سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کِتابِ ... :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، المص ، (الف) ... .

سلام علیکم .

ضمن روز بخیر ، که امیدوارم روز خوبی رو پشت سر گذاشته باشین و روز بهتری رو هم پیش رو داشته باشین ، که یه روزی مثل امروزه ، که مانند دیروزه ! که بهش گفته میشه :

فردا

موضوع بحث امروزم همینه !

حالا شما اسمشو هرچی می خواین بذارین بذارین ! مثلا بنام :"فردا" ، یا :"امروز" و حتی :"دیروز"! م !

خب چی شد !؟ بنا براین شد که یه :"اسم" یا :"نام" داره ! نزد شما هم !

خب ما به مثلا :"آدم آهنی"م نمی تونیم یه چیزی بدیم که :"بی نام" باشه ! اگه اسمیم براش نذاریم ، خودش نامگذاری می کنه ! ولو مثلا بنام :

مبهم !

خب ! امروز گوشیم زنگ زد !

پیامک نبود !

خب ! چی بود !؟

تماس بود ! و :"گفتم" : بله .

خودشو معرفی کرد و :"درخواست" داشت ! پرسید : آقای ... !؟

بازم "گفتم" : بله .

بازم پرسید :"درخواست" شما چیه !؟!

گفتم : کدوم درخواست !؟! 

حالا اون تعجب ! کرد ! و داشت می گفت که گفتم ، گفتین از کجا تماس گرفتین !؟ و با اینکه بازم خودشو معرفی کرد ! ولی گفتم باز :

بله ! ولی کدومش !؟

حالا داستان چی بود ؟ یه نوشته ای من فرستاده بودم و داشت با استناد به اون می پرسید ! حالا چرا !؟ برا اینکه بقول ایشون :"درخواست"م در اون نوشته :

ابهام

داشت ! حالا جفتش !؟ یا یکیش !؟ برا همین پرسیدم :"کدومش!؟" .

حالا بمونه که گفت : نوشته ی شما مبهمه و در پاسخ پرسشم باز مبهم جواب میدین ، یه کلمه بگین :"اعتراض" ؟ دارین و ( اگر آری) به چی !؟

خب ! این مختصر و مفید فرمایش ایشون بود ، و گفتم دوتا مطلب در نوشته ی من اومده ، یکیش :"تشکر" از یکی ! و یکیم :"به تعبیر معروف" منتظر تشکر و قدردانیه ! که مدتیه منتظرش هستم ! که ازش قدر دانیم بکنم ! ولی ...

خب اینم مختصری بود که گفتم و :"مفید"م افتاد ! آخه گفت :

پس درخواست شما :"تسریع" در ... هست !؟

خب ! گفتم : بله !

خب چی می گفتم !؟ همینقدشم غنیمت بود ! و خداحافظی بعمل اومد .

منتظر "تسریع" ان شاءالله ، حالا فردا هم نه ! پس فردا و پس اون فردا هم نه ! یه روزیم که ... ، باز جای شکرش باقیه ، که شکرشو بجا بیارم . روز بخیر .

چی !؟

مگه گفتم هر زنگی که زده بشه رو میگم !؟

بعلاوه درخواست زنگ دومی رو که دادم به ته تغاری جواب بده ! خب بعد بازم بله (پ) گفت :

مُحسِندی

یعنی محسنه !؟ خب ! گفتم : گوشی

و دادمش به اون که به درخواستش رسیدگی کنه .

چی !؟

خب بله : سریع .

خب اونم که :"ارجاع" نداد به من ! که بگم : بله !

حالا چی گفت !؟ و چراشم !؟ بمونه !

آخه مثل قبلی نه تنها شماره (ت) بود ! بلکه :

خب بقول پیامبر صل الله علیه و اله و سلّم : مومن دوبار که از یه سوراخ گزیده نمیشه !

خب یادش بود که یکی مثل همین درخواستو به زبون آورد ! ولی وقتی اومد با :"قوه ی قضاییه" ی :"این ج.ا" اومد و ...

دیگه !؟

خب روز بخیر .

--------------------------------------

زیرنویس :

الف :

... ، کِتَابٌ (ب) ... .

ب :

یادآور :

... ، کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیکَ مُبَارَکٌ لِیدَّبَّرُوا آیاتِهِ وَلِیتَذَکَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ ، ... . (سوره ی صاد)

... ، قَدْ عَلِمْنَا مَا تَنْقُصُ الْأَرْضُ مِنْهُمْ وَعِنْدَنَا کِتَابٌ حَفِیظٌ ، ... . (سوره ی قاف)

و :

... ، أَمْ لَکُمْ کِتَابٌ فِیهِ تَدْرُسُونَ ؟ ... . (سوره ی نون)

پ :

مراجعه شود به زیرنویس ت .

ت :

حالا :"صفر" نهصد و ... در :"صدر" ش ! بمونه ! چراکه شاید مثلا گفته بشه :"شماره ی کد ملی" اولش مثلا :"3" هستش که ! و گفته هم نشه : صفر نیست !

که بره مثلا :"زیر تیغ" : خب چنده !؟

در حالیکه : خب مگه "3" پیش شماره :"به تعبیر معروف" نداره !؟ 1 و 2 هم !؟

و ... !؟ بگذریم .

وصرف نظر از اینم که چرا نگم :

علیکم السلام .

و بگم : بله !؟

خب شماره رو که یادم نمی اومد ، نامگذاریشم که نکرده بودم بگم :

سلام علیکم .

ولو اینکه بعنوان مثال :"مامور" م باشه و "به تعبیر معروف" : معذور !

و کاریم به پیامد انجام ماموریّتش نداشته باشه !

اصلا از کجا که :"آدم" که نه ، که بقول حضرت امام (ره) : محاله !

حالا :"انسان" م نه ! حتی :"بشر" م نباشه !

چی !؟

یادت مرا فراموش !؟

خب بله حق داری ! :"بشر آهنی" که گفته نشده !

چی !؟

تازه :"انسان آهنی" م گفته نشده !

بلکه :"محال" ش گفته شده !

چی !؟

خب بله ! ولی :

چو صد آمد !

نه اینکه : چون نود آمدم !

حالا بمونه که :"نصف" بیشتره !؟ بحساب !؟ یا حتی : 3 !؟

چه رسه به حتی : 9 ، بحساب !

تو :"نیمی" از چیزی رو به من بده ! نیم دیگرش با من !

ولو اینکه سهم منم ازش قد نُه و نود و نهمشم نباشه !

چه رسه به مثلا پنجاه پنجاه و نه مثل :"من و تو" ی مثلا انگلیسیشم ! ها ! و حتی :" تو و من" شم ! مثل

:"کلاه" (کتاب ! تئوری طبیعی مجموعه ها ) ی که سر ما :"دو" تا گذاشته باشه ! حتی برا "صدر" نشینی ! م ! حالا بمونه آمریکاییش با :"بیم و امید" ش !

:"... ی منِ ..." ! بذار :"شفاف" بگم ! ان شاءالله بوقتشم میگم که :

من به آمریکاشم کافرم ! نه اینکه مومن نیستم ! و :

یادم تو را فراموش ! من آدمم تو ... !

دیگه !؟ مثلا :"قدرتمند"تر از آمریکا هم گفته شده !؟

چی !؟

اسمش !؟ خب بذار : فردا !

آهان ! وقتی رسیدم به : آیة الکرسی !

حفظی که !؟ یادت باشه تا :"فردا" !  

... أُنْزِلَ إِلَیکَ فَلَا یکُنْ فِی صَدْرِکَ حَرَجٌ مِنْهُ لِتُنْذِرَ بِهِ وَذِکْرَى لِلْمُؤْمِنِینَ ، ... . 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :53
بازدید دیروز :76
کل بازدید : 1297398
کل یاداشته ها : 1749


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ