سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم ، ... ، شهر رمضان الذی انزل فیه ال ... وال ... .

سلام علیکم

ضمن عرض تبریک بمناسبت دخولمان به ماه مبارک رمضان همانطور که در پاسخ به پیام صبای عزیز عرض کرده ام امیدوارم که این ماه ماه فقط نزولی نباشد بقول مرحوم علامه مثلا چشم ما نازل شود به جهان خارج یا به زمین بقول صبای عزیز .

بلکه جهان خارج و زمینش هم حتی عضوی از اعضای حسی ما هم نباشد که نسیم حسی به آن بوزد ، چراکه عرض شد که بحث از نزول عقل یا خرد است و جهان خارج و زمینش هم فکر یا اندیشه است و البته فعلا حرف از نزول اندیشه است و اندیشه ی دینی که گفتیم بجای حرکت از خود به خود حرکت از خدا به خداست در دینی آن .

در این فرصت به مناسبت ماه مبارک بد نیست عرض کنم همانطور که در پاسخ به صبای عزیز این هم عرض شده که آخرین نزول ، یعنی پس از نزول به حضرت آدم علیه السلام و بشرح ایضا نوح ، ابراهیم ، موسی و عیسی ، آنچه که نازل شدنی بود به پیامبر اعظم صل الله علیه و اله و سلم نازل شده ، می ماند حفظ ، یادآوری و اندیشه که موضوع بحث ماست که نازل شدنی نیست !؟

یعنی بقول باقر العلوم علیه السلام : پس از کشتن محسن فاطمه سلام الله علیها و حسین بن علی علیه السلام علم یا دانش که عرض شد دستاورد اندیشه است نه تنها نیمی از آن ، یعنی بحساب هفتادش بلکه همش افتاده به قم ، یعنی چاره ای جز قیام یا برپایی برایش نداریم ، اگر منتظر قیام عقل در خود یا آقایمان در جهان هستیم ؟

باشد که قدر این ماه و خصوصا شبهای قدرش را بدانیم تا حرکتی از عقل به فکر داشته باشیم و یادمان هم باشد که مقصد حافظه هم نیست چه رسد به دل و حواس پنجگانه ی اعضایی که مثل مثلا چشم دیده به زمین دوخته اند بقول صبای عزیز یا جهان خارج بقول مرحوم علامه ، بلکه یادمان نرود که از کجا آمده اندیشه ی ما ؟

چراکه حتی برای مثلا افتادن چشم ما به کتاب الله هم نیامده چه رسد به حرف و حدیث به اصطلاح علما و دانشمندان و حتی حوزه ای ما هم چه رسد به دانشگاهی که در بیان مابعد عضوی از اعضای حسی ما هم مانده اند و دم از ما بعد حس هم می زنند !؟

جالب زمین نزولات ایشانست که همان این چیه : " ذهن " صفر ، خالی و یا تهی ماست ، البته اگر همانطور که به نقل از متفکر انقلاب استاد شهید مرتضی مطهری بعرض رسید : فاقد این هم نباشیم !؟

بسم الله الرحمن الرحیم ، انا انزلناه فی لیلة القدر ، و ما ادراک ما لیلة القدر ؟ لیلة ... .


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :122
بازدید دیروز :210
کل بازدید : 1314655
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ