سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادامه ی موضوع اندیشه در قرآن (3) :

... ، انّه فکّر و قدّر ، فَ ... .

سلام علیکم ، روز بخیر .

امیدوارم شما هم خوب خوابیده باشین ، منکه فقط یه بار نیمه های شب بود که بیدار شدم و بقول امروزیا رفتم :"توالت" ، و هر چند در پاسخ آرنولد (1) به رییس جمهور آمریکا نیومده ، همچنین روزی بدون نگرانی رو هم آغاز کرده باشین .

خب ، ولی منکه نشنیدم ، چرا دیدم ، مثلا تو فیلما ، خصوصا خارجی و علی الخصوص آمریکایی ، که پلیسا وقتی یکی رو دستگیر می کنن میگن : می تونی سکوت کنی ، اگه حرفی بزنی تو دادگاه بر علیه خودت بکار میره .

امروزم که نرفتیم سرکار ، خب برا اینکه هنوز آبپاش ماشینو درست نکردیم و با این بارندگیها جاده خیسه و هی بیایم پایین و مثلا بازم برف بریزیم و برف پاکنو بزنیم ، پلیسو چیکار کنیم !؟ اگه معاینه فنی خواست !؟ پس چی ؟

خب بحثو پیگیر می شم دیگه !؟ البته که ان شاءالله ، اگه بخواد خدا .  

چی ؟

چرا درست نکردیم ؟ آب پاشو ، پس ... .

بگم !؟ همینم که گفتم سکوتو شکستم !؟ پس ... .

حالا :"به تعبیر معروف " جهنم و ضرر ، میگم .

خب فکر کنم یا بیندیشم و بگم ؟

مثلا :"به تعبیر معروف" ی :"فکر کنید و پاسخ دهید" ؟

پس ... .

پس چی !؟

پس فقط اونی نیست که سکوتو شکسته باشه ، که دیشب گفتم ، که بعنوان مثال گفته :

من فکر می کنم ، پس ... .

و فکر می کنم قبلا در اینجا گفته باشم که این اختصاص به قرون وسطی و غرب و اروپا داشته باشه ، و نگفته باششم که مولود چه بوده باشه ! چراکه مولود مثل همون سکوتیه که در اینجا شکسته شده باشه ! همون پرسشی که شده باشه !

و البته که با فکر یا اندیشه !

منکه ندیدم ! در جایی مثلا اون گفته ی :

من فکر می کنم

رو متفکّری یا اندیشمندی با :

من فکر نمی کنم

برده باشه زیر سوال ، پس :

:" فکرنکنید و پاسخ دهید"

حالا به چیش ؟ بمونه ، منتها پیش از روز بخیر گفتن بدنیست بگم که اونی که بعنوان مثال گفت :

من فکر می کنم ، پس هستم .

به چی فکر می کرد ؟

آیا به مثلا بودنش در قرون وسطی و اونم دینیش !؟

یا به متفکّر یا اندیشمند بودنشم !؟

که رفته بود زیر سوال !؟

در اون قرون و اونم دینیش !؟

یا نه !؟ مثل ما !؟ که بحمدالله (2) شب آرومی رو پشت سر گذاشتیم و ... ؟

روز بخیر  

زیرنویس :

1 - که در نوشته ی قبلی گفته شده .

 

2 – لم یشکر المخلوق !؟ فکر کنیم و پاسخ دهیم ؟ 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :227
بازدید دیروز :235
کل بازدید : 1304559
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ