سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

باسم الله الرحمن الرحیم

پیشگفتار :

سلام علیکم .

ضمن پوزش از عزیزی که می خواستند وارد بحث شوند و از فرمایش ایشان هم بهره مند شویم ، که هنوز هم منتظریم تا در زمینه ی فراگیری ما را پرتر فرمایند ، بعبارت قرآنی آن : علم الانسان ما لم یعلم ، نه اینکه بقول مثلا این چیه مهندسی نانو در این زمینه یا هرزمینه ی ای تحت آن ، تحت فراگیری را عرض می کنم ، ما را پر کنند ، فعلا بحث را از سر می گیریم و هروقت ایشان یا دیگر عزیزان خواستند در خدمتشان باشم .

اصل موضوع :

اول اینکه ما فراگیری را از خودمان در نیاوردیم ، بلکه مثلا در فرمایشی که از جناب آقای مصباح یزدی نقل شد آمده بود : مسلمانان در سایه تشویقهاى رسول اکرم ص و جانشینان معصومش به فراگیرى انواع علوم پرداختند ... . ، و در بحث فعلی هم باسم یا بنام فراگیری ما ، ما را هم در مثلا فرمایش مرحوم علامه داشتیم که فرموده بودند : در نخستین بار که چشم ما بر اندام جهان خارج افتاد و ... ، پس من در آوردی نیست ، عنوان بحث را عرض می کنم ، که چیزی به این اسم یا به این نام را از کجا آورده ام ؟

البته در فراگیری گفته شد که در این عبارت حرف از گرفتن هم هست و فقط فرا نیست ، و در مقصود از ما هم گفته شد که فقط آن نیست که فرموده باشند ، بلکه ما بعد مثلا چشم ما را مثلا حس ، قلب و عقل هم گرفته یا خوانده اند ، و بقول ما ترکها گفتیم که : چرا راه دور برویم ، همین فراگیری عضو مثلا چشم ما را بفرمایند کفایت می کند .

در ثانی اصلا مانعی هم ندارد که باسمی یا بنامی فتح باب کرد ، بلکه اصلش همین است ، یعنی نه تنها مانعی ندارد که مثلا بعنوان مجموعه اظهار نظر کرد ، و نظریه ی مجموعه ها هم داد ، بلکه بهر عنوانی هم می شود این چیه تئوری داد .

ولی اصل موضوع که بر پایه ی اسمی یا نامی گذاشته می شود دلیل براین نمی شود که تحت آن از هر چیز دیگری نام برد ، مگر اینکه نامبرده نامی فراگیر هرنامی باشد ، مثل ما مثلا !

چراکه ما فراگیر هر نامی هستیم ، حتی فراگیر ما ! جز اینست ؟

اقرا باسم ... .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :429
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1305249
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ