سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در جستجوی نخستین :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، ... .

سلام علیکم .

ساکنین نخستین :

... ، وَیا آدَمُ اسْکُنْ أَنْتَ وَزَوْجُکَ الْجَنَّةَ ... .

ضمن شب بخیر و تبریک بمناسبت امروز ، که روز زن نامیده شده ، میشه گفت روز یکی از ساکنین بهشتم بود که فعلا محل بحث من نیست .

اهل بیت یا خانه ی نخستین :

خب ، محل بحث چیه ؟ محل یعنی چی ؟

آیا بعنوان مثال همون :"فیزیک دان ، ریاضی دان و دانشمند" ی که در بحث قبلی گفته شد ، دنبال نخستین زمانه ؟ مثلا بدنبال نخستین روز ماه فصل ساله ؟ یا در جستجوی نخستین (1) مکان یا محله ؟ و یا همونطور که در بحث قبلی گفته شده :"کلاه" ؟ برفرض .

حالا بمونه که بفرضم توش بقول خودش دعوا ماوا ، جنگ و منگ و از این حرفام نباشه ، و بعنوان مثال بقول آمریکا ، رییس جمهور آمریکا ، در کنار هم بخوبی و خوشی زندگی کرد ! یا بقولی (2) با :"لبخند" بهم دیگه !

یا مفروض چیز دیگه ، یا دیگه هم هست ؟ فقط زمان و مکان یا "کلاه" مثلا نیست (3) ؟

بلکه اهل محل ، یا محلم هست !؟ چه بچّه ی آدم باشن ، و چه زوجش ! در محل ! محل بحث !

حالا زیر سقف آسمون و رو زمین ، یا زیر سقف خونه مثلا ، یه خونه ، یا یه ! کلاه بقول همون : فیزیک دان ، ریاضی دان و ... !

خب ، پیش از شب بخیر گفتم این بحثو امشب مطرح کنم ، در این شب آخر سال ، برا فردا ! و نذارم برا آخر سال پیش از ظهر فردا ، برا سال نو و بعداز ظهر فردا ، شب بخیر دخترم !  

زیرنویس :

1 - جستجوی نخستین با نخستین جستجو فرق داره ، فرقش مثل فرق روز نو با نوروزه ، که در بحث قبلی گفتم ، که علاوه بر اینکه ایندو از ظاهرشونم پیداس ، ولی مانند اینن که بعنوان مثال گفته بشه : "ایّاک نعبد و ... " ، که در نماز گفته میشه ، گفته ی نخستین ما در نماز ، با اینکه گفته بشه :" نعبد ایّاک و ... " که گفته نمیشه در نماز ، گفته نشده که ما بگیم .

چرا ؟ مفسرین در این باره گفته ان که بعنوان مثال می مونه به اینکه به یکی گفته بشه : " تو رو دوست دارم " با " دوست دارم تو رو " ، خب برا اینکه دنبال دوست دارم تو رو ، میشه گفت : و دیگری رو هم ، ولی دنبال تو رو دوست دارم چی ؟ خب بله دارم دیگه ای رو هم میشه گفت .

این توضیحو ، ولو اینکه نیازیم به توضیح نداشت ، برا اینم گفتم که ، خب دنبال مثلا تو رو دوست دارم ، ندارم چی !؟ دشمن چی !؟ ولو با لبخندم !

اینم ناگفته نمونه که برا :"آدم" و "زوج" شم گفته شد ، که آدم و زوجش گفته شده ! که اگه گفته بشه "زوج آدم!" فرق داره !

2 – بعنوان مثال بقول برادر حسن رحیم پور ازغدی ، در سخنرانی به مناسبت روز زن در سال 1394 ، که سیمای جمهوری اسلامی ایران دیروز پخش کرد ، و تو اون حرف از لبخند به دوست و دشمنم بود ، البته که نه به دشمن :"حربی" مثلا ، یا همونطور که گفته شد مثلا اسلحه براشته ، سر جنگ و دعوا داره ووو ، حالا با کی !؟ خب با یکی دیگه از اهل محل سکونت دیگه !

3 – حالا چه بفرض " فیزیک دان ، ریاضی دان و دانشمند " ، و چه عالم یا دانشمند دانش ریاضی ، فیزیک ووو ی دیگه . 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :98
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1304918
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ