سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

فراگیری ما ( قسمت پایانی )

    در فرصت قبلی یکی دو نکته بعرض رسید ، یکی همینکه چشم ما در این صفحه به این سیاهه ی عرایض بنده می افتد و فراگیر آنست ، ودیگر حرفی که به اصطلاح علما و دانشمندان در زمینه ی فراگیری ما گفته اند حرفشان با عمالشان در فراگیری خودشان هم یکی نیست چه رسد به اینکه از ما و فراگیری ما گفته باشند .
    در این فرصت خدادادی هم پیش از اینکه عرض کنم فراگیری دیگر اعضای حسی ما هم مثل همین چشم ما فراگیری دارند ، بلکه حس ، قلب وووی اعضای ما هم همینطور عمل می کنند ، فراگرفتن را عرض می کنم ، حالا چه برای شناخت یا معرفتی باشد و چه علم یا دانشی ، اول بازهم تا یادم نرفته امروز جمعه را خدمت شما عزیزان تبریک عرض کنم و بعد یک چشمی هم بیندازیم به حرف به اصطلاح حکیمان ، علما ، ذاکرین ، حافظین ، عرفا و خلاصه همانها که بعنوان علما یا دانشمندان علوم در زمینه ی فراگیری ما حرف زده اند و در عمل کارشان مثل همین کار چشم ماست که هم اکنون نیز در این صفحه به سیاهه ی عرایض بنده افتاده .
    بعنوان مثال یکی همین مرحوم علامه که پرچمدار حکمت متعالیه باشند ، که  به نقل از مرحوم آقای مطهری دیدیم مثلا مکتب مشاء ارسطویی و اشراق افلاطونی ، بلکه تمام مکاتب در این مکتب ، حکمت صدرایی را عرض می کنم ، یک راه و همراه شده اند ، یعنی مرحوم علامه که پرچمدار این مکتب باشند بعنوان مثال پرچم عرفان را هم بدوش دارند ، خب ایشان چه فرموده اند ؟
    فرمایش ایشان جز این است که : چشم ما در جهان خارج به یک سیاهی افتلد ؟ درست مثل در این صفحه و سیاهه ی عرایض بنده ؟ ولی ایشان با این که کاری نداشته اند ، بلکه این مثلا سیاهی را بعد از اینکه دیده اند یعنی حس کرده اند و مجرد از حس هم کرده اند و به حافظه یا بایگانی سپرده اند وبعد هم لابد بیاد آورده و به آن فکر هم کرده اند و در نهایت هم حکم کرده اند : " این سیاهی سیاهی است " با روز از نو و نو آوری دیگری هم از جهان خارج داشته اند ، برای بار دوم : " مثلا یک سفیدی " بقول ایشان را عرض می کنم ، تازه کار به اینجا هم ختم نشده ، بلکه بنا را براین گذاشته بودند که یک دو رقمی هم به چشم ما بیفتد ! دومی اولی نیست بقول ایشان را عرض می کنم ، مقصد این دو رقم " ایجاب و سلب " قدیم یا ارسطویی بود .
    حرف نو ، جدید و بروزش هم که معرف حضور عزیزان هست ، دو رقم " صفریک " این چیه کامپیوتری یا بومی شده اش رایانه ای را عرض می کنم ، که حرف همان حرف است فقط مثلا علامتی شده .
    خلاصه ی فرموده ی ایشان ، چه قدیم و چه جدیدش این دو رقم است ، حالا چه چشم ما در مثبت به منفی بیفتد بفرموده ، و چه بقول جدیدش در منفی به مثبت ، یعنی اگر بیفتد که نمی افتد و دستکم تاکنون که نیفتاده برای بشری مثل بنده ، در عمل که واقعه از این قرار می شود ، ولی حرف علما و دانشمندان تاکنون چه بوده ؟
    جز اینکه چشم ما به این " دو" رقم ، حالا چه " مبثت و منفی " و چه جدیدش " منفی و مثبت " ، می افتد ؟!
    حالا ما از دانشمندانی که حتی در سوره ی نمل هم چشمشان به دو دویی : " بسم الله الرحمن الرحیم " نیفتاده باشد کاری نداریم ، این چیه دیجیتالی یا این چیه آی تی انقلابی را عرض نمی کنم ها ، چراکه " " اصل موضوع " که فراگیری دینی ما که نیست که با حرف حضرت آیة الله مثلا مرحوم علامه یا مثلا استاد شهید مطهری ووو کاری داشته باشیم ، و بقول جناب جوادی آملی  : " بشرح ایضا "  با " آنچه هم که می گویند و به آن عمل نمی کنند " هم کاری نداریم که چگونه چشمشان به " دو " یی افتاده ، حتی هردو هم که مثبت باشند ، مثل همان که صاد عزیزم از ایشان در تفسیر " لا اله الا الله " نقل کردند ، از جناب جوادی آملی را عرض می کنم ، چه رسد به یکی مثبت و یکی منفی یا بقول جدیدش یکی منفی و یکی دیگرش مثبت ؟ ویا هردو هم منفی که گویا قضیه هم از این قرار باشد ! ولی با عزیزان فراگیر کار دارم ، چه کار ؟ خب روشن است دیگر ، همفکری .
    یاعلی تا حرف نو ، جدید و بروز شما در زمینه ی فراگیری ما ، ولو فراگیری عضوی از اعضای ما مثلا فراگیری چشم ما ، خلاصه بقول مقام معظم رهبری در این سال : " نوآوری " شما عزیزان .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :634
بازدید دیروز :591
کل بازدید : 1306045
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ