سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

فراگیری :

بسم الله الرحمن الرحیم ، ن والقلم و ما یسطرون ، ... .

سلام علیکم .

امروز ، یعنی دیروز بحساب اینکه الان دیگر وارد روز یکشنبه 21 بهمن 1376 شده باشیم و دو ساعت و اندی است که وارد آن شده ایم ، تنهایی به شهر نرفتم ، بلکه عیال هم گفت صبر کن منهم بیایم و دوتایی از خانه راه افتادیم .

رفتنی تو ماشین هریک از ما روی یک صندلی نشستیم ، ولی برگشتنی هردو روی یک صندلی این چیه اتوبوس نشسته بودیم ، البته یک صندلی دو نفره ، مثل خانه که هردو زیر یک سقف هستیم ، پنجاه پنجاه ، یعنی یکی پدر بچه ها و یکی هم به همان میزان مادرشان .

خب نیازی نبود که بازهم بگویم که این بار هم مثل همیشه آخرش به خانه برگشتیم ، از شهر را عرض می کنم .

خب می بینیم که در خانه هم خبری از انقلاب دو دویی یا دیجیتالی نیست ، همان انقلابی را عرض می کنم که در آن گفتگوی ویژه ی خبری این چیه تلویزیون می خواست خبرش را به ما بدهد .

حالا بماند که مخبر خبر دارد که فردا ، 22 بهمن را عرض می کنم ، 29 ساله می شود انقلابش ؟ انقلاب وارداتی ایشان را عرض نمی کنم ، انقلابی را عرض می کنم که گویا قراره از ایران صادر شود به خارج ، که گویا هنوز نیاز به وارد کردن انقلاب است ایران ؟! از خارج را عرض می کنم .

لابد بقول مثلا جناب مصباح یزدی این هم در راستای همان وارد کردن علم و دانش یونان باستانست که فرموده بودند : مسلمانان در سایه تشویقهاى رسول اکرم ص و جانشینان معصومش به فراگیرى انواع علوم پرداختند و مواریث علمى یونان و روم و ایران را به زبان عربى ترجمه کردند و عناصر مفید آنها را جذب و با تحقیقات خودشان تکمیل نمودند و در بسیارى از رشتههاى علوم مانند جبر مثلثات هیات مناظر و مرایا و فیزیک و شیمى به اکتشافات و اختراعاتى نائل گردیدند ؟

یعنی اگر بقول ایشان نگوییم دلیل دیگری ندارد مثل همان که فرموده بودند : علتش سیاسی بوده .

یعنی این همه از پیشرفت در علم و دانش که این روزها مثلا از صدا و سیما در خانه بگوش و چشم می رسد دلیل بقول ایشان سیاسی ندارد ، بلکه در سایه ی همان تشویقها شایدم دستور خدا که اول قرآن عظیم فرموده : اقرا ، یعنی فراگیر بوده باشد ، یا بفرموده ی پیامبر اعظم صل الله علیه واله وسلم که فرموده : طلب العلم فریضة ... .

راستی دنیا نیازی به انقلاب ما ندارد ؟ در علم و دانش را عرض می کنم ؟ و ما به فراگیری از آن نیازمندیم ؟

برای پاسخ گویی چه می کنیم ؟ و چگونه ؟ آیا بروش ایجابی و سلبی یونانی ؟ یا جدید و انقلابیش صفر یک ؟

یا اسلام مثل شکل حکومت در این هم حرفی برای گفتن ندارد ؟!

انا لله وانا الیه راجعون


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :139
کل بازدید : 1304102
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ