سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ، یَا أَیُّهَا الْ ( آقا میرزا هادی عزیز ) ، قُمِ اللَّیْلَ إِلَّا قَلِیلًا ، نِصْفَهُ أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِیلًا ، أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِیلًا ، إِنَّا سَنُلْقِی عَلَیْکَ قَوْلًا ثَقِیلًا ، إِنَّ نَاشِئَةَ اللَّیْلِ هِیَ أَشَدُّ وَطْءًا وَأَقْوَمُ قِیلًا ، إِنَّ لَکَ فِی اَلنَّهَارِ سَبْحًا طَوِیلًا ، وَاذْکُرِ اسْمَ رَبِّکَ وَتَبَتَّلْ إِلَیْهِ تَبْتِیلًا  ، رَبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَکِیلًا ، ... .

سلام علیکم

    باز هم تا یادم نرفته امروز را خدمت شما عزیزان تبریک عرض کنم و ان شاء الله برایتان جمعه ی ظهور باشد امروز ، و بعد برویم دنباله بحث را پیگیر باشیم .

    پیش از ادامه ی بحث باز هم اجازه می خواهم که در این فرصت هم به مطلبی که عزیزی فرموده اند بپردازم ، البته مثل بنام خدای عزیزم عرایض بنده را زیر سئوال نبرده اند ، ولی اگر هم مثل مثلا نازنین گرامی رهگشای بحث هم نبوده باشند و مثل جناب دکتر غریب عزیزم هم زبان سرخ دردمندی نداشته باشند ، اما فرمایشی دارند مبتلا به .

     ضمن عرض ادب و سلام و علیکم السلام خدمت ایشان اول ببینیم آقا میرزا هادی عزیزمان چه فرموده اند :

    ما که خواندیم اما چون در بحث نبودیم نفهمیدیم

    به به

    یا علی

    خیلی ممنون ، خب در این مجموعه یکی یکی به ترتیل ببینیم چه می خوانیم ما ، مثل ایشان .

    خب تا اینجا که مثل روز روشن است ، یعنی قیام ما هم برای خواندن فرمایش ایشان مثل خواندن ایشانست ، بعبارت دیگر فراگیری ما هم مثل فراگیری ایشانست ، می ماند اقرا ی بعدی ، یعنی در اقرا بسم رب خود که ما را آفریده یکی هستیم .

    اینجا بد نیست یک داستانی را بعرض برسانم ، می گویند در کوفه ی هم قسم شده برای ریختن خون اباعبد الله علیه السلام یکی خیلی هارت و پورت می کرد که مثلا کافیست این حسین را به من نشان بدهید و ببینید چه می کنم ، در روز عاشورا راست آمد جلوی حسین زهرا سلام الله علیها ، آقا چنان با شمشیر زدند به زره ایشان که زره شکافت و نرمینه ای هم که زیر زره پوشیده بود دریده شد ولی به بدنش خراشی نیفتاد ، وقتی از آقا پرسیده شد که چرا دخلش را نیاوردند ؟ فرمود : می خواستم فرزند زهرا را بشناسد .

    خب حالا برویم سر و ما یسطرون ، بعد یکی بودنمان در خلقت پدر زادی ما ، یعنی بقول ایشان خواندن دینی و بقول ما در اینجا فراگیری یا اقرا دینی .

    امابعد ، چون هنوز در حال خواندن هستیم و به تعبیر دیگر فراگیری ، پس بحث بحث فراگیریست ، و نبودی ایشان را در این حال خود دانند ، ولی نبودیم یعنی چه ؟ و بقول جناب جوادی آملی ( بشرح ایضا ) نفهمیدیم ؟

    آیا یعنی در حال خواندن نیستیم ؟ یا نخواندیم ؟ و به تعبیر دیگر فرانگرفتیم ؟ حتی نصفش را ؟ یا ثلثش را ؟چقدرش ؟ هیچی ؟ به اندازه ی رقمی از دو رقم فهم منطق ارسطویی و جدیدش این چیه کامپیوتری یا بومی آن این چیه رایانه ای ؟ صفر ؟

    و اگر مقصود اینست که در حال خواندن یا فراگیری دینی و یا اقرا ی قلم و مایسطرون هستیم که :

     ... ، إِنَّ رَبَّکَ یَعْلَمُ أَنَّکَ تَقُومُ أَدْنَى مِن ثُلُثَیِ اللَّیْلِ وَنِصْفَهُ وَثُلُثَهُ ... .

   صدق الله العلی العظیم و صدق رسوله ... .

یا زهرای مهدی

   


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :405
بازدید دیروز :754
کل بازدید : 1306570
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ