سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

   

ضمن عرض تبریک سال نو و آرزوی سالی نو یا سالی بهتر از سال قبل و نه مثل مثلا تکرار بهاری مثل بهار و بهاران گذشته ، همچنین عرض تبریک میلاد پیامبر اکرم صل الله علیه و اله و سلم و آقا امام صادق علیه السلام ، اول عرض کنم پرسشی که در نوشته ی قبلی داشتم پس از این است که جهان خارج ، بلکه پس از هر جهان دیگری هم ، بود .

در ثانی پس از اینکه جهانی باشد ، یعنی چیزی باشد و در این هم چیزی باشد ، مثل ما و مثلا چشم ما ، یا جهان دیگری مثل جهان خارج از ما و مثلا اندام جهان خارج ، که گفتیم همان قاعده و قانونی که بین ما و چشم ما برقرار است در جهان خارج هم حکم فرماست ، مثال ساده اش را هم عرض کردیم که مثل همین صفحه و سیاهه عرایض بنده در آن ، حال این مسئله بود که بین ما و جهان خارج هم همین بر قرارست ؟

چراکه همانطور که " ما " بقول مثلا مرحوم علامه " فراگیری " بقول مثلا جناب مصباح داریم و " فراگیری چشم ما " هم من در آوردی نیست ، همینطور هم مثلا مرحوم علامه در مقاله ی پنجم اصول این چیه فلسفه و روش این چیه رئالیسم است که به نخستین اداراکات و علمهای حصولی پرداخته اند و فرموده اند : " در نخستین بار که چشم ما به جهان خارج افتاد ... " .

یعنی پس از اینکه در مقالات قبلی راه خود را از مثلا این چیه سوفیست و شکاک جدا کرده اند به اصل و ریشه ی و راه و روش فراگیری ما و مثلا چشم ما پرداخته اند .

البته این را برای عزیزانی عرض نکردم که پیگیر بحث بوده اند و مثلا بحث از " اصل موضوع " بحث را زیر چشم گذرانده اند ، خب سال نو بود و گفتم شاید همفکر تازه ای هم داشته باشیم .

خب به همین مناسبت بد نیست باز هم عرض کنم همانطور که از موضوع بحث پیداست موضوع " فراگیری دینی " ما و مثلا چشم ما نیست که بحمدالله پاسخ مسئله روشن باشد ، که " ایاک نعبد و ایاک نستعین ، ... . " .

بلکه بحث از فراگیری ما و چشم ما از فرمایشات فقط دانشمندان علوم مختلف که نیست ، شامل فرموده ی دین هم می شود که مثلا چشم ما فراگیر این هم هست .

خب با این حساب گویا حتی چشم ما هم فراتر از حرف دین هم می شود !؟ چه رسد به اینکه افتاده باشد به آنچه که دانشمندان علوم تاکنون گفته و در نوآوری هایشان هم برای شکوفایی ما بگویند ، چراکه نه تنها نوتر و شکوفاتر از حرف دین به چشم بنده که نخورده ، بلکه چه فرقیست بین حرف دین و ایشان برای نو شدن و شکوفایی ما ؟!

تعجب ندارد ! مگر قرارست که بروش مثلا مرحوم علامه ، همینطور روش جدید ، نو ووو ی قدیم ، مثلا در همین صفحه چشم ما نخست به یکی از ایندو بیفتد ؟ یا اول به یکی از ایندو و بار دوم به یکی دیگر که پس از بخاک سپاری اولی در بایگانی دومی هم روی اولی دفن شود ؟ و همینطور مثل این " دو رقم " ی که دومی اولی " نیست " بود قبرستانی از نیستهای قبلی داشت و همینطور نوآوری و شکوفایی اموات ؟ آنهم انقلابی آن ؟ انقلاب اسلامیش را عرض نمی کنم ، بلکه نیازمندش به همان این چیه آی تی را عرض می کنم ؟ در حالیکه در بهار هم حرف از حیات و زندگی مجدد است و نه مرگی نو ، تازه و جدید .

    یا مقلب القلوب و الابصار 
        یا  مدبر  اللیل  و  النهار 
            یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :45
بازدید دیروز :754
کل بازدید : 1306210
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ