سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت پیامبراعظم و آقا امام حسن و امام علی ثانی که درود خدا و فرشتگانش بر آنان باد ، و اینکه هر وقت عزیزی که در پیامی خصوصی مطلبی فرموده بودند خواستند در خدمتشان باشم ، در پایانی بحث اصل موضوع این را هم عرض کنم که اصل اصول موضوعه ی علوم اعم از آنچه که در مدارس قدیم و جدید بعنوان علم یا دانش گفته می شود اصول موضوعه ای نیست که عنوان کرده باشند ، بلکه همانطور که در نقل قضیه ی ناتمام کورت گودل آلمانی به چشم می آید اصل ، اساس ، بنیان و پایه ی این علوم بر در رقم سلب و ایجاب قدیم یا صفریک جدیدش نهاده شده ، و در اصل این دورقم قدیم و جدیدش هم بنا بر سلب یا صفر جدیدش می باشد ، بعبارت کورت گودل آلمانی که در قسمت قبلی نقل شد دقت بفرمایید که می گوید : ... نه می توانند ثابت و نه رد شوند ... .

    بعبارت دیگر همان که تاکنون بعرض رسیده که در این علوم یا دانشها طالب علم یا جوینده ی دانش و در اصل فراگیر نه بحساب آورده شده که فرق دارد با سالبه اش که بحساب آورده نشود ، چراکه یک خالی ، صفر یا تهی باید باشد که پرشود از این علوم یا دانشها !

    بنابراین فراگیری در این علوم چیزی جز مثلا پر کردن ذهنی خالی نیست ، در حالیکه گفته شد در فراگیری معنای گرفتن هم هست ، حالا فرایش بماند که فراگیر فراترست از مثلا دنیای خارج بقول مرحوم علامه ؟ یا در دنیای خارج مثلا پیامبر اعظم خدا هم هست ؟ و بعد ترک ما هم ماترکش ؟ چراکه حرف خدا و رسول و اولی الامر ما فراتر از حرف ماست که فراگیرش باشیم ، البته همانطور که گفتیم فعلا بحث ما بحث دینی آن نیست ، ولی بقول آقا امام حسین علیه السلام : اگر هم فعلا دینی نداشته باشیم ، تهی یا خالی و یا صفر کیلومتر که نیستیم ،  بقول ایشان ، آنها را عرض می کنم که فراگیرنده را تهی ، خالی یا صفر بحساب آورده اند ، یا بقول مرحوم مرتضی مطهری : فاقد ذهن .

    تا اینجا خلاصه این شد که ما فراگیر هستیم ، حالا چه خدا فرموده باشد : اقرا ، و فراگیر شده باشیم و چه دانشمندان علوم بفرمایند تا فراگیریم "فرمایشات یا حرفهایشان " را عرض می کنم ، در ثانی اگر هم حرف ایشان مثل حرف خدا فراتر از حرف ما باشد این دلیل نمی شود که ما حرفی برای گفتن نه داشته باشیم ! بلکه دستکم بقول مثلا مرحوم علامه : چشمی برای فراگیری داریم که .

    و فعلا کاری هم نداریم که آخرین پیام آور خدا که از دنیا رفت برای ما چه گذاشت ؟ و پیشنیان ما بجای آن به فراگیری آثار بجا مانده یونان باستان پرداختند در حالیکه داشت به فراموشی سپرده می شد ، آنهم درست در عصر عالم ال محمد صل الله علیه واله و سلم که دست به این خاک زدایی زده باشند و در عوض آنچه از پیامبر اعظم صل الله علیه و اله وسلم بجا مانده خاک بخورد !

    و باز مثل سابق حالا هم بجایش مثل آثار یونان باستان علم و دانش است که وارد می شود آنهم انقلابی آن که در آن برنامه ی ویژه ی خبری خبرش را سیمایمان داد و رسانه های ما خبر از پیشرفتمان در این علوم یا دانشها را هم می دهند !

    خب ، تا فرصت بعدی و فراگیری مثلا چشم ما فعلا خدا نگهدار و جمعه هم بمبارکی و ان شاءالله هفته ی بهتری پیش رو داشته باشید . 

 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :158
بازدید دیروز :591
کل بازدید : 1305569
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ