سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنفّسگاه دورهمی (الف) ب :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، وَالْفَجْرِ ، وَلَیالٍ عَشْرٍ ، وَ ... .

سلام علیکم .

باز امروز ، بیدار که شدم (ب) ، بیرون رو که نگاه کردم (پ) ، گفتم فیتیله .

خب ، از فرصت استفاده کنم و یه چیزی بگم .

دیدین که تلویزیون ، یا سیمای این :

ج.ا

شبکه ی خبرش ، چند وقتیه یه پرسشی رومطرح می کنه و نظر خواهی می کنه ؟ البته با انتخاب یکی از سه گزینه ای که بعنوان پاسخ پرسش مطرح کرده .

بعنوان مثال یکی از پرسشها این بود که مسئولین چطور از حرف ، و مثلا فکرمردم مطّلع شوند !؟

خب ، صرف نظر از پرسش و گزینه های پاسخ ، خصوصا هدف از این پرسش و پاسخ ، مسئله اینه که مسئول یا مسئولین !؟ حالا مسئول و مسئولین مردم ؟! بمونه .

چراکه مردمم مثل مسئولینه ! اول اینکه مثل :"مردم ایران" حرف از مسئولین ایرانه ! و نهایتش مانند مردم مثلا استانها ، شهرا ، و بخشا و روستاها و عشایری اون ، ختم میشه به مسئول روستا و عشیره مثلا !

که این و مانند آن پیش از انقلابم بود و تغییری نکرده ! مگه اینکه گفته بشه مسئولین انقلابی و مثلا جهادی هستن و فرق دارن با مثلا طاغوتیش ! خودشم دینی یا اسلامی ! خودشم روحانی !

در ثانی مثل :"جمهور ایران" ! که این در زمان شاه و رعیّتش نبود ! خودشم :"جمهور اسلامی" !

خب ، حالا این به کجا ختم میشه !؟ بمونه ! ولی اینم ختم نمیشه به :"من" !

که من مسئول کجا و کی هستم ! در نظام جمهوری اسلامی !؟ در حالیکه مسئول چشم (ت) و دیگر اعضای حسّی من کیه !؟ آیا من !؟ کدوم من !؟ آیا من بیرونی من !؟ که بچشم میاد !؟ یا بقولی چشم من بهش میفته !؟ یا من مابعد یا ماقبلش !!؟ که می بینه و ... !؟

... ، وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ، ... .

حالا بقولی اگه و فقط اگه مثلا دوست داشته باشه ببینه من ! آنگاه کدوم یکی از ایندو مسئول دیگریست !؟

... ، وَ ... .

بمونه ! ختم این نگاه من به بیرونم ! وبعبارت دیگه :

تنفّس

ش و بشرح ایضا تنفّسگاه دورهمی من بیرونی و درونی !

حالا خدا رو شکر که دستورالعمل یا پروتکل های بهداشتی نهایتش ختم شده به خونه و دورهمی های خانوادگی ! و فاصله گیری شامل اعضای خونه نشده ! برا من که خیلی جالب خواهد بود که مثل متدولوژی ها ! ی علوم ، ببینم دستورالعمل یا :"منطق"یم برای من داشته باشن ! البته مسئولین ! یا داشته باشه :

مسئول من !

حال نیاز به تنفّسگاهی برا این دورهمی ! بمونه ! دورهمی :"من و اون (ث)" یا اون و من !

خب بمونه برا فرصت دیگه ان شاءالله ، مادر خونه میگه وقت نمازه ، نماز ظهر ... .

... ، یا أَیتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ، ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیةً مَرْضِیةً ،  فَادْخُلِی فِی عِبَادِی ،  وَادْخُلِی جَنَّتِی .

----------------------------------------------

زیرنویس :

الف :  

در زیرنویس (الف) نوشته ی قبلی گفته شد : دور از چشم ... .

همینطور اعضای حسّی دیگه ، و مابعد یا بقولی ماقبلشونم ! مگه اینکه همونطور که در متن اومده مسئولیتی که دارن :"ختم" به عدم مسئولیتی نشه ! که پرسش و پاسخهای اومده در متن حکایت از اون داره !

حالا بقول منسوب به صاحب منطقی ! دور از حس ، دور از علم یا دانشم هست ! بمونه !

ب :

منظورم بیدارشدن از خوابه ، مثل هر روز پس از شبی که خوابیده بودم .

بعبارت دیگه شروع بکار روزمرّه ی چشم بعنوان مثال .

البته نه مثلا چشمی که خواب می بینه ! و چشما یا بعبارت دیگه ابصار ! دیگه !

پ :

در زیرنویس نوشته ی قبلی گفتم که از پنجره ی چشم و قاب پنجره خونه یا بالکنش .

ت : 

حالا مسئول اعضای حواس پنجگانه ! و مابعد یا بقولی ماقبلشم بمونه ! چراکه من اگه و فقط اگه همین که بچشم میادم باشه ! خب کدومش من !؟ من مسئول و خودشم مسئول اون من !؟ خودشم با سلب مسئولیت اون من ! 

ث :

یا بقول انگلیسی اون :

من و تو !

نه تو و من !

آخه اون وقت من میزبان اونه ! و دستکم حس دارم و مثلا بقول مرحوم علامه (ج) چشم (چ) میفته بهش ! حالا دیگر حواس پنجگانه و دیگر درونیای پنجگانه ! هم بمونه !

ج :

در :"اصول فلسفه و روش رئالیسم" مقاله ی :"کثرت در ادراکات" قسمت : ریشه یابی ... .

چ :

بعنوان مثال  


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :174
بازدید دیروز :200
کل بازدید : 1303736
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ