سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم

    امروز هم مثل روزهای گذشته اول سری به این چیه وبلاگم زدم و همینطور یه نگاهی هم انداختم به صفحه ی اصلی این چیه پارسی بلاگ ، خب برای اینکه اگر حرفی ، نظری بود مطلع شوم ، در همفکری را عرض می کنم ، و همینطور ببینم در این چیه پارسی بلاگ چه خبره و از اینجا هم وارد این چیه صفحه ی خانگی شوم و ... .

    ولی امروز یک تفاوتی هم دارد با روز های دیگر ، پس اول جمعه را خدمت شما تبریک عرض می کنم و بعد بروم دنبال ادامه ی بحث که همین الان دیدم بنام خدا ی عزیزم پرسیده اند : مگر موضوع فراگیری و فراگیری دینی نیست ؟ خب آیا ایندو یکی هستند ؟ و بقول عکاس عزیز و گرامی یک چیز هستند ؟

    ابتدا همین اول عرض کنم که نه تنها ایندو و هر دوی دیگر و سه ، چهار ووو ی دیگر و حتی دو رقمی ، سه رقمی ووو ی دیگر هم عددی است و  بعبارت دیگر یک عددست و فقط این چیه صفر است که هر چند رقمی باشد ولی عددی نیست ، چرا بقول باب علم یا دانش ، از جمله علم یا دانش ریاضی هم ، که در خطبه ی اول نهج البلاغه آمده : مورد اشاره محدود است و محدود هم معدود ، و این چیه صفر جدید و قدیمش که به شکل خالی ، تهی و از جمله سلب هم از آن نام برده می شود ، حالا کدامین نام خدای احد و احد صمد ؟ بماند ، بله فقط این چیه رقمست که حدی ندارد که عددی باشد .

    بعلاوه ما کجا گفتیم که هر فراگیری ما دینی است ؟ بنده عرض کردم : بجز همان که از زمان رسیدن پای پدرمان حضرت آدم علیه السلام به زمین یکی از اعضای ما زمین را درک یا دریافت کرده الباقی فراگیری ما فراگیری دینی می باشد ، حتی اگر از این چیه دانشمندی فراگرفته باشیم ، یعنی ایشان به ما فراداده باشند ، و چه چیز را ؟ که عرض شد حرف نوی را ، درست مثل پیامبران !؟ یعنی ادعای پیامبری دارند ، البته اگر از طرف ایشان حرف نزنند و مثل ما از چشم ، گوش و دیگر اعضای حسی ، قلبی ، فکری و عقلی خود حرفی برای گفتن داشته باشند .

    پس فراگیری دینی علاوه بر اینست که مثلا چشم ما هم فراگیر آنست ، مثل چشم دانشمندان و منجمله مرحوم علامه که فرموده بودند برای نخستین بار چشمشان بر اندام این جهان افتاده ، مثل چشم پدرمان حضرت آدم علیه السلام برای نخستین بار و بنی آدم هم .

    ناگفته نماند که در ضمن این را هم عرض کرده ام که ایندو و هر دو ، سه ، چهار ووو یی که عرض شد یک حرف دینی است ، مثل همان سیاهی و سفیدی که مرحوم علامه ادعای افتادن چشمشان به ایندو را دارند ، همینطور دورقمی هایی مثل مثلا ایجاب و سلب منطق ارسطویی و همینطور این چیه دیجیتالی صفر یک جدیدش هم .

    بعبارت دیگر ارسطو ، همینطور مثلا ژرژ بول و ژرژ کانتور هم که منطق نوی آورده باشند ، این دعوی پیام آوریست ، حالا از کجا ؟ امام علی علیه السلام در این زمینه فرمایشی دارند که بد نیست بعرض ایشان و پیروان ایشان در هرکجا که باشند ، خصوصا اگر در حوزه و دانشگاه ما هم باشند برسانم که از امام علیه السلام می پرسند که از کجا فهمیده اند که خدا یکیست ؟ در پاسخ می فرمایند : پیام آوران همه از طرف یک خدا پیام آورده اند ، و خدای دیگری پیام آوری نفرستاده .

   بعبارت دیگر ما حداکثر یک خدا داریم ، خدایی که برای ما پیامبر فرستاده ، و حداکثرش حتی دو هم نیست بقول منطق قدیم و جدیدش و آنچه که در این چیه متدولوژی علوم بخورد طلبه یا طالب علم و یا دانشجو داده می شود و گویا فراهم می گیرند !؟ حالا بعنوان علوم دینی که ...


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :209
بازدید دیروز :754
کل بازدید : 1306374
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ