سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

بسم الله الرحمن الرحیم ، ... .

    محفوظ یا نگهداری شده (قسمت پایانی) :

سلام علیکم .

    در فرصت قبلی گفتیم  مرحوم علامه هم بروش یادآوری و هم با یادآوری یکی از اعضای ما وارد بحث و کاوش شده اند و اختلاف ما با ایشان در این بود که ما را ( حس ، خیال یا حافظه و عقل ) گرفته اند ، چراکه گفتیم ما را ( حس ، دل و عقل ) هم بعنوان مثال گرفته اند .

   با این حساب نه تنها مانعی ندارد که چشم ما بیفتد به فرمایش ایشان که بفرمایند : در نخستین بار که چشم ما بر اندام جهان خارج افتاد و ... ، بلکه این طبیعی تر از آنچه می باشد که چشم ما در مثلا کتاب تئوری طبیعی مجموعه ها به آن افتاده .

   چراکه نزد مرحوم علامه اگر ایشان چشم دارند ما هم چشم داریم و می شود این را هم پرسید که : الم یعلم بان الله یری ؟ ولی پس از اینکه یکی از ما چشم داشته باشد و یکی نداشته باشد و بعد هم برای رفع این چیه پارادوکس بقول آقای راسل شاید هم برای اینکه عادلانه باشد !؟ (1) بنا براین گذاشته شود که هیچیک چشمی نداشته باشیم و بعد هم بقول آن کتاب برای اینکه ( آب در هاون کوبیدن ) ی نشود کلاه ی سر خود و دیگری بگذاریم که این (2) دو زیر مجموعه آن باشند ، چراکه طبیعیست که : اگر و فقط اگر دو مجموعه داشته باشیم ، آنگاه مجموعه ای داریم که ایندو زیر مجموعه ی آنند  ، چی ؟  

   بنابراین نمی شود از این ایشان و واردکننده ی ایشان هم که گفتیم ستاد انقلاب فرهنگی سابق یا شورای انقلاب فرهنگی فعلی ما می باشند پرسید : خدا چی ؟

   یا ابا عبدالله بعب

 

پ ن (1) :

    یعنی شاید بقولی ظلم بالسویه عدل باشد ! که عادلانه باشد هر دو چشم نداشته باشیم ، چه آن که فرمان اقرا یا بخوان صادر کرده !؟ و چه مجری فرمان که چشمش به این فرمان افتاده باشد !؟

پ ن (2) :

   اشاره با این ، آن ووو همان (مجموعه ی جامع) ی است که در این کتاب ، کتاب تئوری طبیعی مجموعه ها را عرض می کنم ، زیر سوال رفته و از جمله مصادیقش که در این کتاب بعنوان مثال آمده پدرمان حضرت آدم علیه السلام است !؟

   ناگفته نماند که گفته های این کتاب شامل مجموعه ای بنام مادری که فرزندی داشته باشد هم می شود ، یعنی شامل حضرت مریم سلام الله علیها هم می شود .

   چراکه بحسب گفته های این کتاب یا مجموعه ی جامعی نداریم و یا اگر هم داشته باشیم زیرمجموعه ای ندارد ولو اینکه گفته شود : اگر و فقط اگر یک مجموعه هم داشته باشیم آنگاه مجموعه ای داریم که این مجموعه زیر مجموعه ی آن باشد ، یعنی لازم نیست که گفته شود : اگر و فقط اگر دو مجموعه داشته باشیم آنگاه مجموعه ای داریم که این دو مجموعه زیر مجموعه ی آنند ، که این مجموعه ی جامع آن دو باشد که مثل مثال کلاه و زیر کلاه در این کتاب باشد .  

  نظیر این گفته را در پاورقیهای مقاله پنجم مرحوم علامه هم داشتیم که استاد شهید در پاورقی نهم این مقاله چنین فرموده بودند :

  9 - ( یکى از اعمال مخصوص ذهنى عمل مقایسه سنجش است از لحاظ ترتیب قدر مسلم اینست که این عمل پس از عمل تخیل تبدیل کردن علم حضورى به علم حصولى و پس از سپردن حد اقل دو صورت به قوه حافظه انجام مى‏گیرد هر چند در عمل مقایسه وجود دو صورت شرط نیست زیرا ممکن است‏یک چیز خودش را با خودش سنجید و مقایسه کرد ولى قدرت ذهن بر این عمل وقتى پیدا مى‏شود که حد اقل دو صورت پیش خود حاضر داشته باشد . ... ) .

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :112
بازدید دیروز :445
کل بازدید : 1308737
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ