سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دورهمی من پایانی چهار :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ،عَبَسَ وَتَوَلَّى ، ... . (الف)

سلام علیکم ، شب بخیر .

فرصت چندانی ندارم و یه راست میرم سر اصل مطلب .

البته این مانع نمیشه که یه چن تا شنیده از تلویزیون رو نگم ، که در خبراش اومده بود که بدنبال به اصطلاح سریال مهمانیهاش امروزم فرمانده سپاه مهمانش بود و طبق روال گذشته مهمان و میزبان به تعریف و تمجید همدیگه پرداختن ، که تعریفات میهمان خیلی جالب بود ! خصوصا اونجاش که تلویزیون ، و صداشم ، در خدمت نظام بوده ! و اونجای میزبانم که همش در راستای :"گام دوم"ه ! که دقیقا همیطوره ! تا من یاد!م میاد ، حتی زمانیم که برادر سردار سازندگی رییسش بودن !  

خب ، تو خبرا از یه خبرم بد نیست یاد! کنم اینه که بازنشسته ها از اسفند امسال لازم نیست با دفترچه ی درمانی برن دکتر و بیمارستان ! خب آیا مثلا برا اینکه سن و سالی دارن !؟ خب سن وسال دارایی که بازنسشته نیستن چطور !؟ البته اونایی که دفترچه دارنا !؟

دیگه ، که یاد!م نمیره ، آخه خیلی جالب بود ، و وقتی بگوشم خورد اینم برام سوال بود ! هنوزم هست ! مگه اینکه فراموشش کنم ! یا :"به تعبیر معروف" شتر شنیدی نشنیدی !

غروبی که اومدم خونه و اهل خونه رفتن بیرون برا کاری ، و من بودم و تلویزیون که روشن گذاشتن و رفتن و داشت یه به اصطلاح فیلمی رو نشون میداد شبکه ی تماشاش ، زدم به اصطلاح کانال یک ، بعدشم دو ، سه ، ... ، شبکه ی قرآنش داشت یه تفسیر یا سخنرانی رو پخش میکرد و یکی دوتا آیه ازسوره ی اعلی رو نوشت و در باره اش سخن رفت ، منتظر بودم که به آیات بعدی برسه و ببینم ربطشو با اون سخنان در باره آیات قبلی بگه که معلوم شد موضوع همونه که در باره آیات قبلی گفته شد ! که در رابطه با :"دنیا" بود و بی محلی اگه گفته نشه ، ولی کم محلی بهش ! مثلا مانند مدارس حوزه و فرق قبل انقلاب و بعدش ! خصوصا امروزیاش ! حالا مثلا :"موسسه" های دینی و اونم با داشتن :"ردیف"ی در بودجه بمونه ! البته برا تحقیق دینی هرچه مایه گذاشته بشه بازم لازمه ! ولی نه به اسم دین و حتی تحقیق و بکام ... !

خب ! تا فرصت دارم بگم که یاد!م میاد صبح با صدای گوشی که تنظیم کرده بودم بیدارشدم !

حالا این یعنی چی !؟ که گفتم !؟ خب فقط چشم ، بینایی و ... من ! نیست که یه دورهمی داره ، بیاد!میاره که گوش ، شنوایی و ... هم دورهمی داشته ! اعضای حسی دیگه هم همینطور، هرچند که یادش نباشه ، اونم تو رحم مادر ! و خودشم نخستین دورهمی رو که داشته ! البته بعد دورهمی که با پدر داشته !

خب ! از کجا شکل پدر یادش بوده ! آقا پسر رو میگم !

خب تا فرصتم تموم نشده اینم بگم که بقول آقاامام حسن ثانی علیه السلام ، که فرموده بدترین یتیمی یتیمی سیاسیه ، خدا رو شکر که هیشکی یتیم دینی نیست ! و یه دورهمی با پدر دینی داشته ، داره و خواهد داشت ! (ب) 

شب بخیر . 

---------------------------------

زیرنویس :

الف :

مفسرین در آغاز تفسیر این سوره رو توبیخی گرفته و بعد سعی کرده اند که به نحوی پیامبر صل الله علیه و اله رو از این توبیخ مبرا کنن ، در حالیکه این سوره هم در ادامه ی سوره ی قبلیه !

ب :

گفتم که :"البته آقا پسرا" ! خب دخترخانوما که شکل مادرن ! 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :52
بازدید دیروز :210
کل بازدید : 1314585
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ