا امام ششم علیه السلام به چی استناد می کنن ؟ به شب قدری که همین امسالم داشتیم و الانم تحت اون بحساب میاد تا شب قدر ماه مبارکی که ان شاءالله پیش رو داریم ، مثل مابین نماز صبح و ظهرمون ان شاءالله تعالی ، حالا چه اینکه در خانه بپا شود ، و چه در مسجد محل سکونتمون ان شاءالله ، و چه در مسجد جامع شهر و دیارمون ایران ، وچه در خانه ی خدا که علم و دانش جغرافیای آن را مثلا آقا امام هفتم علیه السلام دارند ، که در پاسخ پرسش هارون الرشید خلیفه ی عباسی گفته ام که چه پاسخی داده اند ، اندازه ی باغچه ی خانم فاطمه که درود خدا براو و پدرش ، و همسرش و فرندانش ... ، را عرض می کنم .

بازم اجازه بفرمایید بروم ، ان شاءالله برمی گردم   

أَیحْسَبُ أَنْ لَنْ یقْدِرَ عَلَیهِ أَحَدٌ؟(البلد/5) یقُولُ أَهْلَکْتُ مَالًا لُبَدًا؟(البلد/6) أَیحْسَبُ أَنْ لَمْ یرَهُ أَحَدٌ؟(البلد/7)

بقول درسهایی از قرآن آقای قرائتی از شبکه ی یک تلویزیون : حالا ...

حالا بقول علما و دانشمندان یا مهندسان رادیوجوانم :

و آنچه خواهد گذشت :

حالا ما کاری با مثلا دانشگاه مورد نظر جانشین استاد شهید کاری نداریم که در آن مانند آقای راسل نه تنها بعنوان یک دانشمند و ریاضی دان به مثلا دانش آموزان سال اول دبیرستانی در کتاب منطق ریاضی معرفی می شود ، بلکه ایشان معرف مثلا جبر گزاره های ژرژ بول هم می شود !

ما در مباحث ماه مبارک گفتیم که گیریم بقول ایشون خدا نداریم ، به تعبیر ایشون مجموعه ی جامع نداریم و برای اینکه آب در هاون نکوبن ، قبول که مجموعه تهی را بندگی کنیم ! حالا در حافظه و با جغرافیای شرق و غربش !؟ یا در بلدی مثل همون مجموعه ی تهی که شربتش را سرکشیدیم ، که بقول استاد شهید : فاقد آنیم ؟ بماند !

بلکه با آنچه که در حوزه ی علمیه ی ایشان بر طلابشان هم گذشته ، می گذرد و خواهد گذشت کاری نداریم ، بما ربطی نداره مهندسی علمی بلد علمی ایشان عزیزانم ، در داستان اصحاب فیل از قول جد پیامبر گفتیم که ما هنر کنیم کلاه خودمان را نگه داریم که باد نبرد و نگن : کلات کو ؟

سرمایه ی کار علمی :

ولی برایمان مسئله است !؟ سرمایه گذاری ایشان بعنوان مثال ، جانشین استاد شهید را عرض می کنم ، برای کاری علمی هم ، حالا برای بندگی و عبودیت که فبهاالمراد !

أَلَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَینَینِ؟(البلد/8)

آیا مثل ما چشم ، گوش و دیگر اعضای حسی خود را در این کار سرمایه گذاری فرموده اند ؟ یا مثل اون بنده خدایند که با سرمایه ای که دارن می تونن یه طرفه قرار دادو لغو کنند و ... ، تازه وقتی پرسیدیم چرا : شمس ؟ در حالیکه اسم شما آقای ... است ، گفتن : با قرآن مشورت کردم و شمس آمد و گذاشتم روی مجموعه ی ساخت و سازهایم !

وَلِسَانًا وَشَفَتَینِ؟(البلد/9)

در پاسخگویی به پرسش ؟

حالا ، وَهَدَینَاهُ النَّجْدَینِ؟(البلد/10) بمونه !

تا فرصتی دیگر ان شاءالله فعلا خدا نگهدارتان عزیزینم

---------------------

اصلاح : پسر خونه

نشر : دختر خونه 


  

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ(البلد/4) 2 :

با سلام و عرض تبریک روز جمعه که پیش روداریم خدمت فرزندان گلم

نه تنها دی و بهمن زمستان امسال ، بلکه اولین روز اسفندشم پشت سر گذاشتیم و این برجشم میگذره و ان شاءالله باز بهار میشه ، زمستان زیاد سختی رو نداشتیم ، فقط این برفی که اومد مدتی مارو از کار انداخت ، سال گذشته همین روزا بیکار بودیم و الان اگه خدا بخواد یکی دوهفته ای کار داریم .

البته کار آقای ... رو از دست دادیم ، که کار تمام سال آینده ما هم می تونست باشه ، خب چکار می تونستیم بکنیم در مقابل لغو یک طرفه ی قرار دادی که با ما بسته بود ؟ وقتی بقول جانشین استاد شهید علم و دانش کار ما هم مثل همون دانش ریاضی باشه ؟ که لازمه اش مثلا دانشگاه رفتن باشه ؟ نه مثل علم و دانشی که بقول ایشان آقا امام ششم فرموده باشن ؟

ایشون سرمایه دارن و مقاومت می توانند داشته باشن و ما نیازمند به کار روزانه ی خود و نمیشه که پیگیر شد و برای پیگیری چند روز با بیکاری مقاومت کرد ، تازه مگه علم و دانش محل مراجعه ی ما برای پیگیری مثل همون علم و دانش ریاضی و مثلا دانشگاهی نیست ؟ ما که مثل ایشون نمی تونیم لم بدیم و وکیل بگیریم ، تازه کدوم وکیل ؟ مثلا دانشگاه دیده ؟! که لازم نیست بندگی در آن ؟ 

آیا مثل همون جایی که در اونجا عالم و دانشمندش می تونه مثل جناب راسل باشه ؟ که میگه : چرا دین ندارم ؟ چرا خدا ندارم ؟ چرا ... 

وقتی جانشین استاد شهید بفرمایند : برای علم و دانشی مثل ریاضی که میشه رفت دانشگاه و یاد گرفت و این علوم فرق داره با علم و دانشی که لازمه اش عبودیته ، خب ساختمان سازی و کار ما هم همین میشه دیگه !

مثل همون ساخت راه آهن تهران تبریز که رضا شاه ساخت ! و بقول اون جوون هدفمند بود ، ساخت وساز دانشگاهی هم مثل همونه و فرق داره با ساخت و سازی که لازمه اش عبودیته !

حالا بمونه که ...

آخه میگن یکی رفت پیش خالکوب و گفت یه شیر رو پشم بکش ، خالکوب تا سوزن اولو کوبید ، اون بنده خدا گفت آخ ! بعد پرسید کجای شیرو میکشی ؟ مثلا گفت یالشو ، گفت نمی خواد ، جای دیگشو بکش ، با زدن سوزن بعدی بازم دردش اومد و گفت کجاشه ؟ مثلا گفت کوپالش ، بازه گفت نمی خواد و برو جای دیگش ، با سوزن بعدی بازم این تکرار شد و بعد که معلوم شد سوزن کشیدن مثلا شکم بوده و گفت اینم نمی خواد ، خالکوبه گفت بابا شیر بی یال و کوپالو و اشکم که نداریم !

حالا قضیه ی علم و دانشی که منظور نظره جانشین استاد شهیده نیز شده مثل چنین شیری ! علم و دانشی که مثل ریاضی علوم و دانشهای دیگه نداره چه شکلیه ؟! دیدنیس ! 

البته ما با اینم کار نداریم ، با اون علم و دانشی کار داریم که رنج و زحمتی نداشته باشه ! زحمت بندگی ! عبودیت ! که گویا علوم و دانشهایی چنین داریم !؟ بقول ایشان

حالا توپ این علوم و دانشها را ایشان انداخته اند در زمین مثلا دانشگاه ! یا زمین بازی اختصاص به مثلا دانشگاه ندارد و شامل مثلا حوزه ی ایشان هم می شود ؟ بماند .

چراکه با علم و دانش بی زحمت ایشان کار داریم ! که لازم نباشد برایش زحمت بندگی را بخود داد ! و آیا چنین علم و دانشی داریم ؟

تا فرصتی دیگر ان شاءالله فعلا خدا نگهدار بچه های گل و مقاومم 


  
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :76
کل بازدید : 1297358
کل یاداشته ها : 1749


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ