سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم ... الرحمن الرحیم ، الحمد ل ... رب العالمین

    محفوظ و نگهداری شده :

سلام علیکم .

    ضمن تشکر از صاد عزیز بابت پاسخی که داده اند ممنونم از یاس گرامی که پرسشی را درمیان گذاشته اند ، امیدوارم که شما هم این مسئله را بحافظه سپرده باشید ، ولو موقت .

   خب ، در تاریخچه ای که بعرض رسید اینهم ناگفته نماند که واقعیت یا دوام قراردادی بعنوان دانشمند یا سوفیست با پیدایش دوستدار دانش یا فیلسوف به پایان تاریخش رسید ، همینطور هم آخرالزمان این هم با پیدایش یادآوری شاگردش و بشرح ایضا سرنوشت این نیز با پیدایش یادگیری شاگرد این هم به حافظه سپرده شد .

   حالا ما فعلا یا موقتا کاری با این تاریخچه نویسی هم نداریم که پیش از این و بعد این هم چه بوقوع پیوسته ، چراکه گویا مثلا بقول استاد شهید مرتضی مطهری حکمای اسلامی در تکمیل آخرین پدیده که پدیده ی یادگیری باشد کوشیده و مثلا معلم ثانی و شیخ الرییس آنرا بحد کمال خود رسانده اند .

   در حالیکه مثلا شیخ اشراق هم آخرین پدیده ای را که بحافظه سپرده بود به نهایت کمال خود رسانده ، هرچند که بروایت استاد شهید این دو هم مثل دیگران در کوثر حکمت متعالیه بهم رسیده اند .  

   خب این محفوظ ، یعنی مسلم است که حافظه و حافظی در کارست که این حفظ و نگهداری شده ، ولی بقول صاد عزیز تاریخچه ی محفوظ و نگهداری شده اینست ؟ واگر اینست چرا هنوزهم ادعای دانشمندی و بقول ایشان خطیبی برقرارست و به تاریخ نپیوسته ؟ که مثلا بعدش دوستدار دانش باشیم ؟ ووو ؟

   بعبارت دیگر بقول یاس گرامی حالا مسئله اینست که : حالا چیکار کنیم که این حافظه پایدار بمونه ؟

   راستی یادم رفت جمعه ای را که پشت سر گذاشتیم متقابلا خدمت خواهر خوبم یاس گرامی تبریک عرض کنم ، برای شما هم هفته ی بهتری را آرزومندم ، هفته ی پایدارتری را ، هرچند که بقول ملای رومی ، ببخشید ایرانی : هفت شهرش را عطار پشت سر گذاشته باشد و بقول ایشان : ما اندر خم یک کوچه ی آن باشد ، من را عرض می کنم که عطار هفت شهرش را پشت سر گذاشته باشد ، از جمله شهر حافظه اش را .

    شهر حافظه ی شهر من را عرض می کنم ، راستی : انا مدینة العلم و علی بابها هم در تاریخ آمده ؟ اگر محفوظ است پایدار است ؟ یا ... ؟  


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :445
کل بازدید : 1308639
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ