سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اربعین عاشورا :

...  َیلٌ یوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبِینَ ، ... .

سلام علیکم

ضمن عرض تسلیت بمناسبت امروز ، که در ایران اربعین بود ، می خواستم بگم اونطور که گفته شده ، مثلا در برنامه :"سمت خدا" ی تلویزیون ، که در کربلا اجرا شد ، در کربلا فردا اربعینه .

کربلا ب (پ) :

خب ، پس برا عوامل برنامه ی "سمت خدا" که در کربلا هستن ، فردا اربعینه ، البته اگه امشب به ایران برنگردن و اربعین ایران رو هم از دست داده باشن !

که تلویزیون مراسمشو نشون داد و پایان بخششم گفت که نماز ظهر بود ، که به "سمت" خانه ی خدا برگذار شد .

البته لازم نیست که شاه یا اونطور که در خبرا اومده :"شاه جدید" عربستان سعودی از این سمت گیری بترسه ! آخه به سمت ریاض یا پایتخت اون که نبود !

از سمت گیری امروز ظهر کربلا هم همینطور ! که تلویزیون نشون داد ، نماز که مثل راهپیمایی اربعین ترس نداره ! تازه در راهپیمایی که فقط شیعه و سنی نیستن ! مثلا مسیحیشو گفتن ! حالا اونیم که خودش :"اربعین" (پ2) داره هم باشه که تو همه ی مراسم راهپیمایی ، مثل مراسمش در ایران که شرکت نمی کنه ! که اونوقت :"به تعبیر معروف" علی موند و حوضش ، عربستان سعودی بمونه و اسرائلیش ! و اونای دیگه که بهش چیزایی رو که میندازه ! به سمت یمن و گویا به سفارت خودشونم خورده !

خب اذان مغربه و برم سمت ... ، انشاءالله برگشتم میگم .

خب ، دم غروبی چی گفتم !؟

یه چیزی گفتم مثل همون که در عاشورا گفته شد ! و این اختصاص به فقط گفته ی منم نداره ! بعنوان مثال : رییس جمهور آمریکا هم :"چی گفت !؟" که یادمونه !؟

اربعینش چطور !؟ اربعین یه گفته رو میگم !؟ بعنوان مثال ! حالا می تونه مثلا بجای شنیدنش ، دومیش مثلا دیدن باشه ! که بجای گوش به چشم اومده باشه ، مثلا دیدن عاشورا ! البته اونایی که اون دیدن ! بچشم !

حالا بحث من این نیست که یکی بچشم دیدنشم خبر داشت ! و اومده بود کربلا و ببینه بچشم ! قبلا گفتم که این همونه که مرحوم علامه در اثر :"اصول فلسفه و روش رئالیسم" شون از اون تعبیر کردن به : برا نخستین بار که چشم ما افتاد به اندام جهان خارج و بعنوان مثال یه سیاهی دیدیم ، ... " .

بحث این اربعین ! نیست ! آخه اونی که اومده ببینه به چشم و چشمش که افتاد به یه چیزی ، خب بعدش چی !؟ یعنی بازم افتاد !؟ حتی تو اون چیزیم به یه چیز دیگه !؟ ووو !؟

بحث اینه که حالا یه چیزی ، از بقول مرحوم علامه از جهان خارج ، و اندامشم افتاد بچشم ! خب بعدش چی !؟ دومیش چی !؟

حالا عاشورا که نه کربلا هم که به چشم ما نیفتاده حتی ! ولی به چشم اونایی رفتن چی !؟ کربلا افتاد !؟ کربلا !؟ یا کربلا دو !؟

حالا سه و چهارشم بمونه ! ولی نه تنها سه ، بلکه چهارشم یادش نیست ! یاد کربلا ، کربلا پنجه !

السلام علیک یا ابا عبدالله ...

خوشا به سعادت اونی که چشمش کربلایی شد ! و بازگشت ! حتی در کربلا ! و حتی در بین الحرمین ! و ...

شب اربعینه و :

کربلا کربلا ما داریم میاییم !

ولی ...

سه ساله نیومد !

موند تو شام !

دیگه تشنه نیست ، عموش !

پ – قبلا گفتم که دومین حرف از حروف الفبای ابجده ، و بجای رقم "2" بکار برده میشد و آیا هنوزم بکار برده می شود ؟ بمونه .

پ2 – پیروان حضرت موسی کلیم الله علیه السلام .  


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :138
بازدید دیروز :488
کل بازدید : 1304958
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ