سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کربلای جبهه ... : 

السلام علیک یا ... ، یا خلیفة الرّحمن ! ، یا ... .

... ، سَلَامٌ قَوْلًا مِنْ رَبٍّ رَحِیمٍ ، ... .

سلام علیکم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، تَبَارَکَ الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِیکُونَ لِلْعَالَمِینَ نَذِیرًا ، ... ، وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا ، ... ، أُولَئِکَ یجْزَوْنَ الْغُرْفَةَ بِمَا صَبَرُوا وَیلَقَّوْنَ فِیهَا تَحِیةً وَسَلَامًا ، ... .

اشاره :

از آقا امیرالمومنین علیه السلام "عقل" یا بقول خودمون :"خرد" (الف) رو که پرسیده باشن چی !؟

و چی گفته !؟

دیروز بحثی داشتیم تو وبلاگی ! ازش پرسیدم این :"عشق" که گفتی :

یعنی چی !؟

رفت برام از :"سهراب سپهری" تعریف آورد !

اینو برا این گفتم که اگه مثل منم میرفت از :"آقا" تعریف میاوردم ، باز بقول "آقا" :

مسموع (ت)

بود ! خب منکه نگفته بودم حتی آقا چه تعریفی از "عشق" داره ! چه رسه به به تعریفی که با تعریف :"آقا" دیگه زمان تعریف اون بسر اومده !

بحث امروزم اینه .

بحث :

روز اول هفته :

خب اول تبریک بگم امروز رو ! مثل دیروز ، دیروزی که داشتیم ! داریمم ! خواهیمم داشت ! مثل :

فردا

فردای دیروز دیگه ! یعنی امروز دیگه .

بحث دیروز چی بود !؟ بعنوان مثال گفتم که کار در خواندن سوره ی :"یس" (ج) رسید به جاییکه که دیگه نیگا به قرآن نمی کردم ، خب ! به چی نیگا می کردم !؟ بمونه !

چراشم گفتم ، برا اینکه حفظ شده بودم ، سوره ی :"یس" رو میگم .

خب ! بحث امروز چیه !؟ آیا روزه !؟ که محفوظه !؟ خواهدم بود انشاءالله !؟ حالا فراموششم ان شاءالله !؟ بمونه ! آخه شاید گفته بشه ربطی نداره ! به مثلا :"الزایمر" گرفتن یا نگرفتنمه ! ولی مگه من "الزایمر" گرفتم !؟ مثلا !

خودمو به عنوان مثال گفتم ، برا اینکه بعدش ! بعد اینکه خونم از خونه ی پدری جدا شد و دیگه اون برنامه رو صبحای جمعه نداشتم ! هنوزم ندارم ! الان دیگه حفظ نیستم ! البته نه اینکه هیچی حفظ نباشم ! یا بقولی :

هیچی

شو حفظ ! باشم ! بلکه بعنوان مثال :

... إِمَامٍ مُبِینٍ ، ... .

شم یادم نمیاد !؟

... فِی ... ، ... .

ش !؟

... وَکُلَّ شَیءٍ أَحْصَینَاهُ ... ، ... .

حالا مثلا می خواد بقولی مثلا :

:"شیرین" 1 باشه ! یا 2 و یا حتی 9

ش !

راستی روز شنبه هست و از :"دهمین " شنبه ی فرانسه چه خبر !؟ یا بقول دیگه بعد :

تاسوعا

ش !؟ یا شایدم بقولی :

قبل

ش !؟! یعنی روشن نشد چی می خوان :"زرد" پوشاش !؟ حالا :"سیاه" پوششاش بمونه ! که تا حالاش گویا (10) نفرو :"سفید" پوش کردن ! دیگه :"رنگ" ی :"به تعبیر معروف" بلاتر از این نیست که بر تنشون بخوان بکنن !؟

چی !؟

خاکستری !؟ :"سیاه و سفید" یا :"سفید و سیاه" !؟ یا :

هیچ

کدومشم !؟ خب ! گزینه ی دیگه ای ندارن برا :

احصا

ی ولو ایندو هم !؟

چی !؟

هردوش !؟

:"ساده لوح" ! اینو که اول داشتن ! مثلا :"سفید و سیاه" شون یعنی چی !؟

چی !؟

ببخشین ! با شما نبودم !

منظورم "ساده لوح" ی بود که از قضا به یکی نسبت داده شده که نه تنها :"یس" رو :"بله" هم نمی خونه ! بلکه حالا مثلا :"قائم مقام رهبری"شم بمونه ! :"آیت حقّ" شم ، ووو ، ولی :

امام

چی !؟

چی !؟

بابا امام :"جمعه" !؟

چی !؟

کدوم جمعه !؟ خب بحث من همینه دیگه ! بحث امروزم ، که گفتم داریم ! ولی :"جمعه" چی !؟

چی !؟

جمعه ای که داشتیم !؟ و ان شاءالله هم خواهیم داشت !؟ خب کی !؟ امروز !؟ مثل :

روز

!؟ که گفتم !؟ یعنی گفته شد !؟ یا خواهم گفت :

فردا

!؟ خب ! تا فردا ، خدا نگهدار .

---------------------------------

زیرنویس :

الف :

نه :"اندیشه " یا بقولی :"فکر" رو پرسیده باشن ، که :"فرق" داره ! (ب) با "خرد" یا بقولی :

عَقل .

ب :

چی !؟

خب بله ! :"ساعت" ! تعقّل بعد "ساعت" تفکّر ، یا بقول مثلا برنامه ی :"معرفت" شبکه ی :"دانایی" ی :"این ج.ا" :

قبل

از ساعت اونه ! اندیشیدن رو میگم ! که به پایان رسیده ! و خب زمانش به آخر رسیده دیگه ! :"باطل" شده دیگه هم ! مگه اینکه :"بنا" بر :

حقّ و باطل (پ)

یا :

باطل و حق

گذاشته شده باشه !

چی !؟

کجا !؟ گفتم که ! نگفتم !؟ تو نوشته ی قبلی !؟ اون یا این :

وسط

که شامل :"وسط" ایندو هم میشه !؟

چی !؟

کی !؟ و کِی !؟ خب لابد مثلا :"علی اوسط" دیگه ! و "علی اوسط زمانه" دیگه !

چی !؟

قاسم !؟ خب بله ! ولی :"قاسم" چی !؟

یادت نره !

پ :

یا بقول مثلا روز نامه ی ... :

سره و ناسره

شایدم :

ناسره و سره !

حالا :"سره و ناسره" هم ، "سره و ناسره" ی چی !؟ گفتم : یادت نره ! مقسم قاسمو میگم !؟ اون یا این :

وسط !

که بحث امروز منه !

ت :

... ، و لا ینفع المسموع ، اذا لم یکن المطبوع (ث) : آقا امام علی علیه السلام .

ث :

نه فقط :"علم"مسموع ، بلکه :"عقل" شم .

ج :

مراجعه بشه به :"زیرنویس" نوشته ی قبلی ، نوشته ی دیروز . 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :56
بازدید دیروز :76
کل بازدید : 1297401
کل یاداشته ها : 1749


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ