سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سلام علیکم

سال گذشته همین ایام دو سه تا کار دستمان بود و هنر می کردم جمعه ها خدمت عزیزان می رسیدم ، ولی بوی چهار سال پیش می آید ، دوران تحویل و تحول ریاست جمهوری که کار ما هم تا بعد انتخاباتش تق و لق بود و بیشترش از کیسه خوردیم ، کیسه ، موجودی و دارایی که نه ، تا یکی دوسال سوراخهایش را پر می کردیم .

خلاصه اینکه دیدم لازم نیست که تا جمعه صبر کنم ، یعنی طبق برنامه ای که در نظر داشتم ، تا خدمت برسم برای ادامه ی بحثی که در دست داریم ، اندیشه ی نو را عرض می کنم .

خب ، گفتیم که مثلا برای برداشتن قدمی در این دهه ، همچنین در این سالش ووو ، ولو عارفانه که از روی معرفت یا شناخت هم باشد ، دیدیم که بنابر موجودی گامی برداشته شده ، که از آن بعنوان کالا نامبرده شده بود ، حالا چه خامش برای تولید و چه پس از تولید هم برای مصرف !

ما این را در این سال " اصلاح این چیه الگوی مصرف " دهه ی " پیشرفت و عدالت " ی که پیش رو داریم خواهیم شنید و اختصاص به آنجایی که عرض شد ندارد .

ولی آنچه که حتی بگوش هم شاید نرسد ، یعنی حتی معرفت یا شناختی حسی هم شاید به آن پیدا نکنیم همانست که در پاسخ به پیام باران گرامی بعرض رسید ، در حالیکه حرف از اصلاح این چیه " الگو " ست و از قضا مثلا کالا هم همین است .

البته نوتر از این چیه " ... الگوی مصرف . " اصلاح آنست ، ولی در این فرصت می خواهیم بعد از " ... مصرف . " مثلا کالا ببینیم که این چیه " ... الگو ... . " هم داریم ؟ حالا بازهم خام و ... اش بماند .

چراکه آیا مثل مثلا منابع زیرزمینی ما که استخراج می شود و برای تولید فراورده ای مصرف می شود ، این چیه " ... الگو ... . " هم همینطورست ؟ یا مثل مثلا دانش هسته ای ما بومی شده ؟

فعلا کاری هم نداریم به اینکه مثلا مثلا زبان فرنگی و مثلا انگلیسی نهادینه هم شده !؟ و اینکه لوازمش هم با " کاربرد " ش نهادینه هم می شود !؟ بلکه اگر کسی مثلا بگوید این چیه " مرسی " این چیه " کلاس " هم دارد ! و بعبارت این دهه " پیشرفته " است و عقب مانده نیست مثل آنکه زبان مادریش را مصرف می کند ، ولو خام مثل مثلا همان :

کوشش بیهوده به از خفتگی / یار دارد دوست این آشفتگی

خب ، امیدوارم که حوصله ای را بسر نیاورده باشم ، تا فرصتی دیگر فعلا خدا نگهدار .

----------------------------------------------

کلمه ی کلید : مصرف این چیه الگو


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :67
بازدید دیروز :591
کل بازدید : 1305478
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ