سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علم و دانش دین 3 (قسمت دوم) :

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ(البلد/4)

 باسلام مجدد خدمت فرزندان گلم

یادم میاد که در چنین روزی رفته بودم قم برای چهلم قیام نوزده دی اونجا ، ولی ای دل غافل ! آب در کوزه و ما گردن جهان می گردیم ، یعنی تو بلاد خودمون نزدیک شهر خودمون تبریز قیام کرد . 

فرداش برگشتم ، تو قطار تهران تبریز تو کوپه ی ما یه مرد سن و سال دار و یه جوان دانشجو بهمین مناسبت بحث می کردن و منم گوش می دادم ، تو بحث مرد گفت : مثلا همین قطارو که سوارشیم کی کشید ؟ خودش پاسخ داد که رضا شاه . 

جوان گفت : حالا کاری ندارم که کی زحمتشو کشیده ! ولی الان کجا هستیم ؟! خودش پاسخ داد که نزدیک میانه ، بعد پرسید از میانه تا تبریز چقدر راه ؟ بعد پرسید : چرا با ماشین زودتر از قطار می رسیم و راه کوتاه تره ؟ بعد گفت برای اینکه زضا شاه اونو هدفمند ساخته !  

هدفمندو من گفتم به مناسبت مثلا هدفمندی یارانه ها ، اون جوان منظورش این بود که این کارا که شده و می خواد بشه اینجوری بوده و هست . 

بعد انقلابم که قم ، تبریز و بلاد دیگر انقلاب براش زحمت کشیده اند نیز کاراهایی که شده و می شود هدفمند بوده و هست و خواهد بود ، منجمله کارای علمی علما و دانشمندان که بحث ما در این رابطه است .

 

و در رابطه با فرمایش جانشین استاد شهید که ضمن نقل فرمایشی از امام ششم فرمودن : عبودیت لازمه برای علم و دانش ، ولی قبلش فرموده بودن نه برای کسب علومی ریاضی ووو!؟ منجمله همون علم و دانش راه سازی ، و از جمله راه آهن . که بمناسبت گرامیداشت امروز خاطره ای از آن روزو براتون گفتم و ان شاءالله در فرصتی دیگر ادامه اش ...


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :176
بازدید دیروز :200
کل بازدید : 1303738
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ