سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم ، اذاالشمس کورت ، ... ، وماتشاءون الا ان یشاء الله رب العالمین .

سلام علیکم

    ضمن عرض تبریک بمناسبت امروز جمعه و همینطور ایام شعبانیه و پیشاپیش نیمه ی آن خدمت شما عزیزان اجازه می خواهم اول یک عرضی داشته باشم در رابطه با فرمایشی که یکی عزیزان داشته اند و بعد برویم سراغ اندیشه ی دینی .

    ایشان هرچند یک حرف دارند ولی یکی از فرمایش ایشان در رابطه همین عرض تبریکی است که در آغاز سخن تقدیم حضور شد .

    خب ما یعنی بنده و شما و دیگری هم یک شخصیت دینی داریم و برخلاف مثلا آنچه که همین الان داشتم از برادر حسن رحیم پور اذغدی می شنیدم ، که برای فرماندهان سپاه صحبت می کرد در شبکه ی یک سیما ، البته بجز آخرایش که این پیاده نظام بسیج بود که اول خط شکن بود ، برخلاف این چیه مدل اندیشه ی نظامی جهانی که اول هواپیما ها بمباران میکنند و بعد توپخانه و بعد هم زرهی و آخرش هم پیاده نظام می زنند به خط ، و ، بله و برای همین است که اسرائیل از ما می ترسد و نوکرش آمریکا هم جرات حمله به ما را ندارد ، بله برخلاف آنچه که ایشان فرمودند ما همانطور که یک برنامه ی جمعی روزانه داریم ، یعنی برخلاف فرمایش ایشان برنامه ی روزانه ی دینی داریم ، برنامه ی هفتگی دینی هم داریم و آن مثل برپایی نماز جماعت است که عبارتست از برپایی نماز جمعه ی شهر و دیارمان ایران .

    خلاصه همانطور که ما یک برنامه ی روزانه ی دینی داریم که امام جماعت خانه هایمان به ما ، مای خانواده ابلاغ می کند ، برنامه ی هفتگی هم داریم ، و همین جا بد نیست از صاد عزیزم هم تشکر کنم که سبقت برنامه ی هفتگی بر برنامه ی روزانه ی ما را هم متذکر شده اند در پیامشان .

    خب ، حرف دیگر عزیزمان هم در مایشاء هریک از ماست ، و نه ما !؟ حالا چطور برای " ما " فرموده اند ؟ حتی مای دارای عضو ، حس ، قلب ، حافظه ، ذکر و فکر و هفته اش هم عقل !؟ بماند ، چراکه ظاهرش لباس پرسش دارد .

خب ، مثل اینکه مجبوریم بازهم اول از اندیشه بگوییم و بعدش برویم سراغ اندیشه ی دینی که سبقت دارد بر اندیشه ی هریک از ما ؟!

    خب اندیشه هم که الی ماشاءالله فراوان تا دلمان بخواهد در حوزه و دانشگاه ما هم این چیه در بورس است و آنکه بقول جناب ازغدی در بورس نیست اندیشه ی ماست ، یعنی اندیشه ی دینی !؟

    چه عرض می کنم ؟ تو بورس ! اصلا وارد به حساب نمی آید .

    خب اندیشه یعنی چه ؟ حالا دینی آن بماند ، کاری هم نداریم که مثلا حکومت دینی ما یعنی این جمهوری اسلامی هم که گفته می شود بر چه اندیشه ای استوارست ، و یا این مشکل روزش بقول جناب اذغدی ، یعنی اقتصادش هم بر چه ؟ ووو : بقول عزیزمان برادر نادر چهار دهی ؟

    پس در در فرصت بعدی ببینیم اصلا این اندیشه که گفته می شود یعنی چه ؟ اینکه گفته می شود من می اندیشم این " من " اندیشمند یعنی چه ؟ آیا منی که چشم دارد مثلا ؟ یا اعضای دیگر هم دارد ؟ کی دارد ؟ من ؟ یا بینایی ، و دیگر حواس ؟ یا بقول عزیزمان منی که " تن پوش " حسی دارد ؟ خب تن پوش اولی العظم حواس پنجگانه چی ؟ یا بقول ملای رومی : اینهم نه من منم ؟ و حالا کو تا اندیشه ؟ که بعد یادآوری اینهم هست ؟ و تازه این منم که می گویم : من می اندیشم هم بقول ملای رومی : همه ام اندیشه نیست ، بلکه چی ؟ این عقل است که می خواهد بیندیشد ، حالا چه عقل من خانه و چه جماعت و جمعه ی شهر و دیارمان ایران .

    یعنی چنین نیست برادر نادر که در ایران هم بقول شما حتی دوتا من باشد که یکی مثلا نماینده ی بقول شما " بدیها " باشد و یکی هم " خوبیها " این دو رقم مبنای اندیشه ی شما بلکه ان هذا لفی الصحف الاولی ، صحف خانه ، جماعت و جمعه ی آن هم .

بسم الله الرحمن الرحیم ، سبح اسم ربک الاعلی ، ... ، ان هذا لفی الصحف الاولی ، صحف ابراهیم و موسی .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :556
بازدید دیروز :539
کل بازدید : 1310261
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ