سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام علیکم .

ادامه ی بحث ، قسمت سوم :

امیدوارم که در این فرصت دست داده بتونم یه اشاره ای هم که شده به دوسه مطلبی که در نظر دارم بکنم ، که یکیش در رابطه با نوشته ی قبلیه و اونم اینکه آقا امیرالمومنین علیه السلام میگن چرا منو با معاویه مقایسه می کنین ؟!

خب ! امام علی علیه السلام رو هم که با معاویه مقایسه نمی کنن ، ولو اینکه مثلا عربستان سعودیم یه کتابی نوشته ، چاپ و منتشرم کرده باشه با عنوان : امیرالمومنین یزید بن معاویه !

امام رو با پیامبر مقایسه می کنن ، تازه خلیفه رو هم با خلفا و بلکه خلیفه ی قبلی مقایسه می کنن و نه با معاویه ! معاویه در زمان آقا کریم اهل بیت علیه السلام به خلافت رسید ! و پیش از این خودشو خلیفه خونده بود در شام ! و حالا بمونه که آیا مثل شاه ، قیصر و از این دست !؟ یا جانشین پیامبر !؟ اون حتی به شرطی از شرایط :"آتش بس"  آقا امام حسن علیه السلامم عمل نکرد ! مثلا دست درازی نکردن به بیت المال !

پس امام رو که با مثلا شاه وحتی :"اکبر شاه" م مقایسه نمی کنن ، با پیامبر یا امام قبلی مقایسه می کنن .

اما بعد :

در این ماه یه رخدادی روی داده که منکه ندیدم یکی منکر رخدادش شده باشه ، ولی هنوزم نیاز به تبیین داره !

مثلا به :"دنیا" اومدن در خونه ی خدا ! یا تو خونه ی خدا به "دنیا" اومدن ! اونم تو این ماه پیش از بعثت خاتم الانبیاء !

خب دنیا یه وقت خونه هست و بچه تو خونه بدنیا میاد ! یه وقتم زایشگاهش فراتر از خونه ی خانواده بحساب میاد ! حالا می خواد بقول تعلیمات اجتماعی علوم انسانی رایج تو دنیا و منجمله این :

ج.ا

باشه ، یا جماعت ، جمعه و حجّ ، البته نه بازم بقول همون تعلیمات ! که یکی از نهاد های مدنی بحساب بیاد ! و بعبارت دیگه :"دنیا"یی در "دنیا" ی جامعه ی مدنی ، چه شرقی و چه غربی اون ، مثلا زمان انقلاب و پیروزیش که دنیا دو قطبی بود ، و چه پس از فروپاشی قطب شرقی ، و ورودش در تو قطب دیگه و مسابقه در اول شدن ، مثل جنگ چین و آمریکا ، یا آمریکا و چین برا باقی موندن ! و فرو نریختن ، نه فروپاشی غربی مثل شرقیش ! که گویا بوده ! که فروریخته ! حالا کجا ریخته !؟ رو که قبلا گفتم بمونه ، مثلا فروپاشی شاهنشاهی در ایران ! نه دنیا ! که گویا هنوزم هست ! چه به اسم شاه و چه حتی خلیفه ! و اونم جانشین پیامبر و حتی با عنوان : امام !

وبعد :

کنش و واکنشگر :

تو برنامه ی :"خنداننده شو" ی اخیر ، یعنی شماره ی سه ی اون ، یکی از " خنداننده شو" ها پرسشی داشت ، که بما بگید چی می خواید ؟ که ما اونو اجرا کنیم !

از داورانی که هریک پاسخی دادن ، البته نه :"رای مردمی" ، یکی از سه نفرشون یه حرفی زد ، حرف این بود که : کارما پس از اجرای شما شروع میشه .

یا : پس از اجرای شما کارما شروع میشه .

خب ! حالا مسئله اینه که داورا ، مثل ما که تو خونه زدیم کانال پخش :"خندوانه" ، هستن ؟ یا مثل ما تلویزیون روشن بود و داشت یه چیزی پخش می کرد اون حرف بگوشمون خورد و بهش گوش دادیم !؟ حالا کریمانه اش هم بمونه !

مانند همونایی که مثلا شبکه ی افق سیمای این :

ج.ا

بهش برخورده بود و براش برنامه سازی کرده بود ! خودشم برا همش ! و نه فقط :"ترکیبی" از "ترکیبات" ش ! ک یکیش مقایسه ی اقتصادی بود ! البته یعنی : گرونی !

نه اقتصادی ! که دو دوتا چهارتاش فرقی نکرده ! یعنی آیا علم یا دانش اقتصادی چهل و سه سال پیش با الان فرق داشته !؟ یعنی الان تو مراکز علمی علم یا دانش اقتصادی حتی در این :

ج.ا

فرقی کرده !؟ البته نه اینکه علم یا دانش اقتصادی الان با گذشته فرق نداره ! و علم یا دانش پیشرفتی نداشته ! چه در این :

ج.ا

و چه در شرق و چه درغرب ! و حالا بماند که در اثری از آثار بدون استثناء خوب استاد شهید مرتضی مطهری ، اونم با عنوان :

آشنایی با علوم اسلامی

اومده : مراجع تقلیدم مقلدن ! (مقلدای بزرگ) شیخ انصاری ، که سیصد ساله مرجع تقلید در فقه !

همونطور که هنوزم در علم یا دانش مثلا ارسطو ، دکارت ووو مرجع تقلیدن ! دو دوتا چهارتای منطق قدیم ارسطویی و جدیدش ، یعنی منطق ریاضی که فرقی نکرده ! که مثلا اون داور خنداننده شوی سه ازش حرف می زد ، یعنی : منطق ! 


خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :479
بازدید دیروز :591
کل بازدید : 1305890
کل یاداشته ها : 1756


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ