سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فضای کار پایانی :

فضای کار انسانی – دینی :

سلام علیکم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، الم‌ ، تَنْزِیلُ الْکِتَابِ لَا رَیبَ فِیهِ مِنْ رَبِّ الْعَالَمِینَ ، ... .

اول امشبو تبریک بگم ، شب تولد خاتم جانشینی خاتم پیامبران ، یعنی خاتم پیامبری حضرت ادریس علیه السلامم که گفتم درس گیرنده و درس دهنده بودن .

فضای کار انسانی :

پس از تبریک امشب که شب تولد آفا امام زمان علیه السلامه ،که این زمانم که زمان غیبت ، غیبت کبری اون حضرته ، زمان امامت ایشونه ، بازم اول بگم که من کاری با فضای کار پایانی دینی ندارم ، که در نوشته قبلیم گفتم با فضای کار انقلابی دینیم کاری ندارم و چراشم گفتم .

پس بحث بحث فضای کار انسانیه ، که بشر چه فضای کاری رو داره ؟ و انقلاب یا رنسانسش برای چه فضای کاریه ؟

و در پایان چه فضای کار عملی رو داره ؟

کدوم کار ؟ این پرسش برای اینه که اگه در انقلاب یا رنسانسش گفته :

من فکر می کنم

خب کار فکر یا اندیشه میشه ، و اگر برای این کار در عمل این بوده که :

مشاهده می کنم

خب کار عملی مشاهده میشه .

و در مشاهده هم بعنوان مثال :

می بینم

خب فضای دیدن فضای کاره ، ولی اگه بازم بعنوان مثال همین :

می بینم

شامل بازبینیم میشه ؟ و اکه میشه بعد از دیدنه ؟ یا پیش از اون ؟ و در هردو صورت در (زمان) میان ایندو فضا فضای کدام یک از ایندوست ؟ بعنوان مثال دید و بازدید ، یا بازدید و دید ؟ و یا بهر تعبیر دیگری که از اون بشه ، مثلا دیدبازدید ، یا بازدید دید ؟ و یا ... ؟

فقط کافیه که در این میان عملی باشه ، که بشه عمل کرد ! در فضای عمل که بشه دید و باز دید .

کی ؟ خب ما دیگه ! من ، تو و اون دیگه ! پس کی ؟ خب ما یعنی چی !؟

ناگفته نمونه اون که غایبه ! می مونه من و تو ، فعلا من و تو کافیه ، و برای منم کافیه که برای تو عملی باشه ، خب برا اینکه منم مثل تو چشم دارم برا دیدن ، و بازبینشم می تونم بکنم مثل تو ، البته بعد من و تو این وسط ! یعنی همون ما ! فعلا ، در غیاب او .

اونکه میان ما غایبه ، حالا چه میان من و تو ، یا تو و من ، ولی نه حتی :"من – تو " !؟ چه رسه به :"تو – من " که هیچ ربط و ارتباطی باهم نداشته باشیم ، و مثل دو انسانم انسی با هم نداشته باشیم ، حتی در فضای دیدمون ، چه رسه با یادکردی از هم .

... ، فَذُوقُوا بِمَا نَسِیتُمْ لِقَاءَ یوْمِکُمْ هَذَا إِنَّا نَسِینَاکُمْ وَذُوقُوا عَذَابَ الْخُلْدِ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ، ... .  

باشد که یادی کنیم برای دیدنی دوباره ان شاءالله . 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :77
بازدید دیروز :322
کل بازدید : 1300213
کل یاداشته ها : 1753


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ